Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 796 ggr
Djuralex
4/5/15, 7:26 PM

Killar (och tjejer) om tjejer?

Hej! Jag har gått väldigt upp och ner med min självkänsla, ena veckan har jag gått på värsta anorexia dieten för att bli smal och sen nästa så har jag ätit sjukt mycket. Jag vill verkligen bli smal för jag jämför mig alltid med alla andra och känner mig väldigt stor jämfört med dem, men samtidigt så har jag inte bröst än… Så min fråga är, tycker ni att det är snyggast med smala tjejer eller med tjejer med bröst och sånt?? Själv är jag väldigt päronformad, har storlek 40 på jeans, men typ S-M på toppen. Tack för svar! (Typ A (ibland B) på BH)

Annons:
Scorpio97
4/5/15, 7:33 PM
#1

Det vackraste är en tjej som mår bra och tycker om sig själv.

Strunta i hur stora bröst du har, hur mycket du väger eller hur smal du är. Satsa på att förbättra självkänslan istället. Du kanske behöver ta hjälp av en kurator?


//Jessie

Ikajo
4/5/15, 7:34 PM
#2

Du är inte din kropp. Det är väldigt viktigt att du förstår. Vad andra tycker om din kropp ska inte spela någon roll. Hur den än ser ut så är det din kropp. Men du är inte din kropp. Jag förstår att det är mycket som snurrar i huvudet och det kommer krav från alla möjliga håll. Men du duger. Hur du än ser ut så är det tillräckligt. Vad människor i slutändan ändå dras till är din personlighet. En person som utstrålar glädje och självkärlek är en person som får glädje och kärlek tillbaka.
Det är helt okej att bara vara. Att vara stolt över sig själv så som man är. Så jaga inte ideal. Se inåt istället och ge uttryck för dina själsliga kvalitéer. Då brukar resten komma av sig själv.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

tötenöten
4/5/15, 8:34 PM
#3

Det absolut snyggaste en tjej kan göra är att lysa med självsäkerhet! Lär dig att acceptera din kropp! Finns inget ssnyggare än sånt, och jag är ärlig när jag säger det!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

felle-j
4/5/15, 9:58 PM
#4

Alla är fina på sina egna vis!

Djuralex
4/5/15, 11:23 PM
#5

#1 #2 #3 #4 tack så mycket, vet att det ni säger är 100% sant men har haft det lite tufft senaste tiden och har en historia med att börja med olika anorexia dieter.. I femman gick jag ner typ 5-10 kg.. i femman.. Iaf har allt vart bra men inte nu på senaste tiden pga av mitt ex.. Men tack sååååååå mycket i alla fall

[Tilde]
4/5/15, 11:33 PM
#6

Så länge man trivs med sig själv så är det vad andra ser - en glad person med god självkänsla är snygg i andras ögon. 🙂

Annons:
[cookies]
4/5/15, 11:36 PM
#7

Tycker inte man ska oroa sig. Själv har jag alltid varit något större än "smal" men jag har inte varit annorlunda. Är även idag något större än "vältränad/smal" men bryr mig inte om det. Enligt mig skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med någon som inte skulle tycka om mig som jag är nu +10/-10 kg. Termen det finns någon för alla stämmer, gäller det bara något kilo här eller där är det inget att bry sig om.

Niniz
4/6/15, 6:47 PM
#8

Jag tycker personligen att alla former kan vara sjukligt vackra fast på olika sätt. Själv är jag, med undantag för rumpan ganska platt och pojkaktigt formad- Päronformad, som du.  Jag vet att det kanske inte är jättesnyggt att vara mer eller mindre utan bröst som 17 åring, men jag älskar min form eftersom det gör att jag kan vara utan BH (som kliiiiiiar och är irriterande entligt mig) Dessutom underlättar det när jag springer, och min stora rumpa är byggd för fart!  Och eftersom min rygg redan är ganska svag är jag glad över att slippa den extra tyngden. från stora bröst.

Jag tycker det är snyggast med GLADA tjejer, som försöker ta hand om sin kropp genom att träna och äta bra. Sedan är olika former snyggt på olika sätt. De enda formerna jag inte gillar är sjukligt smal och sjukligt tjock, eftersom de formerna är ohälsosama och inte ser bra ut helt enkelt. 

Var nöjd med den du är, och utgå från det du har. Ala har genetiskt olika förutsättningar. Vad är BRA med dig? Är du snabb? Har du vackert hår? Fina ögon? Trevligt leende? För jag kan garantera att du har något vackert som är unikt för just dig. Acceptara att du inte är byggd på samma sätt som alla andra.  Kanske kan du som jag se styrkan med det du inte tycker är lika attraktivt hos dig? Jag har en stor rumpa och stora ben. Jag är platt.  (75 A på de få behåar jag äger) Det gjorde mig till den snabbaste tjejen i min klass! (inte bara pga min form naturligtvis, men mina muskulösa ben och platta överkropp gav mig en förmån de andra saknade :)  Vad glad för den du är.  Du är vacker! :D

Upp till toppen
Annons: