Annons:
Etikettövrigt
Läst 1197 ggr
fml
3/17/15, 10:40 PM

Syster, Cannabis?!

Jag är väldigt rädd att min syster ska se här inlägget och fatta att det är jag!! 

I alla fall! Jag var i hennes rum idag för skulle kolla om hon hade tagit ett läppstift från mig, sen tar jag allt och flyttar och rör om för att hitta den, då tar jag tag i en strumpa och hör att något prasslar inuti den och kollar vad det är, och de är en liten påse med typ sånt där som finns inuti ciggaretter men jag tror de är cannabis eller nåt, jag vet inte! Det var inte direkt grönt utan det var brunt.. Jag blev jätte förvånad och sen öppna jag den genomskinliga påsen och  det luktade jätte konstigt, fick typ huvudvärk senare av lukten. 

Alltså jag är helt paff! Vad ska jag göra! :( Hur vet jag om det är cannabis eller inte!

Annons:
[Torpedtass]
3/17/15, 10:49 PM
#1

Cannabis ser väl ut som torkat gräs, nästan mossa-aktigt om jag minnas rätt. Det luktar även sött, en god tilltalande lukt. 

Tobak däremot luktar apa, speciellt tuggtobak, så om det luktade konstigt kanske det var helt vanlig tobak hon hade i påsen.

Rafflan
3/17/15, 10:50 PM
#2

Hur gammal är hon? är hon ung kanske vore bra att tala om för era föräldrar?

Cragan
3/17/15, 10:53 PM
#3

spice är nog ett inte omöjligt alternativ.

ta skiten o spola ner det i toaletten o frågar hon så säg som det är du spolade ner skiten.

Honestyisdead
3/17/15, 10:57 PM
#4

Ge det till dina föräldrar.  Gör absolut inte av med det. Är det hach utblandat med tobak luktar det skit och är det droger måste dina föräldrar få veta det.

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
3/17/15, 11:03 PM
#6

#5 Romantisering av droger är inte tillåtet på iFokus!! Hoppas ditt inlägg anmäls bort fort!

Annons:
Honestyisdead
3/17/15, 11:04 PM
#7

Ts bry dig inte om vad #5 skrev. Droger är inte något din syster ska hålla på med.

Skogsraah
3/17/15, 11:05 PM
#8

#5 Skulle inte uppmuntra om droger i ett forum för tonåringar om jag var du.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

loppanlilla
3/17/15, 11:13 PM
#9

Måste bara tillägga, jag uppmuntrar inte någon till att använda droger. Tycker bara att i Sverige har vi en VÄLDIGT osund syn på cannabis.

ps. det här med yttrande frihet, har visst även glömts bort här… ds.

Honestyisdead
3/17/15, 11:18 PM
#10

#9 Du uppmuntrade definitivt. 

Yttrandefrihet innebär inte att man får uppmuntra till olagliga handlingar. Inte heller innebär det att iFokus måste publicera inlägg som romantiserar droger.

IceTee
3/17/15, 11:26 PM
#11

#9 yttrandefrihet innebär att staten inte kan göra något åt vad du säger, däremot så finns det regler på forum som du måste följa. Det är liksom så det är! 
Jag håller med dig om synen på cannabis, men det hör verkligen inte hemma här!

Medarbetare på Skor iFokus

fml
3/17/15, 11:40 PM
#12

Vågar inte visa det för mina föräldrar..

Honestyisdead
3/17/15, 11:43 PM
#13

#12 Du måste. För din systers bästa.

Annons:
Elinmatsdotter
3/17/15, 11:53 PM
#14

Du måste. Grönt oavsett vad det är används ofta för själv medicinering, din syster kanske har problem hon inte vill tala om men behöver en vuxens stöd tex kan hon ha psykisk ohälsa eller kroppsligt som kan lösas av läkare men bara om du berättar för dina föräldrar! Min bror rökte grönt mot depression och reumatism nu har han hjälp av läkare och tar riktiga mediciner och tack vare det har jag min bror tillbaka. Säga vad ni vill om droger men man blir annorlunda finns en anledning till att det är klassat som just en drog.

[EmmiieErixon]
3/18/15, 12:09 AM
#15

Säg till dina föräldrar! Det kan vara nästan vad som och vem vet om det skadar din syster utan att hon vet om det eller vet om det men skiter i det! Va rädd om din syster och snälla våga berätta för dina förädlar!

Vanja
3/18/15, 7:45 AM
#16

Det absolut bästa du kan göra för din systers skull är att ge det till dina föräldrar. 
Hon kanske inte tycker det nu, men hon kommer att tacka dig i framtiden. 

Som sagt, för din systers skull borde du ge det till dina föräldrar :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

fml
3/18/15, 3:22 PM
#17

Men jag tror faktiskt inte hon röker det, hon kanske säljer det?..

Vanja
3/18/15, 3:26 PM
#18

#17 Det spelar inte så stor roll om hon röker det eller inte. Det är farligt att vara inblandad med droger oavsett vad man ska ha dem till. 
Och inte vill du väl att din syster ska komma till skada av någon som vill ha hennes droger eller för att hon själv tar droger och inte vet vad hon gör. 

Det kan lika gärna vara vanlig tobak, men du kan bara veta det genom att prata med dina föräldrar vilket jag tycker att du ska göra omedelbums!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[EvelinaL]
3/18/15, 4:10 PM
#19

Om du inte vill ge det till dina föräldrar direkt kanske du kan lägga det på ett ställe där du vet dina föräldrar kommer hitta det men inte din syster, om du vill kanske du kan skriva en lapp. Kan vara enklare än att ta det face-to-face med dom.

[Tilde]
3/18/15, 4:11 PM
#20

Säg till dina föräldrar, det är det enda rätta att göra i detta sammanhang! Även om hon säljer det så är det olagligt och kan skada andra ungdomars liv istället. Finns inget sätt att bortförklara detta, utan du måste säga till era föräldrar så de kan prata med henne och hjälpa till.

Annons:
Aleya
3/18/15, 4:48 PM
#21

#9 yttrandefrihet är en sak. Men tycker du ska läsa iFokus regler innan du sprider dina åsikter. Dels är detta ett offentligt forum och många är minderåriga. Så tycker att den åsikten du har angående cannabis inte passar här. #0 tala om detta för dina föräldrar. Det kanske inte är cannabis utan Spice. Och Spice KAN vara dödligt att röka. Bara googla och se antalet dödsfall rapporterade i media.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fml
3/18/15, 8:40 PM
#22

Jag har bestämt mig för att berätta det till min mamma såfort min syster inte är hemma!

[Tilde]
3/18/15, 9:50 PM
#23

#22 Det låter bra! Lycka till! :)

Wellcraft
3/18/15, 9:57 PM
#24

Alltså, det är svårt för en ovetande att veta vad som finns inuti påsen.

Det är sällan man får tag på rent cannabis (dvs de som skulle kunna beskrivas som mossa), vanligare med hasch (brun klump) och spice.

Luktar sällan sött utan snarare mer likt basilika.

Hon kommer inte dö av det, om hon inte är väldigt känslig men då kommer hon redan dö av alkohol.

Var det något mer i påsen? Rissla, filter? 

Kan ju ha varit en påse med tobak & hylsor annars.

Men du gör rätt i att kontakta en vuxen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Aleya
3/18/15, 10:10 PM
#25

#24 har inte du läst om Spice? Se bara hur många konstaterade dödsfall som skett med just Spice innan du går ut med att det är typ ofarligt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Wellcraft
3/18/15, 10:58 PM
#26

#25 Jodu, jag vet mycket och lite till om spice. En nära vän till mig gick nästan hädan på grund av det.
Så tänkt efter lite utan du konstaterar folks kunskapsnivåer.
Rent dödligt spice är betydligt ovanligare än farlig fulsprit.

Läs mitt inlägg ordentligt innan du kritiserar, jag påstådde aldrig att det var ofarligt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lestrade
3/19/15, 2:56 AM
#27

#25 Grejen är ju att media blåst upp det här med Spice extremt mycket, just för att det hypades. Specifika fall togs ju fram. Det betyder inte att man ska hålla på med det, men jag ville bara backa upp #26 lite.

Annons:
[Tilde]
3/19/15, 10:13 AM
#28

Det farliga med Spice som jag förstått det är att man aldrig vet vad de har blandat i och hur mycket av det som finns i just det man får. Därmed är det lätt hänt att man får något dödligt i sig..?

Aleya
3/19/15, 1:21 PM
#29

#26 det blir dock mer och mer vanligt med det man kallar fulspice. Det är nog faktiskt mer sällan som jag ens hört om någon som dött av fulsprit än av Spice. Och det luriga med Spice är ju just att folk blandar ex aceton och skit i det. För att få en ny bindning i kemin så att det är "lagligt". Så därför så anser jag att sitta och säga att Spice dör man inte av inte är ett korrekt påstående. Oavsett att du sett en människa NÄSTAN stryka med. Så finns det tyvärr fler som dött av det bara de senaste året.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: