Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1445 ggr
hund_katt
4/1/15, 5:14 PM

Problem med kompisar och pojkvän...

Jag har skaffat pojkvän(trodde aldrig jag skulle säga det :p ) och mina kompisar i skolan börjar liksom.. Jag vet inte.. Dom gillade min kille först, men idag kändes det som att dom plötsligt inte gjorde det.. Dom har liksom spelat T.ex LoL och sånt med honom, jag har också varit med men det är alltid dom som frågar. Asså jag bryr mig inte om dom gillar honom eller inte, det behöver dom inte göra. Men dom verkar liksom inte fatta vad det innebär att vi är ihop.. Jag pratar liksom hellre med min kille än med dom, eftersom jag inte har tillgång till att prata med honom(han bor 6 timmar härifrån, har aldrig träffat honom :p men vi har känt varandra väldigt länge och skypat väldigt mycket) så när jag väl kan prata med honom så kan det hända att jag dissar mina kompisar(inte om vi gör nåt som vi bestämt, typ 'imorgon sover vi över' och så avbryter det bara för att prata med honom, det gör jag liksom inte, men om vi typ skypar så kan det hända att jag lägger på för att prata med honom, för liksom, jag ser ju dom varje dag i skolan ändå..) och det har dom börjat bli väldigt sura på.. Kan säga att ingen av dom har haft ett förhållande tidigare, så finns en anledning till att dom inte fattar.. Men sen, jag blev sparkad av en annan kompis, eller, vi umgås inte så mycket men hon har varit med och spelat med mig, min pv och dom andra kompisarna. Aa.. Jag liksom råkade reta upp henne(ställde mig bakom och liksom böjde på knäna så mina knän puttade mot hennes benväck, så dom liksom 'knockas' och det blir en lite obehaglig känsla, eller Asså inte obehaglig, men eftersom man inte är med på det så känns det liksom som att man blir skrämd xD) så hon sparkade hål på mitt knä.. Och vi hade även filmbevis på vad som hände då en kompis filmade några andra kompisar, och vi var liksom i bakgrunden så man såg vad som hände, och mina kompisar skickade den till min kille, och han blev ju jättearg! Och sen nästa dag(idag) så på morgonen klagade mina kompisar på typ 'han är ju hela tiden på din sida, han försvara ju bara dig hela tiden' osv.. Men liksom.. Ja, han är min pojkvän?! Borde han inte reagera så? Visst, jag retade upp henne, men hon behövde liksom inte sparka ner mig för det.. Hon höll liksom fast mig och sparkade.. Ska lägga till att denna som sparkade mig gjorde likadant och 'knockade' ner benen på mig och andra också… Även kompisarna som skickade filmen blev sura på min pojkvän, och mig också eftersom jag är ihop med honom då… Även om det var mest honom dom var sura på så liksom klagar dom på mig bah 'han står på din sida hela tiden!!' Och liksom som att det är mitt fel.. Asså, om eran flickvän/pojkvän blev brutalt sparkad, skulle ni inte försvara denna personen? Jag tycker att min pojkvän gjorde rätt, men mina kompisar tycker inte det.. Även om min pojkvän inte var arg på dom, utan den som sparkade mig.. den som sparkade mig är vän till mina kompisar också.. Jag har märkt jättemånga andra grejer dom blivit sura på, nu när jag skaffat kille. Dom kan liksom inte acceptera det typ.. Eller så vet dom inte vad en pojkvän är typ.. Lite rörig text, hoppas ni orkar läsa den. Inget riktigt syfte med detta.. Men vad tycker ni om detta?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Aleya
4/1/15, 5:38 PM
#1

Först undrar jag hur du kan kalla han pojkvän när du inte ens sett människan? Sen kan jag förstå att han står på din sida. Dock var det inte snällt gjort det du gjorde. Sen var inte det hon gjorde rätt heller. Lär dig att tänka först och agera sen är väl mitt råd. Ni lär säkert vara vänner om någon vecka. Brukar vara så när man är ung.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hund_katt
4/1/15, 5:58 PM
#2

#1 hon gjorde ju likadant på mig och alla andra, så knocka med benen, men jag fick inte göra så på henne tydligen… Vi är ihop, så då är han väll min pojkvän? Vi har träffats på Skype, och ska träffas IRL i sommar.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[134643]
4/1/15, 8:35 PM
#3

#1 ett förhållande över internet är precis lika verkligt som vilket annat förhållande som helst så där förstår jag inte alls vad du pratar om. Ts; Jag har inte riktigt några råd egentligen. Det kan vara svårt att bolla mellan pojkvän och kompisar, men det är något både du, din pojkvän och dina kompisar kommer vänja er vid. Jag skapade lite irritation jag också när jag hellre skrev med min pojkvän än pratade med dem, vilket inte är så konstigt egentligen. Men bra vänner kommer förstå och acceptera det också, man har ju lite av en smekmånad i början också som brukar klinga av! Jag tror att allt kommer lösa sig så småningom :)

Aleya
4/1/15, 10:17 PM
#4

#2 jag sa ju som sagt att båda gjorde fel. Spelar ingen roll vad som skett. Du gjorde fel i att starta det och hon gjorde fel i att fortsätta. Ja jag kan inte se det som ett internetförhållande som direkt riktigt. Men om det funkar för dig så är det ju bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hund_katt
4/2/15, 7:05 AM
#5

#4 jo men eftersom hon gjorde det så tror man ju att det är okej att göra det tillbaka, eftersom då tror man ju att hon är med i 'leken'… Jag vet att jag gjorde fel.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

hund_katt
4/2/15, 5:39 PM
#6

Glömde visst skriva i inlägget… Lol.. Men det jag skulle skrivit va att mina kompisar var med på att jag skulle skaffa pojkvän, eller typ.. Dom försökte liksom få ihop oss, och skrev massa saker och så för att få ihop oss.. xD lite pinsamt för mig för dom sa massa skämmiga saker också, som jag inte ens hade gjort xD och en del som jag hade gjort… Och så sa dom typ 'ska ni inte bli ihop snart?' Och typ massa sånt.. Och sen nu klagar dom på att vi är ihop..?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
[EllenAlicia]
4/2/15, 8:46 PM
#7

#4 jo men kan gör så för att skoja med personen, inte vara dum. På min skola brukar vi poka varandra över höften så de kittlas för skojs skull och inte vara taskig.. de är lixom vänskap.

TS, jo jag förstår dom blir sura  när du väljer han över dom. och verkligen när du lämnar deras grupp på skype för att prata med han, jag skulle oxå bli lite sur.  När man har en kompis som har nyss blivit tsm med någon är de väldogt jobbigt som kompis (iaf för mig, och antar dessa oxå) för du antsgligen pratar bara om han när du innan prata om "roliga" saker och han kommer först när dom från börjar alltid kom först etc. Förstår såklart dig oxå men vill bara säga hur dom kanske känner sig. 

men hon som sparkade dig gjorde verkligen fel! veet inte varför alla är imot dig där.

hund_katt
4/2/15, 9:16 PM
#8

#7 Aa, dom är emot min pojkvän för att han blev arg på hon som sparkade mig, och då klagade dom allt på mig och sa att han alltid står på min sida… Och då hamnade jag emellan eftersom dom inte ville säga det till honom så sa dom det till mig istället.. Jo, förstår att man kan bli sur om man plötsligt väljer någon annan före, men när vi skypar så pratar dom inte så mycket med mig ändå, men dom ska ändå envisas om att jag ska vara med… Även fast vi beter oss som att jag inte är med i samtalet. Dom pratar liksom typ bara om Kpop och sånt, vilket jag inte bryr mig ett skit om :p så.. Då pratar vi liksom inte med varandra eftersom jag inte har något att säga. Fast ändå blir dom sura om jag istället pratar med honom.. Och eftersom han spelar mycket CS så är det inte alltid han kan svara, det går liksom inte avbryta en match. Så vill passa på att prata med honom innan han startar en ny match :p dock väljer han alltid mig före CS, men har han redan börjat en match så går det liksom inte bara sluta.. Eller det går men inte så schysst mot dom andra som han spelar med. Och om dom bestämt T.ex att 'den dagen spelar vi' så bryr dom sig inte om han avbryter det sen. Dom är bara glada för att han bryr sig så mycket om mig att han avbryter ett 'bokat möte'. Antar att det är skillnad mellan tjejer och killar när det gäller sånt här? xD

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[EllenAlicia]
4/2/15, 9:20 PM
#9

#8 hmm de är ju inte så snällt och rätt konsigt av dom:/ du kan ju säga det till dom som mot argument om dom blir sura på dig igen..  Ja antagligen :)

Aleya
4/2/15, 10:00 PM
#10

#7 då tycker jag verkligen att ni ungdomar borde fundera på hur ni skämtar med folk. För jag hade nog också reagerat på ett kraftigt vis. Dock inte tagit till våld.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jossan...
4/9/15, 12:24 AM
#11

Ts jag vet inte men det känns som att detta är ett missförstånd mellan dig och dina kompisar eftersom att det låter väldigt konstigt att dom skulle bli arga för en sådan sak, om jag var du så skulle jag prata med dem, fråga varför de är arga osv.

Gud vad bra jag stavar…

hund_katt
4/10/15, 3:26 PM
#12

Dom börjar lugna sig och acceptera att vi är ihop nu. Klagar fortfarande lite men ja, det är lugnare.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

00eme05
5/11/15, 9:09 AM
#13

Jag kan chansa på att en dag kommer du och din pojkvän göra slut (kan vara så att ni inte gör det men största sannolikhet när man är så ung) och då kommer du stå där helt ensam om du inte tar hand om dina vänner. Vänner är det dyrbaraste man kan ha så prata med dina vänner och red ut det. I slutändan är det dem som står vid din sida vad som än händer.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
00eme05
5/11/15, 9:12 AM
#14

Kom på att detta var lite efter men jaja sorry :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[Tilde]
5/11/15, 9:53 AM
#15

Det gäller att hitta en bra balans mellan vänner och partner. Alltså inte alltid välja den ena över den andra. Jag hade en bästa vän på gymnasiet som blev kär och alltid lämnade mig och min andra bästa kompis för att umgås med honom. Det kändes jättesurt att inte bli prioriterad mer efter allt vi gått igenom (speciellt då killen i fråga var ett as). Samtidigt vet jag hur man blir när man är kär, men man får tänka på - speciellt vid ett distansförhållande - att det är vännerna som är där för dig om du skulle bråka med honom. Är du osams med  dem har du ju ingen att prata med istället. :/

hund_katt
5/17/15, 3:00 PM
#16

detta är inga vänner jag skulle kunna prata med om sånt ändå. aldrig pratat om känslor med dom, och ingen annan av dom pratar om känslor med varandra. så skulle jag behöva prata med någon så har jag en annan kompis som jag hellre vänder mig till. ingen jag umgås så mycket med, känt henne länge och umgicks mycket mer med förr, sen flyttade hon och började på en ny skola, fortfarande samma stad, men då umgicks vi inte så mycket mer, dock skulle ingen av oss säga nej om att ses nån gång eller så. men henne kan jag prata med om nästan allt och få stöttning och så om jag skulle behöva.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: