Annons:
Etikettövrigt
Läst 3394 ggr
Kaninernasbästa
2015-04-05 10:36

Roliga/Blåsta saker folk sagt

Vissa människor säger roliga saker ibland… Här kan vi samla alla med gott skratt :)

Annons:
Hoseok
2015-04-05 10:38
#1

Klassikern jag har som hamnade på tjuvlyssnat var när två av mina kompisar gick på gatan och var helt tysta.

Helt plötsligt sa den ena
** "Alltså jag hatar när man  börjar säga något, och så fortsätter man inte ens prata om det."
**
Min andra kompis svarade
** "Mm håller med".
**
Sen fortsatte dom gå utan att säga något mer. 😂

panini
2015-04-05 10:56
#2

Min vän frågade våran andra vän (som är homosexuell) "får lesbiska personer mens? Alltså det är något jag har tänkt på länge nu". Kan tillägga att hon är 15år ;)

crimson
2015-04-05 11:10
#3

#2 men herregud, det är ju nästan sorgligt :(

Jag och min kompis hade en väldigt hetsig diskussion om politik och femenism och veganism osv, och så säger vår andra kompis "Jag tycker alla ska tycka som de själva vill tycka!"

Vi kollade på henne och kände att "Ja, det har du väl rätt i", hahah

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

panini
2015-04-05 11:14
#4

#3 Efter ett tag påstod hon att hon skämtade, men det vet vi alla att hon inte gjorde 😃

crimson
2015-04-05 11:18
#5

Kom på en annan gång när vi åkte buss hem från en utflykt på parken zoo och pratade om allt mellan himmel och jord och kom in på sex(som det ofta blir med ett gäng på 16-18 år). Pratade om doggystyle när vår kompis säger "Vaginan stängs väl när hen står på alla fyra?? Det är väl därför man ska lyfta upp ena benet??"

Jag trodde jag skulle dö av skratt. Denna kommentar kom från en 17 åring, haha

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Hoseok
2015-04-05 11:23
#6

Och folk undrar varför vi behöver sexualkunskap i låg ålder.. 😂

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-04-05 21:23
#7

Nån gång i grundskoleåldern på slöjden. Kommunikationen mellan slöjdlärare och elev. Vet inte Mått och hela konversationen längre då det är ganska länge sedan, men ca. såhär var det.

"Hur lång ska den vara?" frågade min kompis

"Runt 20 cm" Svarade vår slöjdlärare

"Hur ska jag veta det ska jag använda linjal?" frågade hon då

"Använd ögonmåttet" Sa han sedan

Lite senare

"Du Alex, jag hittar inte ögonmåttet!?!" 

Då hade hon seriöst gått runt i en kvart och letat efter ögonmåttet i alla skåp 😃

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Hoseok
2015-04-06 06:52
#8

^ Haha den har man ju hört i olika versioner över hela internet, typ. 

Den påminner om när jag blev biten av massa pissmyror och min kompis mamma sa åt mig att ta på saliv på betten. Jag gick runt som en galning och försökte hitta en burk som det stod "saliv" på i skåpet inne på toaletten. Så jag gick tillbaka till henne och frågade "Men vart har ni salivet då!?"

crimson
2015-04-06 13:37
#9

Hade en slöjdlärare i grundskolan som inte riktigt behärskade språket, han hette Edvard. Riktigt trevlig man, men hade lite svårt med vissa grejer. Vid något tillfälle pratade vi om ormar av någon anledning när han säger;

"Vad gör ormet? Den kröööper", hahaha.

Vid något annat tillfälle skulle vi klippa saker, med saxar dårå. Edvard ger oss direktioner på hur vi ska göra.

"Ni saxa hela vägen hit, sen ni vända på papper, ni saxa åt andra hållet"

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Tjeja
2015-04-06 14:47
#10

Det är inte bara ungdomar som säger tokiga saker. Själv satt jag en gång på apoteket och väntade på min tur i receptkön när en gammal skakig farbror med rollator kommer instapplandes.

Han letar runt bland hyllorna och verkar liksom inte hitta det han letar efter så en expedit går fram till honom och frågar om han vill ha hjälp med något?

Varpå gamle mannen med glappande löständer tittar upp på expediten och sedan vänder sig med en arm utsträckt mot kassan, pekar på expediten som sitter där och frågar med en röst som om han frågat efter alvedon:

- "Ja.. jo jag bara undrar om man kan få knulla lite med hon i kassan där borta?

(Kan säga att jag aldrig hörde vad tjejen/expediten han pratade med svarade för jag hade fullt upp med att kväva ett gapskratt.

Men farbrorn stapplade i alla fall vidare och tillbaka ut ur apoteket efteråt.)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

elinkw
2015-04-10 00:56
#11

Jag lät min pojkvän välja film häromkvällen. Och det slutade med att han ville se någon zombiefilm, jag gick med på det fast jag hatar zombiefilmer.

Jag drömde madrömmar om zombies samma natt och vaknar helt kallsvettig, jag vaknar av att min pojkvän biter mig på axeln. Jag blir skitsur på honom för att jag blev så rädd och börjar putta bort honom och skriker på honom, och han blir skitsur på mig och säger "Men snälla Elin jag råkade bita dig i sömnen." och han verkade tycka att jag överreagerade, sen somnade han om lika fort igen.🤔

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

crimson
2015-04-10 15:00
#12

Har en kompis som skulle handla med sin mamma, och så gick de runt i affären och gick förbi frukt och grönt. Hennes mamma frågar om hon vill ha någon frukt, varpå hon ser physalis och utbrister "JAG VILL HA SYFILIS" 😂

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

*~HamsterHamster~*
2015-04-10 15:59
#13

#12 Herre gud det händer så ofta haha xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
crimson
2015-04-10 16:05
#14

Har en liknande historia med en annan kompis som skulle berätta för sin syster att hon sett någon urinera vid vägkanten(det var också första gången hon träffade systerns pojkvän). Hon har lite problem med att säga r, så hon stammade lite. Hon pratade rätt högt när hon pratade. "HAN URI-UR- HAN ONANERADE!!!", hahaha

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Upp till toppen
Annons: