Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1458 ggr
Glass strut
3/23/15, 5:32 PM

Vad ska jag göra? Panik!!!

Jag mår verkligen dåligt i skolan… Men idag för första gången på 3 månader!!!! Lyckades jag ta mig dit… Men nu HAR JAG FEBER OCH MÅR SKIT!!! Ingen kommer tro mig i skolan… Folk kommer fortsätta tro att jag är en skolkare som tar piller och knark när de faktiskt inte är så… Jag har panik men jag vet att jag förmodligen inte kommer klara av att ta mig dit då jag har 40 graders feber… Frossa… Muskelvärk… Allt känns hemskt… Asså varför blir de såhär..  Jag kan ju börja med att berätta att jag är svårt bipolär och har socialfobi… De var de som starta det här… Jag blir utredd på bup och ska även göra en utredning på psyk i västerås.. Jag kom nyligen hem från psyk… Jag går på mediciner men inget hjälper!! Nu vet jag inte vad jag ska göra för när jag väl lyckas ta mig dit så blir jag sjuk… och nu kommer alla fortsätta avsky mig!…

Annons:
IceTee
3/23/15, 5:34 PM
#1

Gå till skolsköterskan! Hen kan ta tempen och skicka hem dig!

Medarbetare på Skor iFokus

eddiebun
3/23/15, 5:39 PM
#2

Du kan ju inget göra åt att du är sjuk, klart att personer inte kommer avsky dig för det. Ta en alvedon och vila bort det, ofta när man får feber plötsligt går det över snabbt också.

ostbollen
3/23/15, 5:40 PM
#3

Om du vill visa dem i skolan att du inte ljuger skulle du ju kunna ta kort på tempen eller något annat som bevisar atr du är sjuk och tex lägga ut den på din story på snapchat. Detta låter som en ganska dum ide eftersom man inte ska behöva bevisa saker, men om du verkligen vill så är det ett sätt!

[134643]
3/23/15, 6:02 PM
#4

Äh, om du ändå varit borta ett tag spelar det väl ingen större roll om du är borta ett tag till? Ta det som ett stort jävla fuck you till din sjukdom, för du klarade av att gå till skolan. Om inte det är bra nog så vet jag inte. Självklart är det astrist att du blev sjuk, men det är sånt som händer. Hälsa kommer före skolan, alltid. Jag missade själv en del skola på grund av psykiska problem, och det är värt det alla gånger. Skolan går alltid att ta igen senare, din hälsa är prio ett.

Carrosh
3/23/15, 6:11 PM
#5

Jag skulle inte bry mig så mycket om vad folk kan tänkas tycka och tänka. Du vet ju bäst själv hur du mår, sen får folk tro vad de vill (det är ju ändå inte ditt problem om de väljer att tro något annat). Du behöver inte bevisa något för någon, annat än för skolpersonal, så att du kan få bra hjälp och stöd därifrån för att klara dina studier. Kanske går det att fixa en lösning, så att du kan fortsätta studera, även om du är mycket sjuk? Det mesta kan du ju faktiskt göra hemifrån, och med extrahjälp som skolan kanske kan bistå med (be din läkare om intyg för att kunna få det svart på vitt för sakens skull) så ska du kunna studera ändå. Hälsan måste få gå allra först!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: