Annons:
Etikettövrigt
Läst 669 ggr
Ridskummis
3/29/15, 11:31 PM

Utstöt av min bästavän....

Jag och min bästa vän (låt oss kalla henne M) har varit bästisar sen ca 10 år tillbaka, vi hade vår egna lila grupp under hela lågstadiet men sen när vi börja högstadiet fick vi mer vänner,, vilket funkade jätte bra i början men som alla vänner så bråkar man…. Mina bästa vän M och en ny vän ( låt oss kalla henne D) hade ett ganska kallt bråk (inget direkt bråk utan de liksom inte gillade varandra) och jag hamnade lätt i mitten där när t.ex. D berättade varför hon och M inte var så bra vänner.. Men eftersom jag och M är bästa vänner så var jag lite mer på hennes sida och det slutade med att jag började stöta ut D lite (undermedvetet) jag ville egentligen vara själv (mådde inte super bra under den perioden) och det gjorde så att D verkligen drogs sig till M och de började bli bättre vänner. Sen blev vi alla vänner igen och började umgås… Det var lite halvt kallt mellan mig och D men vi gick ut högstadiet utan att riktigt ryka ihop. M och D började hösten 2014 i samma gymnasium medans jag började i ett själv som det slutade med att jag vantrivdes otroligt mycket. Jag och M var fortfarande allra bästa vänner även fast D och M spenderade mer och mer tid tillsammans. Pågrund av att jag vantrivdes började jag i deras gymnasium för att jag saknade mina bästa vänner. Innan jag började i deras skola pratade jag ut med D om allt som har hänt i mellan oss och vi både sa förlåt och fortsatta vara vänner, Hela gymnasiet har gått bra mellan oss tre förutom att jag börjar känna mig lite utstöt. M och D började spendera mer tid ensamma utan mig (vilket inte är något fel alls! Tycker att det är bra!) men jag känner att jag glider ifrån M min bästa vän… Ibland känns det även som D skryter lite då tex. Så skulle D och hennes mamma iväg nu under påsken och nu plötsligt ska M med… Vilket jag antar är ok, men sättet D skrev det i en grupp chatt mellan oss 3 (och en annan tjej) när vi skrev till varandra helt från tomma intet som om hon ville att jag skulle reagera. M och jag umgås ibland fortfarande bara vi två men jag brukar inte prata om det super mycket framför t.ex D i skolan då jag inte vill att hon ska känna sig utanför .. D och M familjer har även börjat umgås ganska mycket vilket får mig att känna mig mer utanför då min familj inte är direkt vän med någon av dem… De umgås ganska mycket med varandra och D berättar om detta ganska ofta för mig… Jag säger inte att deras familjer inte ska vara vänner! Utan ja…. Jag vet inte… Jag vet inte riktigt var jag vill få ut av den här texten… Mest vill jag nig skriva av mig. … Men om ni har något tips eller vill skriva om vad ni tycker om min situation gör det gärna! Kram

Annons:
Ridskummis
3/29/15, 11:36 PM
#1

Inlägget är skriven på surfplatta btw :) (Därför kan vissa meningar vara dåligt uppbyggda)

[Tilde]
3/31/15, 2:09 PM
#2

Finns nog inte så mycket att göra åt saken, tyvärr. Folk förändras, träffar andra kompisar, får andra åsikter… Ja jag vet inte, kanske klickar de nu väldigt bra helt enkelt. Jag "snodde" en bästa kompis från en tjej under högstadiet helt enkelt för vi kom så himla bra överens och hade så kul ihop! Sånt händer ju.

Det enda du kan göra är väl att prata med din bästa vän och att acceptera hur bra kompisar de två har blivit. Du får försöka komma på saker ni alla kan göra ihop eller bjuda med din bästis på olika grejer ensamma. 🙂

Upp till toppen
Annons: