Annons:
Etikettövrigt
Läst 617 ggr
Tuuvaa
2015-03-17 22:19

Hur ska man ta kontakt?

Hej på er! Jag har ett litet problem, jag har bara tjejkompisar! Jag har absolut inget emot dem, det är bara det att jag inte känner en enda kille förutom typ pappa och brorsan (jag överdriver verkligen inte) Jag började i en ny skola för kanske dyra månader sedan och fick massa nya vänner dock bara tjejer. Typ de enda jag sagt till en av killarna/dom sagt till mig är "har vi någon läxa?", "vad är nästa lektion?" och om vi ska jobba ihop "vad vare vi skulle göra egentligen?" Så nu undrar jag, hur ska jag kunna ta kontakt med killar? Jag älskar mina tjejkompisar men skulle int ha ngt emot en killkompis också

Annons:
[134643]
2015-03-18 08:20
#1

Vad är det som gör att du vill ha en kompis med ett manligt könsorgan, speciellt om du har bra kompisar redan? Varför spelar kön någon roll? Jag är ärligt nyfiken! :) Annars så är det väl på precis samma sätt som man tar kontakt med vem som helst. Starta en konversation det vill säga. Ät lunch med någon, lägg till de på Facebook, fråga om läxor eller vadsom egentligen. Be om hjälp av dem, kommentera något random som händer, beröm dem ifall de gjort en bra presentation eller något ^^

J0554N
2015-03-18 17:12
#2

Samma sätt som du blir vän med tjejer. fast skippa att snacka skit om andra(antar att många tjejer gör det, iaf de jag träffat, umgås bara med killar själv.) 👍

Strong people don't put others down, they lift them up. 


smellcaramell
2015-03-20 19:05
#3

#1
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag föredrar att umgås med killar istället för tjejer då jag tycker det är för mycket drama bland alla tjejer jag känner :o

När jag umgås med mina tjejkompisar så är det alltid några som börjar tjaffsa/pratar om deras tjafs med andra, med killar så är det inte alls samma sak. Haha överlycklig över att ha varit i princip ensam tjej i min klass på gymnasiet faktiskt :)

TS när jag pratar med killar gör jag det precis likadant som jag gör med tjejer, grejen är väl det att man inte ska se killar som "potentiellt pojkvänsmaterial", då blir det bara skumt och jag tycker att det är de de flesta tjejer gör fel när de går fram och ska prata med en kille. Att göra sig till och verka snygg o.s.v. gör inte att killarna vill bli kompis med dig, att vara dig själv precis som med tjejkompisarna gör att killarna faktiskt vill va kompis med dig! :) Sen hänger det lite på killarna också, finns en del killar som är "desperata"(som jag kallar det) och de brukar avsluta vänskapen om de inser att de inte kommer få något. Vet ju dock inte hur gammal du är och om det är så än, men jag har stött på en del sådana killar(är 18 år).

hannaj98
2015-03-20 22:45
#4

Jag är mer tvärt om :P När jag började i ny klass i höstas så blev jag liksom bara bra vän med killarna. Även om tjejerna är trevliga och jag pratar med dom ibland. 

Men killar är inte så krångliga som man tror. Jag skulle säga ärligt att de är mycket mindre komplicerade än vad tjejer är 😉 (Okej nu kanske jag drar alla över en kam lite men jag menar generellt sätt)

Och om ni jobbar ihop med något i skolan, don't get me wrong, skolarbetet är viktigt 😉, men det skadar inte att prata om något annat än uppgiften när man ska jobba ihop. Lite kul får man ha också och då har du ju perfekta tillfället när ni ändå sitter tillsammans. 🙂

Det är bara att prata som om det vore en tjej, det är verkligen ingen skillnad :)

Upp till toppen
Annons: