Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 681 ggr
Anna O.
3/17/15, 2:29 PM

Kan inte vara mig själv.

Hej! Jag är tretton år, och har inte kunnat vara mig själv i skolan, jag kan inte ha på mig vad jag ville. Tillexempel när jag och mina kompisar var på stan så var det en tjej som hade orrebyxor, och jag har också ett par sånna byxor dock kan jag inte kalla det orrebyxor eftersom orre betyder hora/slampa. Iallafall hon sa "Usch dom byxorna är ute" till mig, men det värsta av allt är att jag jag tänkte ha på mig dom byxorna i skolan, men det sket sig ju när hon sa det.. Samma med mjukisar, jag vill jätte gärna ha mjukisbyxor någongång i skolan eftersom det skulle vara så skönt och gå en dag med mjukisar och linne men då sa hon ju att det är fult när en Annan tjej hade det, så jag kommer inte ha på mig mjukisbyxor heller.. Sen så gillar jag att ha pigmenterande läppstift, inte så rött utan mer rosa.. Men när jag hade det så klagade hon mest " oj, det var rosa läppar" asså, jag vill verkligen kunna vara mig själv.. Men varje gång jag försöker så skiter det sig. Har ni vart med om detta eller är det bara jag som inte vågar vara mig själv?

Annons:
Scorpio97
3/17/15, 2:37 PM
#1

Jag har alltid haft lätt för att strunta i vad andra tycker. Tycker folk att mina byxor är fula, så gör väl inte det något? Dom flesta brukar dessutom inte säga det till en, och då är det lätt att ignorera. Men även om någon säger till mig att jag har ful tröja/fula byxor, så gör det inget för mig. Det är i alla fall inte en person jag vill vara vän med eller umgås med i så fall. 

Vill du verkligen vara vän med någon som är så ytlig, och som försöker känna sig bättre genom att trycka ner och säga dumma saker om andra? 

Var dig själv och strunta i vad andra tycker.


//Jessie

haloo
3/17/15, 3:00 PM
#2

Om jag hade varit du, så hade jag haft på mig dom byxorna heeela veckan för att reta henne, och om hon frågar kan du bara fråga varför hon bryr sig om vad du har på dig!

Smile! It's healthy!

Anna O.
3/17/15, 3:04 PM
#3

Hahah.. Tänkte faktiskt ha på mig mjukisar på torsdagen iallafall, men det ska jag absolut göra. Skulle vara kul och se hennes reaktion #2

Birkis
3/17/15, 3:17 PM
#4

Lyssna inte! Jag bröt igenom som emo/gothare i åttan ungefär, det var bland det bästa och svåraste jag någonsin gjort. Jag får fortfarande konstiga blickar i skolan men de är det värt. Lika dant med all skit som snackas bakom min rygg jag tar hellre de smällarna än att behöva gå i ljusa kläder och lyssna på Aviici eller 1D. Det kanske inte riktigt samma sak men om du går till skolan i de kläder och det smink du vill så kommer du att må mycket bättre och få bättre självförtroende i skolan och ute på stan. Så lyssna och gör som du vill, det mår du mår du bäst av!

// Birkis

Anna O.
3/17/15, 3:18 PM
#5

Det var väldigt bra skrivet!Tack för tipsen :) #4

Hippieelsa
3/18/15, 4:21 PM
#6

Jag har alltid de kläder jag vill och ibland kan jag få höra att folk ser upp till mig för det. Jag använder nästan aldrig jeans utan brukar ha "konstiga" byxor på mig typ varje dag. Just nu har jag på mig ett par typ "alladinbyxor" och de i skolan har vant sig med att jag inte bryr mig ett skit om mode. 

Fast jag undrar lite vad du har för kompisar egentligen… De verkar inte jättesnälla…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Annons:
Anna O.
3/18/15, 7:08 PM
#7

Dom är otroligt snälla, men ibland kan jag bli förbannad när jag inte får ha på mig vad jag vill #6

Skogsraah
3/18/15, 7:16 PM
#8

#7 Du ska få ha på dig det du vill! Du kan ju låta dem veta det, att äkta vänner dömer en inte efter vad de har på sig 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: