Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 751 ggr
noraa
3/26/15, 12:31 AM

nån som gått om gymnasiet eller 9an?

Hej jag undrar om det är någon som gått om ett år på gymnasiet eller 9an, jag ska eventuellt gå om första året på gymnasiet pga att jag missat mycket och inte vill ha låga betyg. Drf undrar jag om hur det var att gå om? Var det till en fördel eftersom ni redan kunde en del innan ? fick ni höga betyg? 

Annons:
Sugar Mist
3/26/15, 12:33 AM
#1

Jag ska gå om ettan, följer.

-

Arrowhead
3/26/15, 1:26 AM
#2

Jag var tvungen att gå om ettan då min skola typ skulle stängas och då ville jag byta till en annan.
Det var pirrigt såkart, eftersom jag trodde att jag skulle vara äldst, har även gått om en klass i lågstadiet…
Men det var faktiskt ganska skönt, jag slapp en massa kurser eftersom jag redan hade betyg i det  så det var slappa dagar!

noraa
3/26/15, 12:56 PM
#3

puff!

fuzzie
3/27/15, 8:07 AM
#4

Jag har gått på gymnasiet i 5 år nu och har alltså fått gå om 3:an två gånger. Detta pga. min ADHD som gjort det väldigt svårt för mig att koncentrera mig på uppgifter och kurser som jag tycker är tråkiga/svåra. 

Ja är nu 21 år gammal och har detta året fått hjälp av en så kallad "vuxenutbildning" som bestämt med mitt gymnasium vilka kurser jag ska gå och inte gå. Så hela detta läsår har jag bara fått göra klart alla djurämnena och det är jag så himla glad att de kunde ordna, för nu har jag äntligen bra betyg. Sedan till hösten så kommer jag att få plugga upp matte och  svenska för att ha alla grundbetygen samt att jag ska läsa lite extra tyska för att bli ännu bättre på det. Dessa ämnen kommer jag att få läsa på distans. 

Så för mig har det bara varit positivt att gå om trots att det såklart är jobbigt ibland. Men som det ser ut nu så kommer jag kunna få väldans bra betyg och göra klart alla kurserna samt ta studenten i Juni! Yaay! 😃👍 

(jag hoppas att dessa svar gav dig någon klarhet på något vis, för nu känns det bara som en massa svammel hehe)

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Regiina-c
3/27/15, 8:27 PM
#5

Jag har!

 Började på naturvetenskapsprogrammet förra året vilket jag hade velat hur länge som helst. Dock så ganska snabbt tappade jag intresset och betygen började sjunka… Jag hoppade av i mars förra året med ca 6st F-varningar 😊

Anledningen till att jag ville gå det programmet var för att det är såpass brett, men det finns andra vägar också för att bli det man vill 😉

Nu går jag barn -och fritid och trivs hur bra som helst, jag ska gå inriktningen socialt och bli väktare som jag hade tänkt även hela tiden under naturtiden. 

Och mina betyg är ca C-B i allt tror jag 🙂

Så byt/gå om om det känns bäst, att gå med yngre bekymrar en i början men det är inga problem! 🙂

Upp till toppen
Annons: