Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 592 ggr
Linneahorse12
3/24/15, 4:13 PM

HJÄLP MED SKOLUPPGIFT!

Visste inte vilken grupp jag skulle skriva i men får bli här¨'^

Skall göra en skoluppgift tills imorn. Ska göra en film som är mellan 3-5 minuter lång om en nyhet.

Har dock INGEN som helst aning vad jag kan göra i i filmen och vad den ska handla om. Har kollat runt på nyhetssidor men tycker inte att jag kan göra så mycket av det som finns. Det måste dock innehålla en intervju. Vill helst kunna kasta in lite humor i det ..Någon som snälla kan hjälpa mig ? Ge förslag på innehåll osv. Tack på förhand ^^

Annons:
[Synnerlig]
3/24/15, 4:42 PM
#1

Har ni bara fått en dag på er att göra det här arbetet?
Vad har de sagt att ni ska göra? Har de bara sagt "Gör en film på 3-5 minuter om en nyhet, den måste innehålla en intervju också."?

Hade ju varit bra om man visste lite mer om uppgiften liksom 😛 Hade du haft lite mer än en dag på dig att göra uppgiften så hade ju du kunnat maila din lärare och frågat mer om uppgiften.

Men jag antar att du kan hitta någon intressant artikel och på något sätt filma dig själv eller någon annan som nyhetsankare som berättar om detta och sen ska intervjua någon "expert"/"offer"/"anhörig" (men som i själva verket är du eller någon kompis/familjemedlem).

Linneahorse12
3/24/15, 5:11 PM
#2

Bi hade måndag och tisdag på oss men hade väldigt mycket igår så får skylla mig lite själv haha. Ja, tack för tipset..Min bästa vän får bli expert haha ^

[134643]
3/24/15, 5:15 PM
#3

Det ska vara en verklig artikel alltså? Jag och två kompisar gjorde nämligen ett nyhetsinslag om massa påhittade nyheter, och det var grymt kul. Om du däremot måste hitta en riktig nyhet skulle jag nog bara ta första bästa typ, och sen försökt skoja till det lite med intervjun eller så. Typ ta en sportnyhet och låt sedan 'Zlatan' kommentera vad han tyckte om det, eller ta en nyhet om något som blivit stulet, och intervjua tjuven. Lägg in lite småskämt lite då och då så blir det mycket roligare! :)

[Synnerlig]
3/24/15, 6:19 PM
#4

#3 Bra idéer du hade om vilka man kan intervjua :)

Upp till toppen
Annons: