Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 934 ggr
Anna O.
2015-03-27 07:28

Absolut torr? Hjälper det

Hej! Köpte absolut torr, eftersom jag tröttnade på att inte kunna ha linnen, eller vara bland massa folk :/ Vill veta.. Tycker ni att absolut torr hjälper? Jag är 14 år och har kommit in i perioden så vill veta! Vad tycker ni om absolut torr?

Annons:
fuzzie
2015-03-27 07:56
#1

Hejsan! 

Jag tycker inte alls att absolut torr hjälper tyvärr. Jag hade samma problem som dig vad gäller svettningar under puberteten och jag har fortfarande väldans lätt att bli varm och känna mig svettig. 

Alla gånger jag testat absolut torr och följt anvisningarna efter punkt och pricka så har jag fått utstå en extrem sveda (vilket i och för sig kan bero på min känsliga hud) men jag tycker inte att det känns normalt med den smärtan. Jag gick istället till en läkare och fick "medicin" utskriven som skall kunna hjälpa mot svettningar och det fungerade väldigt bra. 

Så gå hellre till en läkare och prata med denne och sa vad hen har att säga och hen kanske har andra tips som man kan testa innan man börjar med en eventuell medicinering. Hoppas att du inte blev helt avskräck vad gäller absolut torr hehe 🙂 Lycka till! 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[rumelle]
2015-03-27 08:18
#2

Har förstått att det är lite olika hur bra det hjälper. Du får prova dig fram helt enkelt.
Svettningar är ganska vanligt under puberteten. Jag sveddades enormt mycket under armhålorna när jag var 14-15 år. Sedan gick det över och numera svettas jag inte alls mycket även när det är varmt.

Jojaton
2015-03-27 11:49
#3

Jag provade Absolut Torr för några år sen istället för att använda deo eftersom jag inte tycker om lukten av många deo, men på mig aved det något fruktansvärt hur jag än gjorde så jag fick alltid tvätta bort det.

Johanna - Instagram

Anna O.
2015-03-27 14:37
#4

På mig svider det inte alls, och det hjälper förutom att nu svettas Jag mer på händerna och fötterna :(( Men ska fortsätta testa absolut torr #1 #2 #3

Jetaime
2015-03-27 17:01
#5

Denna är det enda som funkar på mig http://www.aconordic.se/products/4886/23116/19564/19227/aco-special-care-extra-effektiv-antiperspirant-72-h.aspx 

Dock ska man vara noga med att tex. inte ha rakat sig nyligen eller liknande för det gör bara så sjukt ont. Denna tar man på, på kvällen och man behöver bara använda den typ 2 gånger i veckan eller nått sånt. Tycker den är toppen 😃

Anna O.
2015-03-27 20:27
#6

Testar absolut torr ett tag till, dock svettades jag faktiskt lite endå! Men annars kan jag väl kolla på den deon du tipsade :) #5

Annons:
Upp till toppen
Annons: