Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1235 ggr
[Smålandsbrud]
3/25/15, 6:27 PM

Hur kan man hitta vänner med samma intressen ?

Jag har inte haft en riktig vän med samma intressen någon gång i mitt liv men vill nu ha en skriv kompis hur hittar man en med samma intressen ? Jag  älskar djur och bowling.  Är extemt ensam och har varit sen jag var barn  varit utstöt hela mina skol år och rädd.

Annons:
Carrosh
3/25/15, 6:32 PM
#1

Det enklaste är nog numera att hitta likasinnade så här via nätet och på forum. Det kan ju också vara en idé att se ifall det finns någon klubb för dina intressen (någon djurklubb eller ett bowlingteam du kan gå med i). När det kommer till djur finns det ju hur mycket som helst att välja mellan. Har du djur själv? Kanske kan du åka på någon slags djurträff (t.ex. utställningar, hundrastning osv.)?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Dvärgis1234
3/25/15, 6:33 PM
#2

Att börja med var inte rädd! :) Det finns många idioter där ute dom beter sig som jag vet inte vad men de flesta man träffar på och försöker lära känna är snälla. ( Har själv varit utfryst av min klass) så jag har lite tips :D

1. Ändra dig inte efter vad andra tycker och tänker 2. Var ärlig och var dig själv

2.Börja prata med den du verkar se trevlig ut och fråga lite frågor.

Det var typ så det började gå bra för mig jag har massa fina kompisar jag haft kontakt med flera år nu :)! Du kanske kan ta med "den nya kompisen" till bowlingen eller ta hem din kompis så den umgås med djur om du har det? :) Så kanske du kan hjälpa till att bilda ett nytt intresse för den nya vännen och då har ni något gemensamt. Kanske inte var så jätte bra hjälp men detta hjälpte mig iaf.


[Smålandsbrud]
3/25/15, 6:33 PM
#3

Japp jag och min sambo har två kaniner och två marsvin 🙂

Dvärgis1234
3/25/15, 6:35 PM
#4

De finns ju tex kanin forum och marsvins forum här på iFokus börja skriv lite där så kanske du klickar med någon som gillar samma sak som du? :D


[Smålandsbrud]
3/25/15, 6:36 PM
#5

Är bara   två killar och två tjejer  i min klass och dom är kaxiga

Carrosh
3/25/15, 6:41 PM
#6

Gör som #4 tipsar, kika in på kanin- och marsvinsforumen här på iFokus och se ifall du kanske hittar någon där att umgås med. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[Smålandsbrud]
3/25/15, 6:45 PM
#7

Aa är redan medlem där :) Vill bara ha någon via nätet till börja med :)

Dvärgis1234
3/25/15, 6:49 PM
#8

#5 tråkigt :( finns det någon ungdoms grupp eller något sånt djur klubb/ kanin klubb eller så som finns där du bor? Annars kanske det är något som du skulle kunna starta faktiskt det är mycket intresse runt klubbar som väcker intresse tex kan du starta ungdoms grupp som är för 15+ eller liknande där ni samlas i någon mysig lokal ( Tips kyrkan brukar ibland gratis låna ut församlings hemmen efter de som jobbar där gått hem) De är ett grymt sätt. Och pengar kan du söka av tex kommunen eller låta alla som börjar i ungdomsgruppen betala typ 100 kr per termin för att sen kunna hitta på saker, köpa fika eller liknande. Haha bara en rolig idé och det är lätt att träffa nya vänner som gillar samma sak som du! :)


[Smålandsbrud]
3/26/15, 5:38 AM
#9

Oj bra förslag sådana fall från 15 år upp till 17🙂

Dvärgis1234
3/26/15, 12:57 PM
#10

#9 tack :D! Men ta kontakt med kommun eller så eller prata med församlingen där du bor så kanske du iaf kan få låna lokalerna hela kvällen någon dag i veckan eller på helgen :D!


AnonymousCat
3/26/15, 5:05 PM
#11

Hitta en kompis här på iFokus! :D

Jag brukar hitta kompisar på läger, för alla går ju på lägret av samma anledning (troligtvis) som du gör vilket gör det lättare att prata med folk.

Upp till toppen
Annons: