Annons:
Etikettfamiljen
Läst 2258 ggr
fsigge
3/29/15, 8:36 PM

syster kallar mig dum

Hej. Min syrra går mig sjukt mycket på nerverna. Vi har kul tillsammans men ibland blir jag sur om hon irriterar eller gör något dåligt och säger till henne. Då säger hon "Asså dur så dum!" och det för mig så ledsen. Om jag säger" det är jag inte alls" säger hon " jo, du är dum hela tiden!" Hon bara lyfter upp det "dumma" och säger att jag bara är dum. Att jag aldrig är snäll mot henne fast jag egentligen är det men kan säga lite dåliga saker bara. T.ex idag så bakade jag rulltårta till henne och hon frågade om hon kunde få slicka skålen så gjorde jag det själv och då sa hon: "du är så himla dum!" Ett till exempel är om jag har kommit hem från en lång dag från skola eller kompis så vill jag bara ta det lungt och vara själv på mitt rum men då tror hon att jag automatiskt vill vara med henne för att jag inte har varit med henne på en hel dag. Om jag säger:" kan du gå ut jag vill vara ifred lite" Säger hon då: " vad taskig du är! Jag har inte vart med dig på hela dagen!" Vad ska jag göra? Det börjar att bli riktigt irriterande och hon fattat inte att jag är snäll mot henne.

Frida

Annons:
ChristineL
3/29/15, 8:45 PM
#1

Ni låter som typiska systrar :) Lev med det, prata med era föräldrar och prata ordentligt med varandra.

jossan...
3/29/15, 8:51 PM
#2

vänta, hur gamla är ni?

Gud vad bra jag stavar…

fsigge
3/29/15, 8:54 PM
#3

#2 vad spelar det för roll. Varje gång jag säger min ålder så bara kallar folk mig småunge men min syrra är 11 snart 12och jag är 13 snart 14.

Frida

Vaargen
3/29/15, 9:03 PM
#4

Ni är barn, tjafs som du beskriver är väldigt vanligt bland syskon. Om det stör dig väldigt mycket ta upp det med dina föräldrar och din syster :)?

jossan...
3/29/15, 11:45 PM
#5

#3 det spelar roll för att i er ålder och även min så gör systrar så, det är bara syskonkärlek, det hade ju varit annorlunda om din syster var typ 17 eller något för då borde hon ju ha mognat.

Gud vad bra jag stavar…

[MARWAKE]
3/30/15, 3:55 PM
#6

Sånna är systrar, bara att leva med. Hon mognar säkert ;) Inget att oroa sig för. Annars får du väl säga det till din syster pch föräldrar ;)

Annons:
taylor__lambert
3/31/15, 3:23 PM
#7

Inte bara systrar, syskon kärlek kallas det! gud så som jag och min bror bråkade och sa dumma saker till varandra och retade gallfeber på varandra då när han var i livet, och så som jag bråkade när jag fick mina bonus syskon, hahah vi bråkar fortfarande och vi är runt 20!

Men det är bara kul jag ser det som ett sätt att knyta band nu efter att min bror gick bort, även om vi bråkar gör vi det för att vi älskar varandra.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[134643]
3/31/15, 8:29 PM
#8

Som de andra säger så bråkar ofta syskon. Däremot har jag och min storebror aldrig (!) bråkat, och jag skulle heller inte tolerera att han var elak på att sätt som sårar mig. Har du pratat med din syster om det? Hon menar antagligen inget illa, men det gör inte dina känslor mindre viktiga. Förklara för henne att det faktiskt sårar dig, och att du önskar att hon kan sluta vara så hård mot dig

molam
3/31/15, 10:30 PM
#9

Syskon kärlek finns i alla familjer, jag som har 8 syskon, dom som är mellan 6 och 15 går ibland jätte bra ihop och nästa sekund kastar dom grejjer på varan skriker åt varann och beter sig som värsta fiender.

Dock så jag och mina tre Äldsta bröder  Lille bror (16) Jag (20), Storebror 22, Storebror (25) Går jätte bra ihop nu för tiden och förut pratade vi knappt med varandra.

Så det är en ålders grej det kommer bli bättre, och ni kommer att mogna oroa dig inte ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: