Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 983 ggr
ShegoFan12
2015-04-06 16:28

kan vänner vara otrogna mot varandra?

Pratade nyss med Björn och han ställer då och då denna fråga: Är du otrogen mot mig? men han gjorde slut med mig i Januari. Jag säger då till honom att vänner kan inte vara otrogna mot varandra men han verkar inte lyssna.  Och i Februari så visade jag en annan kille vart toan fanns på skolan och när jag kom tillbaka så frågade han också mig om jag var otrogen men jag visade ju bara en annan kille vart toan fanns och jag gjorde det för att vara vänlig. Det känns som om jag inte vill vara i närheten av andra killar då Björn är i närheten för att slippa att han frågar den frågan igen. När jag säger att jag inte är otrogen mot Björn så säger han att det låter som om jag är det, och när jag ska säga att jag aldrig skulle vara det mot han så säger han att så brukar det låta.. Men jag säger MÅNGA gånger att jag är ju inte otrogen mot honom men han verkar inte tro på det.. Han kommer fortsätta fråga om jag är otrogen mot han, det vet jag.

kan man vara otrogen som vänner eller gäller det bara när man är ihop?

Vad ska jag göra??

Annons:
Carrosh
2015-04-06 16:35
#1

Om ni har gjort slut så har inte han något att göra med vilka du träffar och inte träffar, eller hjälper och inte hjälper. Du ska inte ens bemöda dig med att svara på frågan, tycker jag. Ni har gjort slut.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ShegoFan12
2015-04-06 16:36
#2

Det är sant

[Udoon]
2015-04-06 16:36
#3

Du har fått massor med bra råd redan om den här snubben, varför gör du bara nya trådar hela tiden istället? Ta avstånd, och umgås inte med honom, det är vad i stort sett alla har sagt i dina typ tusen trådar.

Och nej, man kan inte vara otrogen mot en kompis, själva grejen med otrogenhet är ju att man bestämt att bara vara med sin partner och sen är med någon annan, men  med kompisar så är man ju inte exclusive på det sättet. Den här killen låter fortfarande som att han är manipulativ och fullständigt blåst, snälla gör dig av med honom innan han skadar dig :/

mieeow
2015-04-06 16:54
#4

Håller med #3, jag har inte läst dina tidigare trådar men tycker absolut killen verkar alldeles för kontrollerande och paranoid för att det ska vara något bra. 

Om du inte vågar eller kan ta avstånd själv så kanske du kan be någon om hjälp? Det är alltid bra att någon i ens omgivning känner till hur personen beter sig, så om du inte klarar av att säga ifrån ordentligt själv så kanske någon annan kan hjälpa dig med det.

Upp till toppen
Annons: