Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 783 ggr
[[Mellebelle]]
3/29/15, 6:15 PM

vad kallas denna tävling? :O

Hej!

jag har suttit och funderat och funderat på vad denna tävling heter.. det går ut på att man är ett lag? eller så tävlar man två och två. Beror väl på hur  man själv vill.

Man ska igenom en bana där man ska springa fram till en hink med vatten i där det finns äpplen och man ska få tag på en innan man kan gå vidare till nästa utmaning, där ska man doppa ansiktet i mjöl och leta rätt på ett viss antal socker bitar sen ska man typ hoppa nå hinder, springa sick sack osv osv? jag gjorde detta många gånger som liten men minns inte vad det heter?

Kan ni även  ge tips på vad för mer utmaningar man kan ha i denna ''tävling?'' 🤪

Annons:
[134643]
3/29/15, 6:19 PM
#1

Vadå, typ 5-kamp eller 10-kamp? Vet dock inte om du menar en specifik 5/10-kamp som har ett namn haha för då har jag ingen aning x)

[[Mellebelle]]
3/29/15, 6:28 PM
#2

jamen de kanske det är! :D låter som leken iaf haha

[[Mellebelle]]
3/29/15, 6:46 PM
#3

haha vad betyder själv 5 kamp 10 kamp då? x) är det att man har 5 tävlingar eller 10 som man ska klara, eller är det 5 i en grupp och 5 i en annan

[134643]
3/29/15, 6:55 PM
#4

#3 5-kamp för mig innebär bara en massa olika lekar/tävlingar som man utför ensam eller i grupp. Vi har det oftast på påsk och midsommar, och då har vi både fysiska övningar så som att hoppa påse, och mentala grejer som frågesporter. Att det är just 5 eller 10 lekar har vi aldrig brytt oss om, utan vi kan ha 3 lekar eller 17 lekar och ändå kalla det 5-kamp. Men ja, det är helt enkelt flera små tävlingar x3

[[Mellebelle]]
3/29/15, 6:58 PM
#5

okej tack! :) ska nämligen komma på nån liknande till en naturbruksdag på skolan, där barn får tävla i grupper eller två och två, de lag som vinner får godispåsar och den andra får väl nått tröst pris.. har inte riktigt fått ihop allting men kanske :) 

ge gärna tips på lekar som barn kan utföra och tips på priser som inte är allt för dyra

Upp till toppen
Annons: