Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2945 ggr
Molekylflickan
2015-03-19 13:58

När förlåt inte räcker

Jag vet att det jag gjorde är oförlåtligt. Man säger inte så till en annan människa. Man säger inte så till sin bästa vän. Inte till någon. Hur jag än vrider och vänder på det hittar jag ingen lösning. Jag orkar inte mer. Vi hade så kul ihop, men det förstörde jag. Varför gjorde jag det? Varför förstörs alltid allting? Jag skrev "Screw you" till honom. Jag ångrar mig så oerhört, oerhört mycket. Jag är så ledsen för det.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Fridaaaa
2015-03-19 14:00
#1

Så farligt tycker inte jag att "Screw you" är. "Fan ta dig", Det kan jag säga om jag blir förbannad och även fått det sagt till mig om man bråkat men så illa tycker jag inte att det är. Ni kan inte prata om det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojaton
2015-03-19 14:14
#2

Prata med honom, jag tror säkert att han kommer förstå om du bara förklarar.

Johanna - Instagram

[Dark-lord]
2015-03-19 14:18
#3

Oj vad hemskt, lol. Jag har hört värre saker av 12 åringar. Äsch ni är nog vänner imorgon.

Maria
2015-03-19 14:28
#4

Du behöver inte bekymra dig. Säg bara att du är ledsen. Alla kan göra fel och bli impulsiva.

Kan han inte ta det så är det inte mycket till vän.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hippieelsa
2015-03-19 14:35
#5

Om du bara har skrivit något tycker jag inte att det borde vara nån fara…

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Molekylflickan
2015-03-19 14:46
#6

Han har inte svarat på hela veckan. Min kompis dampa sönder på honom och då skrev han tack och tog bort mig som vän. Jag orkar inte mer… jag vill så gärna att han ska förlåta mig. Vi var ihop i 3 dagar, men han ångrade sig och då var det redan ute på fb. Han frågade mig, han ville ut på fb med det och han ångrar sig några dagar senare. Blir ju sårad och ledsen över att mitt första förhållande sumpas totalt. Men han tar det så hårt och jag vill gärna vara vän med honom igen. Eller åtminstonde förlåten…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Fridaaaa
2015-03-19 14:48
#7

#6 Vad hade din kompis sagt till honom då? (tänk på ordet damp hur du använder det). Låter märkligt om man blir så pass upprörd enbart pga den meningen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Molekylflickan
2015-03-19 14:55
#8

#7 Hon ogillar honom allmänt redan. De råkar sitta bredvid varandra i klassrummet och bråkar med varandra. Jag upprepade bara vad hon sa, men jag misstänker att hon ropade högt på honom och gick ut samt smällde med dörren.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Hippieelsa
2015-03-19 14:57
#9

Jag tycker det låter väldigt konstigt faktiskt. När jag först läste trodde jag att du kanske hade råkat gett någon skador för livet eller något… Håller med #6 om att det verkar konstigt att bli upprörd pga den meningen men varför sa du så till honom egentligen?

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Molekylflickan
2015-03-19 15:02
#10

#9 För att jag var sårad och kände att han lekt runt med mina känslor. Jag var upprörd och tänkte inte så mycket över vad jag skrev till honom. Tyckte inte att screw you var så otroligt hemskt att skriva, men han tog det väldigt, väldigt hårt och nu känns det som att han hatar mig. Jag ångrar mig så innerligt eftersom jag verkligen hade kul ihop med honom.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Hippieelsa
2015-03-19 15:10
#11

försök typ prata med honom face2face

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Molekylflickan
2015-03-19 15:11
#12

Jag vet inte…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[134643]
2015-03-19 15:26
#13

Jag skulle pratat med honom, känns jättedumt att ni skulle bryta all kontakt på grund av ett bråk? Skulle det inte gå att lappa ihop får du försöka gå vidare, helt enkelt. Kan han inte komma över ett screw you kanske han inte är så mycket att ha ändå.

Annons:
Molekylflickan
2015-03-19 16:06
#14

Får försöka prata med honom imorgon, då kanske. Han han redan skaffat nya kompisar, så det är svårt att få tag på honom för att snacka. Men jag kan ju allrid försöka. Vad finns det att förlora egentligen… Intalar mig själv att han inte är något att ha hela tiden, men han är en så fin person egentligen. Och vi har gjort så mycket tillsammans…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Fridaaaa
2015-03-19 16:09
#15

Gissar att ni måste varit vänner ett tag då innan ni blev tsm om ni gjort så mycket tsm?
Men ta ett snack med honom, vill han inte reda upp saker och ting, strunta i honom

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Molekylflickan
2015-03-19 18:36
#16

#15 Vi har varit vänner ett tag, ja :) Det är därför jag känner att det är så jobbigt att han helt plötsligt inte är med och skrattar med mig, utan han hänger med nya kompisar och struntar helt i mig. Får försöka dra honom åt sidan imorgon och dra upp min sida av saken. Och även lyssna på honom.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

jossan...
2015-03-19 18:43
#17

#16 uppdadtera gärna om hur det går:)

Gud vad bra jag stavar…

Molekylflickan
2015-03-19 18:48
#18

#17 Det ska jag… :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Aleya
2015-03-19 19:44
#19

Jag vet inte i vilken ålder ni är. Men är man ung så kan förhållanden vara längre och kortare tid. Inget ovanligt att man exempelvis som 13 åring byter förhållanden som vissa byter sockar. Prata med han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

00eme05
2015-03-19 20:15
#20

Ja prata med honom och vänta med förhållanden tills det känns Heeelt perfekt för er båda! I framfiten kan man undvika såna här problem genom att kanske gå på en dejt? Liksom se om den här personen passar, känns det rätt gå på en till dejt, men om det känns lite sådär efter andra dejten så behövs det inte fler dejter :) ett bra system för att se om en människa passar ;)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Molekylflickan
2015-03-19 22:02
#21

Vi var ju bästa vänner innan och sista veckorna satt jag i hans knä och han lånade mig sin halsduk för att jag skulle få känna hur mjuk den var, han kramade mig bakifrån och vi målade på varandras näsor på bilden. Några av alla saker vi gjorde tillsammans :) Låter kanske lite barnsligt, men vi är bara 14 ;) Han kände väl att det inte kändes helt rätt och det får jag respektera. Men just då kändes det som att han lekt med mig och struntat i mina känslor överhuvudtaget. Han skrev hjärtan på fb och ville uppdatera min status. Men nej, en kväll så SKRIVER han till mig att han ångrar sig och eftersom det låg ute på fb att vi var ihop kändes det dubbelt så mycket. Kände mig sårad och arg och eftersom han hade som ursäkt att "han mådde rätt dåligt just nu" så kände jag att det fick vara nog. Skrev alltså screw you, men därefter förlåt 3 gånger. Har försökt prata via fb flera gånger, dra fram min version och försöka lyssna på hans, men han läser bara meddelandet och svarar inte. Nu känns det som att jag är ett freak som inte fattar att det är över och det känns verkligen inte bra :/ Tog bort mig som vän till och med, nu tar han roliga bilder och skrattar med sina nya kompisar och jag står ensam och minns hur kul vi hade det, samt hur mycket kul jag missar. Att han kan gå vidare efter bara 2 veckor så lätt och jag fortfarande ångrar mig och har dåligt samvete? Det spelar lite roll att det bara var screw you jag skrev, för han tog det hårt och det ger mig så dåligt samvete. Han är typ mobbad redan som det är. Det blev bara så fel, liksom.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

jossan...
2015-03-19 22:16
#22

#21 stackare, du är inget freak och alla kastar ur sig saker ibland!

Gud vad bra jag stavar…

Molekylflickan
2015-03-20 07:15
#23

#22 :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2015-03-20 19:29
#24

Jag kommer inte prata med honom. Han har faktiskt också gjort fel och jag reagerade helt normalt. Vi är alla mänskliga. Jag har till och med bett om förlåtelse och försökt rätta upp saker och ting, vill han inte umgås med mig får han fan skylla sig själv. Han förlorade sin bästa vän och jag hoppas han ångrar sig jävligt mycket och ber MIG om förlåtelse för hur han överreagerat och fyllt mig med så otroligt dåligt samvete. Han ska fan inte tro att jag varit riktig elak mot honom, för det har jag inte. Han har varit minst lika dum mot mig tillbaka. Förbannad är jag. Skön känsla efter allt mitt dåliga samvete… :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Molekylflickan
2015-03-20 19:40
#25

Min text till honom, denna vackra fredagskväll: Jag struntar i om du bestämmer dig för att läsa mitt meddelande och därefter låter bli att svara. Du gjorde minst lika fel som jag. Jag skrev ett förhastat jävla Screw you till dig, för vet du vad? Jag var förbannat sårad och arg och vi människor gör fel ibland, som du skrev då. Du gjorde också fel. Men vet du vad? Jag skrev i alla fall förlåt. Jag försökte ställa saker och ting till rätta. Du anar ine vilket jävla dåligt samvete jag har haft över att skriva något så simpelt som Screw you till dig, något jag knappt ens menade då. Jag har mått så sjukt dåligt över att ha behandlat dig illa sen jag skrev det. Men du har inte varit mycket bättre själv. Inte alls…! DU la ut vårt förhållande på fb, så att allt blev mycket värre, DU skickade hjärtan utan att mena ett skit och DU gjorde slut via messenger en random kväll. Och DU vägrar acceptera mitt förlåt. Du förtjänar ett Screw you. Du förtjänar två stycken Screw you. Jag hoppas du inser det och slutar lässa över all skit på mig, för allt jag gjort är att skriva ett förhastat Screw you till dig. Jag tycker att det är DIN tur att säga förlåt nu.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

jossan...
2015-03-20 22:48
#26

#25 poesi!!

Gud vad bra jag stavar…

Sugar Mist
2015-03-21 02:50
#27

Jag vill inte vara sådan men det känns säkert som att världen går under och det är det värsta som hänt men värre saker kommer hända, ta inte så förbannat hårt på ett 3 dagarsförhållande med en snubbe som uppenbarligen inte är road över dina meddelanden.

Du kommer troligtvis gå igenom värre hjärtesorger och mitt bästa tips är att släppa det och gå vidare, det bästa du kan få ut av situationen från mitt perspektiv bakom en dator tvärs över landet så vitt jag vet är att du får behålla din vän fram tills gymnasiet där ni troligtvis kommer tappa kontakten och poff så var den historian borta.

Jag har gått igenom något liknande(dock för att den här snubben tyckte jag bråkade för mycket med hans bästa kompis flickvän som han var "kär" i) när jag var typ 12-13 och jag var jätteledsen men helt ärligt, jag har varit med om bra mycket värre saker vid det här laget och kan se tillbaka och skratta åt hur löjligt jag betedde mig då.
nä, släpp det du, det blir inte bättre, du gör det hela värre genom att skriva en massa meddelanden.

Be the bigger person, move oooooooooooon~

-

Annons:
Molekylflickan
2015-03-21 07:30
#28

#27 Jag känner verkligen att jag behövde säga det där till honom. Jag struntar i om det finns värre saker, men jag har mått väldigt dåligt över det. Det fick liksom vara min avslutande text till honom, så får han tycka vad han vill. Ett förlåt ville jag ha och det fick jag. Nu är det ur världen för min del.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

00eme05
2015-03-26 10:21
#29

Jag är så glad att du lyckades! Lyckades gå vidare. Jag vet hur du känner dig och känt dig. Dem första dagarna är ett sånt h****e och hur stort eller litet det än var. Man undrar vad man gjort fel, tycker man själv är dum som inte var tillräckligt. Men när man cäl tar sig i kragen och faktiskt får in i sitt huvud att om han inte vill vara med mig, får han ta och nöja sig med näst bästa. Han förlorade något inte du. Jag lovar i framtiden kommer du hitta någon du kommer göra bra mycket roligare saker med :) bra jobbat!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Molekylflickan
2015-03-27 20:27
#30

#29 ❤️

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Upp till toppen
Annons: