Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 835 ggr
hund_katt
2015-03-19 17:00

Löshår hjälp!

Jag behöver hjälp med löshår… Jag vill inte gå till en salong och betala flera tusen, så jag tänkte fråga om sånna clips. Är det jobbigt att sätta i? Visst, första gångerna ja.. Förstår jag nog :p men Asså annars, vi säger några veckor/månader senare, är det lätt att sätta i själv? Eller finns det något lättare löshår? Ska ha för att få längre och tjockare hår.. Om det spelar nån roll :) Ska färga håret rosa eller ljusblått om ett tag, när allt är på plats. Ska jag färga löshåret eller köpa färgat?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
ilenna90
2015-03-19 17:05
#1

jag använder inte mitt löshår jätteofta men ja det är lätt att sätta i clips när man väl gjort det några gånger :) I början tar det förståeligt lite längre tid. 
Jag skulle ha mitt hår rödbrunt och då köpte jag brunt löshår som jag färgade, men då var redan mitt egna hår brunt. 
Skulle -jag- färga mitt hår i någon mer extrem färg, som rosa eller blått, hade jag köpt blont hår och färgat det med samma färg som till mitt egna hår :) För om du inte redan har blekt hår lär du ju behöva bleka ditt egna också. Köper du ett löshår som redan är rosa eller blått kan det nog vara svårt att lyckas köpa exakt samma nyans som du kommer färga ditt egna hår.

hund_katt
2015-03-19 17:11
#2

Tack :D Finns det några nackdelar med clips? Som du märkt?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

ilenna90
2015-03-19 17:14
#3

nej det har jag nog inte.. enda jobbiga är väl att behöva sätta i det varje dag (om det är det man vill :)) haha. Dom känns ju självklart lite grann men det är nog också en vanesak. Tror inte att tex. löshår fästa med microringar känns mindre. 

Men jag använder som sagt inte mitt så ofta så du kan säkert få bättre svar om eventuella nackdelar från någon annan :D

hund_katt
2015-03-19 17:22
#4

Tack! Tror det blir clips :) microringar har jag testat innan, känns lite när man ska sova… Och jobbigt när man borstar håret :p sen är det kanske inte så effektivt att använda när man ska få håret längre och tjockare :p

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

ilenna90
2015-03-19 18:00
#5

ja det kan jag tänka mig :o när man har clips kan man med lätthet borsta det utan att det ens sitter i så ;D 
hoppas du hittar något bra :D

Sugar Mist
2015-03-20 14:33
#6

Nackdelen med clips är att de syns SÅ lätt om man sätter i de fel. Jag hade rekomenderat att låta ett proffs fixa löshåret på ett bra sätt för bäst resultat.

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: