Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2088 ggr
Visa98
2015-03-20 10:34

(x) Gravid!?

Hej!

Jag har de senaste dagarna börjat tänkt att jag kanske är gravid.

Har flera symptom men har haft mens, men har läst att om man äter p-piller och blir gravid ändå så kan man få mens ändå under sockerpiller veckan..

Började nämligen med denna sortens p-piller i början av januari, men hade sex en gång innan jag började äta dom oskyddat (han kom inte i mig) och sen under första veckan jag åt dom så hade vi sex flera gånger (han kom i mig) så läste jag nu att de skyddar inte helt första veckan man äter dom.

Min mage ser och känns uppblåst, mina bröst har växt samt fått bristningar, jag har gått upp lite i vikt, har under februari och slutet av januari haft några gånger problem med illamående där ingen anledning kunde hittas till varför, och jag är så himla trött jämt.

Men pga. att jag har haft mens så tvekar jag lite på detta, men har läst att man kan få mens ändå om man blir gravid men äter p-piller.

Har även känt en stor smärta i magen typ 2 gånger, då jag har haft som en spännande smärta i magen, runt naveln och under.

Har bara en konstig känsla angående detta..

Om jag nu är gravid så är jag liksom redan gravid ungefär 10e veckan, men kommer göra abort 100%..

Ska köpa graviditetstest idag så jag får väl se om några timmar hur det blir men ville skriva av mig här och se vad ni tycker?

Annons:
Afturelding
2015-03-20 10:46
#1

Det är knepigt det där, för samtliga av dina symptom kan man även få från preventivmedlet. Det enda du kan göra är just att testa dig, men gör det när du kissar första gången imorgon om du köper det idag. Det finns mer hormoner i urinen på morgonen. Annars finns det en möjlighet att testet visar fel.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

OlgaMaria
2015-03-20 10:47
#2

Det kan ju också vara biverkningar / annorlunda känslor pga p-pillrena.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

anonym567
2015-03-20 11:07
#3

Att brösten blir större, att man mår illa och blir trött är ganska vanliga bieffekter på ppiller, jag hade samma symtom som du precis skrev i början när jag började med ppiller.

Men ja, gör ett gravtest och berätta hur det gick sen, önskar dig lycka till! 

Jag själv är gravid i vecka 13+1 och ska göra abort nästa vecka, så du kan skicka ett privat meddelande om du vill prata eller så!

Visa98
2015-03-25 22:23
#4

Det är inte pga p-pillrena. Har ätit dom länge!

Ska till UM imorgon och göra ett test så återkommer då om hur det gick haha..

powerade
2015-03-26 08:49
#5
Fridaaaa
2015-03-26 10:28
#6

Man får inte mens när man är gravid, däremot kan man ha mensliknande symtom.

Jag åt en viss sort flera år men fick ibland symtom som om jag vore gravid men var aldrig gravid. 

#4 Lycka till!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Diddit]
2015-03-27 16:42
#7

kan man verkligen göra abort om man är över 4 veckor in i graviditeten ? :O har för mig att man inte fick det..

Jetaime
2015-03-27 16:54
#8

#7 Fram till vecka 18 är det fri abort och efter v 18 är måste man söka särskillt "tillstånd" för att få göra abort.

Fridaaaa
2015-03-27 17:56
#9

#7 Ja det kan man. som #8 säger kan man göra det upp i v18, men jag tycker det borde sänkas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Visa98
2015-03-29 12:29
#10

Jag var inte gravid!😂

Upp till toppen
Annons: