Annons:
Etikettövrigt
Läst 652 ggr
feenahs
2015-04-01 11:52

Inte fått min mens

Jag skulle fått min mens för 1 vecka sen idag men har inte märkt något spår av den ännu. Jag är 15 , snart 16 och fick min mens vid 12 års ålder så vet inte om det har något med att det kan komma lite oregelbundet de första åren, till och med hoppa över någon månad ibland. Min mens brukar aldrig komma exakt samma datum varje månad eller så, har hänt att det har gått ca 5 extra dagar till jag fått den men jag börjar bli lite små nojjig nu, dock har jag ju inte haft oskyddat sex och när jag och min pojkvän har användt kondom så har vi alltid kollat så den är "hel" efteråt. Läste också att utebliven mens kan bland annat bero på stress och oro och jag har ju vart ganska stressad på det senaste och haft väldigt mycket i huvudet men somsagt jag blir ju lite nojjig ändå..Bör jag vara orolig?

Annons:
OlgaMaria
2015-04-01 11:56
#1

Om du inte brukar ha helt regelbunden mens så är det inte alls konstigt. Och det är som du säger vanligt att den är lite hoppig och konstig under de första åren. Den kan till och med hoppa över helt en månad. Jag tror inte du behöver oroa dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[134643]
2015-04-01 12:07
#2

Jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Om din mens varit 5 dagar oregelbunden är 7 dagar eller mer inte så stor skillnad. Min mens kunde komma lite när som helst innan jag började käka p-piller haha, så det borde vara lugnt c:

nawalmousa
2015-04-01 15:28
#3

Tror du inte behöver vara orolig ibland har min varit försenad i över 8 dagar, men om du vill känna dig helt säker så är det bara att ta ett graviditetstest :)

Upp till toppen
Annons: