Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 630 ggr
Quirinia
2015-03-22 19:46

Sommarjobb

Jag har fyllt 13 år och söker sommarjobb. Jag vill gärna ha något riktigt sommarjobb, typ jobba på ICA. Dåligt exempel 😂Men vad har ni för tips är bra sommarjobb, vad är era erfarenheter mm?

Annons:
Quirinia
2015-03-22 19:49
#1

Även hemsidor/fb-grupper mm som jag kan söka jobb i.

smellcaramell
2015-03-22 19:52
#2

När man är så ung är det tyvärr ganska svårt att få sommarjobb, många butiker(iallafall här omkring) kräver att man ska vara 18 år för att sitta i kassan, om det inte är 18 års gräns så är det 15(så att man kan bli straffad om man förskingrar pengar eller liknande). Större butiker kan fungera då man kanske inte behöver sitta i kassan, men då ska förmodligen va en väldigt stor butik.

Områdesskötsel behövs ju också, dock får man inte arbeta på fabriksområden när man är så ung tyvärr :(

Kollat med kommunen om de har några sommarjobb att erbjuda? Annars får du knacka dörr och fråga om någon behöver hjälp i trädgården, gå ut med hunden eller liknande! Eller gör som jag, jag åkte till ett proffsstall och frågade om någon behövde hjälp någon gång ibland och fick jobba redan helgen efter. Så kan man göra med en del intressen iallafall :)

Upp till toppen
Annons: