Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1185 ggr
Regiina-c
2015-03-25 22:08

människokännare eller vad?

Hej! Det är så att vi ska ha redovisning i skolan. jag vet vilket ämne jag ska ha… 

Men jag vet inte riktigt vad det kallas :/  så det är lite svårt att söka info om.

Det jag ska prata om är att jag kan bara genom att se/möta en människa (som jag inte känner just då) vet jag exakt hur den personen är dvs jag kan känna på mig om något inte direkt stämmer med personen eller om det är en hur bra människa som helst, även om det inte "syns" på kroppsspråket, jag känner även hur falska endel kan vara utan att någon annan märker det. 

Och tyvärr så har jag oftast rätt också, väl när jag har lärt känna personen.

Kallas det människokännare eller vad kallas den "förmågan"?🤔

OCH tycker ni det är en positiv eller negativ egenskap att ha? skulle va kul att höra vad ni tycker 😃

Ursäkta för kladdigt inlägg men hoppas ni fattar ^^

Annons:
The_pearl
2015-03-25 22:38
#1

Du verkar ha en bra och stark intuition ( http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Intuition). Du verkar kunna se människors energier osv. Prova leta upp sidorna övernaturligt, spiritualism och andlig utveckling här på iFokus! Du kan nog få många svar där! :) det är inget farligt alls med dom här sidorna, vi är många som har olika såna dörmågor. Där finns fler som du och som kan hjälpa dig :)

Regiina-c
2015-03-25 22:47
#2

#1 Ja det värkar stämma bra med intuition! tack :)

Jag hade helt glömt bort den sidan faktiskt, men tack att du påminde mig :)

Niniz
2015-04-06 19:47
#3

Wow vad coolt! :D Skulle själv vilja ha den egenskapen… då vet man väl redan från början om det är värt att lägga ner tid på att bli den personens vän eller inte?

Regiina-c
2015-04-07 14:47
#4

#3 Jag tror lite att det låter coolare än vad det egentligen är 😉 men självklart är det bra att veta om man bör lägga ner tid på vissa personer eller inte, dock så blir man såpass skeptiskt till att träffa och lära känna nya personer om man känner av dem.😐

Men alla har ju brister så att hitta perfekta och felfria personer går nog inte 😉

Niniz
2015-04-07 17:41
#5

Nä det är klart  ;) Cool "talang" eller vad man ska säga iaf :)

[Tilde]
2015-04-07 23:46
#6

Jag brukar kalla det människokännare. Är extremt bra på det jag med (främst då personer man möter i verkligheten då man lätt man låtsas vara någon annan på internet). 

Ett exempel är väl min sambon före-detta chef som jag märkte var sociopat innan jag ens träffat honom - men mer när vi väl träffades. Han visade sig sedan vara en svindlare som var blev efterlyst och han flyttade till Spanien och lämnade sin unga dotter och sitt barnbarn och vägrade flytta tillbaka just för han var efterlyst… Handlade om miljontals kronor.

Annons:
Regiina-c
2015-04-08 17:43
#7

#5  Haha, ja men kan nog kalla det lite som man vill :)

#6 Jag håller med om att det är enklare att känna av personer i IRL.

  Usch vilken hemsk upplevelse, dock så känner jag en "lättnad" när det sen tyvärr visar sig stämma 😮 Jag själv har också upplevt detta med sådana hemska personer, tyvärr så drabbade det dom i min närhet värst 😕

Upp till toppen
Annons: