Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1586 ggr
Anna O.
4/6/15, 10:01 PM

Skolarbete, berättelse.

Hej! Skulle vara sjukt snällt om ni kunde komma med idéer om en berättelse. Jag gillar läskiga/spännande, samt hästberättelser.

Annons:
Inkanyezi
4/6/15, 10:28 PM
#1

Jag tror att det kan kombineras. Åtminstone har jag varit med om något som jag tyckte var ganska läskigt och med en häst inblandad. Du skulle kunna brodera på den händelsen om du tycker att det duger för ditt skolarbete.

Jag var på väg hem ifrån stan på cykel, och jag tog parkvägen som går förbi Starrängsringen på Östermalm, för att fortsätta till Lidingö. När jag hade passerat viadukten under Lidingövägen kommer jag ikapp en ryttare, som rider på ridvägen som går parallellt med gång- och cykelvägen. Cykeln skramlar ju en del, och hästen blev antagligen rädd när den såg cykeln komma farande, så den började konstra, och det bar sig inte bättre än att ryttaren föll av.

Han hade lite tur, eftersom han föll i buskarna vid sidan, som dämpade fallet, men han fastnade med foten i stigbygeln och hästen var orolig och ryckte och stegrade lite grann. Jag lade ifrån mig cykeln och gick över till ridvägen och tog tag i tyglarna och höll hästen, så att den var stilla och jag försökte lugna den genom att prata och klappa den lite. Under tiden hann killen som red få av sig stöveln så att han kom loss, och efter att ha tagit loss stöveln från stigbygeln, satt han upp igen och tackade för hjälpen.

Sedan den gången är jag alltid försiktig när jag kommer med cykel i närheten av hästar, och om jag märker att hästen blir orolig, kliver jag av cykeln och går i lugn takt, och håller mig på hästens sida om cykeln, så att den ska se att det bara är en människa och inget att vara rädd för.

[134643]
4/6/15, 10:57 PM
#2

#1 Tänkte bara, som ryttare på en häst som är rädd för allt, säga att jag hade varit otroligt tacksam om jag mötte någon som dig på en ridtur! Väldigt omtänksamt av dig :) Ts: Skriv en skräckhistoria som innehåller hästar! Det kanske är är en övernattning i stallet som går snett, en midnattstur som inte går som tänkt, en historia där häst och ryttare råkar ut för en olycka och ska kämpa för sin överlevnad, eller att en olycka sker, en häst blir stulen, en brand i stallet? Finns så himla mycket att skriva om ^_^

Vikan
4/7/15, 6:20 PM
#3

Om du är intresserad av mytologiska ting kan du t.e.x. skriva om ett möte med en Kelpie, en varelse som kan uppenbara sig som en häst. Det kan bli en blandning av skräck- och hästberättelse ^^

Annars, en stulen häst, eller så kan man skriva något om en häst som blir dopad eller någon form av sabotage för någon i ett stall

Upp till toppen
Annons: