Annons:
Etikettövrigt
Läst 1511 ggr
Gaiezza
4/7/15, 3:38 PM

Personer som skriver på kik.

/Inte använt iFokus på väldigt länge nu?

Okej nu är det så att jag lämnade ut min kik här i kiktråden för väldans längesen, jättekul att folk vill skriva osvosv. MEN att personer skriver lite hipp som happ HELA TIDEN även fast jag sagt att jag inte är intresserad utav att skriva eller att jag faktiskt inte vill är så GAAALET IRRITERANDE.

Jag heter naaarf på kik och ni som känner er träffade, skäms. Sagt till er flera gånger nu att jag inte vill men ni fortsätter endå. Så sjukt tråkigt att behöva gå och ta surrande i telefonen hela tiden för att personer som jag inte vill prata med endå skriver helaa tiden.

Alltså, om jag inte svarar när ni har skrivit Hej 2.3 gånger, SKRIV I.N.T.E. MER..

Tack!

Bacon, svaret är bacon. 

Annons:
jossan...
4/7/15, 3:42 PM
#1

blocka bara?

Gud vad bra jag stavar…

Scorpio97
4/7/15, 3:45 PM
#2

Ja, det är väl tyvärr något man får räkna med när man skriver ut sin kik öppet..?

Men som #1 säger, varför blockerar du inte bara dom personerna som är jobbig? Eller skapar en ny kik och bara lägger till dom du faktiskt vill prata med.


//Jessie

Gaiezza
4/7/15, 3:45 PM
#3

#1 Ska jag verkligen behöva blocka nya människor hela tiden för att dom inte kan lära sig hyfs? Nejtack.

Bacon, svaret är bacon. 

WarMinerTool
4/7/15, 5:37 PM
#4

Blocka dem, gör en ny privat kik?

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Flöffo
4/7/15, 5:44 PM
#5

Det kommer ju upp en ny chatt grej och då kan man trycka på ignore och sen block. Tar knappt någon tid.

//Flöffo

Anna O.
4/7/15, 5:52 PM
#6

Du skrev ut ditt kiknamn, då får du ju ta konsekvenserna.. Bl.a att folk "spammar"

Annons:
[Tuulikki]
4/7/15, 10:53 PM
#7

Har blockat över 300 pers, så jag vet hur det känns. Men det är smällar man får ta. Blocka eller stå ut.

fsigge
4/8/15, 10:31 AM
#8

Haha, gjorde en tråd om det för två år som fortfarande är aktiv. Fick göra en ny kik för att det är så sjukt jobbigt med massa folk som stör. Ibland så loggar jag in på min gamla kik och kollar på typ 500 pers som skrivit till mig. XD 😂

Frida

noraa
4/8/15, 3:47 PM
#9

ja vet fett äckligt , var en kille som skicka runkvideo till mig,utan att jag ens sagt hej till människan innan….aså så äckligt.

jossan...
4/8/15, 7:47 PM
#10

#9 ja men det är väl en lite annan sak än om någon bara skriver till en… #1 vrf accepterar du dem då? Dessuton tar det 2 sekunder att blocka någon.

Gud vad bra jag stavar…

NordicSunset
4/8/15, 8:46 PM
#11

Fast de skriver ju inte till dig för att vara elaka.. Så det är inte "hyfs"..

Be the best version of you.

  • Zoella
[EllenAlicia]
4/9/15, 11:36 AM
#12

du kan blocka alla nya pers som vill prata me dig. iaf förut

Larissa
4/9/15, 3:15 PM
#13

#11 fast jag tycker det är lite "hyfs" faktiskt.

Om man skriver "hej" till en okänd person och den inte svarar, så tycker jag  inte att man skriver "hej"  eller "hallå?/varför svarar du inte?" osv. flera gånger till.

Hade man velat skriva med personen hade man svarat första gången den skrev!

Annons:
jossan...
4/9/15, 5:56 PM
#14

#13 fast det är väl inte ohyfsat alls så länge man inte har sagt ifrån, ignorerar du bara så kan ju ingen veta vad du vill, jag är rätt säker på att de inte kan läsa dina tankar.

Gud vad bra jag stavar…

[EllenAlicia]
4/9/15, 7:59 PM
#15

#14 det är rätt självklart att man inte vill prata om man inte pratar..

jossan...
4/9/15, 10:37 PM
#16

#15 folk kanske bara tror att hon är upptagen och testar igen efter ett tag, vad vet jag?

Gud vad bra jag stavar…

NordicSunset
4/10/15, 11:55 AM
#17

#13 Men har man skrivit sin kik på internet och folk skriver "hej" till en kan man åtminstone svara "jag är inte inteesserad av att prata" eller något liknande. Håller med 14.

Be the best version of you.

  • Zoella
Inaarah
4/10/15, 12:23 PM
#18

Haha, känner med dig!! Det är samma här, vet inte hur många jag blockat på kik. Framför allt är det himla många som skriver på engelska…? Typ "hey, you online?" eller "you have a nice ass" (hur de nu kan veta det…). Och det enda stället jag skrivit min kik på är här på iFokus. Hmm.. haha. Hur som helst, som de andra redan sagt, så antar jag att det bara är att leva med det och blocka eller helt enkelt göra en ny kik.

Duvethon
4/10/15, 1:01 PM
#19

#18 Många av de personer som skriver på engelska och börjar med någon liknande fras som du skrev, är ofta botar/datorer som är ute efter att få bilder som de senare kan lägga upp på internet (får ca 20-80 personer som skriver varje dag) tycker det är jättetråkigt. :/

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Horse24]
4/10/15, 1:12 PM
#20

Jag får också såna där meddelanden på engelska, det är bara att blocka och jag brukar även rapportera det som spam. Får de där meddelandena hela tiden -_-

Annons:
Inaarah
4/10/15, 3:57 PM
#21

#19: Jaha, det visste jag faktiskt inte! Brukar rapportera de flesta som spam dock, har gissat att det inte är privatpersoner som skriver det.. Trist i vilket fall :(

Upp till toppen
Annons: