Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1888 ggr
Djuralex
2015-04-03 21:28

Skäms för mina armar

Hej! Jag vet att det här är ett sjukt löjligt problem men jag har seriösa komplex över mina armar. Alltså egentligen är de inte tekniskt sett SÅÅÅÅ stora men relativ till min kropp är de stora (och dessutom har typ alla tjejerna på mina skola väldigt smala armar). Iaf så nu är det ju snart sommar och jag känner mig så uncomfortable i linnen och till och med vanliga tshirts för att jag skäms för mina armar, kommer bli ganksa jobbigt att ha långärmat i sommar… Jag vet att det inte riktigt finns särkilt mycket att kommentera om det här men om nån har nått support eller tips eller något… Tack så mycket!

Annons:
Jetaime
2015-04-03 21:38
#1

Jämför inte med andra, alla är olika! 
Jag vet inte riktigt vad mer man kan säga för att du ska känna dig bättre, men jag hoppas att du kommer fram till att du är fin som du är 🙂

På vilket vis tycker du att dom är "stora"?

Djuralex
2015-04-03 21:57
#2

#1 tack! Alltså tycker bara att de är tjocka, väääldigt mycket fett som man liksom kan ta..

Jetaime
2015-04-03 22:01
#3

#2 Finns många bra övningar du kan göra för att träna upp armarna också! :)

Loris M
2015-04-03 22:04
#4

#0 Jag är nästan säker på att det är bara du som tycker att dina armar är stora. Ingen annan har säkert lagt märke till det. Tjejer i klassen som du tycker har smala armar har säkert något som de är missnöjda med och går runt och tänker att alla ser det. 🙂

[Outlawly]
2015-04-03 22:06
#5

Jag har också stora armar om man jämför med andra tjejer. Fast jag har muskler och min pojkvän tycker jag ser biff ut haha. Men något som är lätt som #3 säger så finns det mycket bra armövningar för sillamjölken, och armarna är ofta Det lättaste stället att träna :-)

Niniz
2015-04-06 19:07
#6

Känner med dig. Jag skäms oxå för mina armar (elelr snarare den vänsta armen) fast av en annan andledning. Har nämligen ett sjukt fult ärr där ALLA bara måste fråga om varje gång de ser det…. 

Skit i vad andra tycker. Om det behövs kan du träna lite och dra ner på godiset och äta nyttigare. Självförtroende är finast! Jag har feta (eller snarare biffiga och muskellösa ) ben  och har fått accaptera att de är så. För det mesta tänker inte andra på andras ev. fel… Vi är fullt upptagna med att oroa oss för våra egna.  XD 

Försök att gå i mot det du tycker är jobbigt. Ha kortarmat. Efter ett tag blir det lite lättare. (vet av erfarenhet)  Utseendet är inte allt… jag hade en period jag inte ville lämna huset för att jag var så ful (entligt mig) men efter att tag insåg jag att andra bryr sig helt enkelt inte, och om de gör det…. så är det deras problem.  Hitta det du tycker är fint hos dig och fokusera på det- strunta i det andra! :)

Annons:
Nirvana_Ophelia
2015-04-13 19:23
#7

Jag hatar min näsa och mina armar som är fräkniga och alltför långa.  Hatar ibland mina ögon som är stora och irriterande. Känner med dig, vet hur det känns och tycker ibland att  mina armar är alltför jobbiga, och vet inte vad jag ska göra av benen. Irriterande.

[EllenAlicia]
2015-04-13 19:41
#8

Alla har vi sakerr vi inte gillar om oss själva (:

fsigge
2015-04-13 19:55
#9

Haha, jag är tvärtom. Om jag står bredvid ena min kompis som går i simning ser mina armar smala och jätteklena ut. XD Vill hellre ha mer fett på armarna är värsta långa å smala schimpansarmarna.

Frida

[Lindis123]
2015-04-13 21:18
#10

#9 Haha jag har samma problem,mina armar är som pinnar typ:/😂

Upp till toppen
Annons: