Annons:
Etikettövrigt
Läst 3868 ggr
Whippet
2015-03-21 22:24

Stream-Filmer-Sidor?

Hej!
Vart inne och letade efter en bra film på ''film sidor'' eller heter det ''Stream sidor?'' Aja i varje fall, så faller det mig att när man klickar på toppfilmer, så högst upp så är det bara snuskiga filmer.. Är detta något som stör er, för det går verkligen ner för mig en bit.. Vad tänker ni om detta?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Rumblebee
2015-03-21 22:29
#1

Vad för streaming sidor använder du? Jag använder swefilmer och dreamfilm och har aldrig sett några snuskfilmer som resultat

Whippet
2015-03-21 22:30
#2

#1 Swefilmer är det jag reagerat mest på

I'm out Vilar huvudet i handen

fsigge
2015-03-21 22:39
#3

Det är väl det folk tycker är mest underhållande att titta på. Man behöver ju inte titta på dom så att jag stör mig inte på det.

Frida

Whippet
2015-03-21 22:43
#4

#3 Men om småbarn som kanske ska in och titta på någon barn film ser det, och klickar sig in på det då? 🤔

I'm out Vilar huvudet i handen

fsigge
2015-03-21 22:47
#5

#4 så små barn som jag ser det som kan ju inte ens skriva sig in på en streaming-sida. Detta är ju trots allt tonåringar i fokus.

Frida

Whippet
2015-03-21 22:53
#6

#5 Dagens små barn kan nog mycket väl klicka sig in på en streaming sida, nu tänker jag på 6-10

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
fsigge
2015-03-21 22:55
#7

#6 det klassade inte jag som små barn men okej. Jag tycker fortfarande inte att det är något farligt. Det är ju inte porr iaf.

Frida

Whippet
2015-03-21 23:12
#8

#7 Näst intill, vad tycker du är små barn då? vilken ålder.

I'm out Vilar huvudet i handen

teddykaniner
2015-03-21 23:14
#9

Det är ju inte porr filmer de har, utan romantiska filmer. Dessutom börjar filmerna sällan med sex scener så ifall en 6-åring går in på filmen, tröttnar hen säkert före sexscener kommer, ifall det var av den orsaken hen klickade på filmen. Dessutom behöver man ju inte klicka på topp filmer, utan du kan välja en kategori tex action. Tror inte heller man kan börja barn begränsa internet från romantiska filmer, utan det är nog upp till föräldrarna att se till så att deras barn inte kommer över sådant material de anser vara olämpligt. Edit: kollade nu på topppfilmerna på swefilmer, 1-4 av filmerna har romantiska 'bilder' och endast kyssar eller tjejer med nakna överkroppar. Inget farligt tycker jag, förstår inte varför du tycker det är så illa. Det kommer alltid finnas dom som gillar romantiska /erotiska filmer och det bevisar ju topplistan. Swefilmer är ju inte heller ämnad speciellt för barn, då vore det annorlunda tycker jag.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Whippet
2015-03-22 00:56
#10

Man tycker ju som sagt alltid olika, kollade in en av filmerna, spolade lite och sånt och det är väl inte så bra för små barn att se sånt, när dom är så pass små, som typ 6 år? Självklart är det föräldrarnas uppgift att se till så att deras barn inte tittar på sånt, som de ju kanske inte ska vid den åldern. Men föräldrar kan ju inte hindra Och stoppa dom alltid.

I'm out Vilar huvudet i handen

[134643]
2015-03-22 08:54
#11

#10 Jag tror inte att det är speciellt farligt för en 6-åring att se en sexscen, vet inte ens om de skulle greppa vad som händer och varför. Sen tror jag att antingen A) föräldern går in på sidan och hittar en film åt barnet eller B) barnet söker på en barnfilm i sökrutan alternativt väljer det som en kategori. Barn fattar rätt snabbt att det inte finns barnfilmer på topplistan. Och vad hände med dvder och tv? Vad gammal jag känner mig haha. Men helt ärligt så tycker inte jag på något sätt att sidan ska ta hänsyn till detta

teddykaniner
2015-03-22 09:05
#12

#10 vad tycker du vi ska göra åt problemet? Ta bort alla filmer där de är topless/ finns sexscener? Är det rättvist mot alla de som vill se dem? Dessutom går det inte att skydda barn från att se människor vara intima till punkt och pricka, tex i en film affär kan de se dessa omslag och ute på stan kan de se ett par sitta och grovhångla osv. Dessutom visar de sällan allt i filmer, ofta är det mesta förutom kvinnans bröst inte synligt. Sedan om de vet vad sex är och vill se mer, är det mera troligt att de googlar sig till en porrsida, vilket är ett annat problem. Så nej, jag förstår inte alls problemet här, men som du sa tycker människor alltid olika. Om du vill försöka få bukt på problemet kanske en idé vore att mejla dom på swefilmer.

Med vänlig hälsning,
Jenny

smellcaramell
2015-03-22 10:37
#13

Jag kan väl isåfall tycka att det är värre att det finns hemska och våldsamma filmer på startsidan ( typ the walking dead). Sexscener är inte en så stor grej, i hur många filmer ser man något annat än ett täcke som rör sig, en kille i kalsonger o typ en naken tjejs överkropp liksom? Det är kroppsdelar, hade varit en annan sak om man såg mer under själva akten.

Sen blir man inte så "skadad" av att se "barnförbjudna" filmer som liten, jag såg allt från wallander, beck, hannibal o.s.v. när jag var ca 5 år och har inte tagit skada av det och jag tror faktiskt man tar mer skada av att se brutala mord än av att se en skyld sexscen.

Sen säger jag som någon sagt ovan att det ändå är föräldrarnas ansvar, sätter de en dator/telefon/surfplatta i barnens händer utan uppsikt får man räkna med att de kan få se sådant. och börjar barnet bli uppåt 8 år så har de tillräckligt med förstånd själv för att förstå var man hittar intressanta filmer, och hur många 8 åringar är intresserad av typ milf som dessutom är på engelska=barnet kommer knappt förstå något och hinner förmodligen inte läsa och förstå all text heller.

Annons:
Rumblebee
2015-03-22 11:10
#14

Vad gäller barn så tror jag det finns betydligt värre saker för dom att se som redan nämnts. Dessutom tror jag att de som är ute efter att de just själva sexscenerna och inte själva handlingen i filmen väljer helt andra sidor att få sitt snusk ifrån. Majoriteten av alla romantiska filmer har ändå inga detaljerade intima scener.

Whippet
2015-03-22 13:31
#15

Poängen med mitt inlägg var ju att det chockade mig att dessa filmerna ligger högst upp på topplist. Jag tycker det är helt okej men sådana scener i vissa filmer.  Men konstigt bara att det ligger på topplistan utav alla filmer som finns.

I'm out Vilar huvudet i handen

teddykaniner
2015-03-22 13:42
#16

#15 tycker inte det är konstigt, kärlek är ju ett så genomsyrande tema som så många filmer handlar om. Vad för slags filmer tänker du att borde /skulle finnas på topplistan? :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Flöffo
2015-03-22 17:29
#17

Det kanske är så att det är filmer som folk kollar på eftersom att de inte vill eller kan se dem på bio? Jag menar att folk kanske tycker det är pinsamt eller något att gå på filmer som verkar snuskiga? 

Sen finns det ju faktiskt kategorier som heter familjefilm och animerad där det finns filmer som passar barn bättre och där man kan se vilka filmer som har mest visningar.

//Flöffo

Scorpio97
2015-03-22 17:43
#18

Har aldrig reagerat på det, men jag har nog ganska hög gräns för vad som räknas som "snuskigt". Tycker inte det är något fel med sexscener i romantiska filmer, även om jag inte skulle sakna dom om dom försvann heller. Det är helt enkelt inget jag lägger märke till så mycket.

Sen har det väl alltid varit så att sex både upprör och intresserar. Ingen har väl lyckats missa all uppståndelse runt Fifty Shades? Så jag är inte förvånad över att sånna filmer ligger i topp. 

Små barn anser inte jag ska få vara på internet utan någon vuxen, så jag anser inte att sajter som swefilmer måste göra något åt det eller försöka "skydda" barnen på något vis från filmer som visar våld, sex eller annat olämpligt. Det är föräldrarnas ansvar. Sen tror jag inte heller att det är så farligt för barn att se sånt, men det beror naturligtvis på hur känsligt barnet är också.


//Jessie

fsigge
2015-03-22 17:46
#19

#18 helt rätt! fifty shades of grey är ju populär just för att de har cirka 26 min sexscener.

Frida

Upp till toppen
Annons: