Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1438 ggr
Hoseok
3/23/15, 4:40 PM

Hur mycket sitter du vid datorn?

En ledig dag, ungefär hur mycket sitter du vid datorn i snitt? Vad är det du gör på datorn större delen av tiden?

Annons:
Hoseok
3/23/15, 4:41 PM
#1

Youtube, serier, spel, slösurf.

Scorpio97
3/23/15, 4:44 PM
#2

Serier/film, spel, olika forum, skolarbete, tidningar/nyheter


//Jessie

VT4ever
3/23/15, 4:53 PM
#3

kikar på iFokus, läser om hundar på internet, tittar lite youtube och spelar datorspel.

Godisburk
3/23/15, 4:56 PM
#4

Bloggar, redigerar bilder, Läser bloggar, Youtube, Facebook, iFokus & tittar runt på olika shoppingsidor. 😊

[MARWAKE]
3/23/15, 5:19 PM
#5

Använder nästan aldrig datorn :P Är mest inne på iPaden 2-3 h varje dag :P

[Tuulikki]
3/23/15, 5:26 PM
#6

Nätshoppar, iFokus, facebook, youtube, streamar serier, slösurfar, läser bloggar

Annons:
ostbollen
3/23/15, 5:41 PM
#7

Jag spelar oftast sims eller kollar sociala medier :)

Carrosh
3/23/15, 5:58 PM
#8

Varierar alltifrån 2-10+ timmar. Allt beroende på hur jag jobbar och vad jag gör. När jag sitter vid datorn häckar jag allra mest på Tumblr och Pinterest. Blir en del tid även här och på andra forum också. Blir en del spelande i perioder också. Samt tittar på serier och filmer.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
3/23/15, 6:51 PM
#9

#8 Frågan handlade ju om hur mycket man satt en ledig dag. 😃 Då menar jag uteslutande ledig från arbete och skola. Men ja, alla har inte lediga dagar från sitt jobb, det är jag medveten om.

haloo
3/23/15, 6:59 PM
#10

Serier,filmer, youtube, iFokus, tumblr, twitter och andra sociala medier. Kan sitta hela dagen och sedan tänka på allt onödigt jag gjort 🤤😃

Smile! It's healthy!

Flöffo
3/23/15, 7:08 PM
#11

Serier, filmer, YouTube, iFokus, spel, pluggar och gör skolarbeten.

//Flöffo

Carrosh
3/23/15, 7:23 PM
#12

#9 Jag menar förstås beroende på hur jag jobbat (ber om ursäkt ifall det inte framgick). Det varierar alltså en hel del beroende på vilka tider jag jobbat under veckan (dag, kväll eller natt) och hur tuffa passen varit.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Jetaime
3/23/15, 8:05 PM
#13

Serier, forum, bildredigering, spotify. Svårt att säga hur mycket jag "sitter" vid datorn, men den är oftast på i bakgrunden..

Annons:
Frosstis
3/23/15, 8:48 PM
#14

Har skoldator så är på datorn varenda lektion i skolan, och sen fortsätter jag när jag kommer hem (plugg och fritid). Så skulle gissa på 10 h eller mer :S Det jag gör är läser bloggar, iFokus, Facebook osv

fuzzie
3/23/15, 9:26 PM
#15

Bloggar, läser bloggar, kollar youtube, nätshoppar, söker inspiration, lyssnar på spotify, kollar på serier och film samt surfar runt lite allmänt 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[SisselaJ]
3/23/15, 10:28 PM
#16

Okej klickade in fel. Just nu sitter jag vid datorn mer eller mindre hela dagarna när jag pluggar… men vissa dagar när jag känner mig ledig kan det gå en hel dag utan att jag startar den. 🙂

Afturelding
3/24/15, 7:22 AM
#17

Är aldrig riktigt ledig, eftersom att jag pluggar på högskola. Men 6-7 timmar är nog standard, men allt är inte aktiv tid. 

Jag gör allt och lite till på datorn. Jag sitter på forum och Facebook, spelar spel, arbetar kreativt, osv.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

panini
3/24/15, 8:33 AM
#18

klickade i fel svar, såg sen att det var på min lediga tid. Och då kan det bli allt från 4-10+timmar. Jag sitter på iFokus, Facebook, kollar serier och film, mm.

Fridaaaa
3/24/15, 9:17 AM
#19

De dagar jag pluggar (nästan alla vardagar) blir det sammanlagt 6-7 timmar med fritid också. (ingår mycket plugg vid datorn)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

neasfotografier
3/24/15, 2:14 PM
#20

YouTube, iFokus, TV-serier, Sims 4.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Hippieelsa
3/24/15, 4:37 PM
#21

Jag har typ allid musik på men jag sitter ändå inte vid datorn. Annars brukar jag kollar runt på olika sidor och spela minecraft

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

ElsaN.01
3/24/15, 7:12 PM
#22

4-6 timmar på en ledig dag, då spelar jag mest sims, men även en hel del youtube och iFokus. Men normalt sett så är jag lördag utan dator (kanske att jag sitter där 1h) och är bara med djuren, och på söndagen spelar jag.

LeeKnow
3/24/15, 10:16 PM
#23

Ca 9 timmar.  Räknade från 24.00-12.00 Vilket blir ca 3-5 timmar datatid, Sen från 12.00-24.00 ca 4 timmar.    Det är på ett lov.

Om det bara har varit t.ex en studiedag så att det är skola dagen efter blir det från 24.00 ca 4-6 timmar och sen på kvällen ca 3.

Svårt att förklara men hoppas det är någorlunda förståeligt. 

Facebook, Youtube, CS, iFokus, kolla film. Har inte så mycket att göra på datan.. :P

NordicSunset
3/24/15, 10:21 PM
#24

Använder datorn kanske 1 gång i veckan då jag spelar sims på den. Annars använder jag iPaden där jag kollar på serier, youtubers och är inne på iFokus ibland. Ca 4-6 h kanske? Har ju skola som ska hinnas med.

Be the best version of you.

  • Zoella
Katten med hatten
3/24/15, 10:23 PM
#25

Om det är vardag så sitter jag ungefär 2-3 timmar men kanske bara tre av fem dagar eftersom jag har ju också mobil.

Om jag är ledig och inte vill göra någonting kanske det blir ca 6 timmar och då blir det nog film/serie, iFokus och youtube.

Det beror också på om jag har hittat en ny serie som jag fasnat för så kan jag sitta 7 timmar för att se klart serien på några dagar.

Whippet
3/25/15, 7:08 PM
#26

*Youtube

*Läxor

*Surfar runt

*Ifokus (Of course)

I'm out Vilar huvudet i handen

HPmarsvinet
3/27/15, 4:40 PM
#27

iFokus, spelar, bloggar m.m

Annons:
[Horse24]
3/29/15, 1:58 PM
#28

Kollar på Youtube, lyssnar på musik, skriver på min blogg, o.s.v.

Jag spenderar väldigt mycket tid vid datorn. Mobilen… inte lika ofta. Läxor gör jag också på datorn, det höll jag på att glömma. Vill nästan alltid ha musik i öronen. Det är nästan ett beroende ._.

LuLeLo
3/29/15, 7:58 PM
#29

Serier, bloggar, forum (hund mest), chattar, slösurfar. Ibland fönstershopping eller shopping.

Tass Josephine

JoannaLi
3/29/15, 11:42 PM
#30

Youtube, iFokus, Tumblr och så läser jag (AO3)

Niniz
4/6/15, 7:10 PM
#31

Jag går på online gymnasium därför spenderar jag typ 7 timmar framför datorn om dagen…. sjukt mycket. Men så studerar jag ju så oxå ;)

Niniz
4/6/15, 7:11 PM
#32

På min fritids dator tid så är jag på youtube, bloggar o så :)

Calcifer
4/6/15, 7:45 PM
#33

Sitter i princip jämt vid datorn vaken tid. Jag är sjukskriven och bor i en pytteliten stad där det inte finns något att göra och alla mina vänner bor långt bort. Ser film, serier, surfar forum, lyssnar på musik, spelar spel, osv. Gör i princip allt på min dator. De gånger jag inte sitter vid datorn är när jag städar, går en promenad, har något ärende eller spelar piano.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: