Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1446 ggr
Linneahorse12
4/7/15, 10:57 PM

AKUT! orolig för en vän pga förhållanden osv

Sitter här och är sjukt orolig,

Ska försöka ta allt från början

Vill bara inflika att detta handlar om relativt unga tonåringar som är strax under byxmyndigheten.

En av mina vänner som står mig nära har blivit tillsammans med en kille för ett par månader sen. 

De träffades via internet och de verkade gilla varandra.

Stöttade henne i det men försökte säga till henne att inte gå för fort fram

De hade bara smsat några dagar/veckor innan det blev tillsammans. Fortfarande var jag stöttans men hade en tanke om att de kanske skulle träffas/lära känna varandra bättre innan det blev ihop. Sa det även till henne men hon lyssnade inte på mig även om hon sa att hon inte ville bli ihop med någon via internet.

Nu har de varit ihop ungefär 4 månader och träffats ett par gånger. Men jag är orolig för henne. Det sägs ju att kärleken gör en blind och det stämmer i detta fallet. Hennes pojkvän kan ändra humör/attityd helt plötsligt. Han kan ena dagen sitta o säja att de alltid ska älska varandra och andra dagen påstå att hon är lesbiskt och otrogen nät hon hänger med sina(i detta fallet) tjejkompisar. Han beter sig även som att han försöker bete sig illa så hon skall göra slut med honom. Han har dels kallat henne jävla hora och liknande. Och säjer att hon inte får vara med sina vänner för att han tror hon gör något med dem. Men han får vara med sina vänner, det är inget problem.  Han litar inte på henne även om hon berättar gång på gång att hon dels är straight samt inte håller på med sina vänner. Handlar inte förhållanden om tillit? Att man skall lita på varandra? 

Nu till det jag är orolig över. Hon har gått ganska långt med honom redan. Och nu på senaste tiden har de sagt att om de har sex kommer de alltid vara tillsammans. Jag har inga problem över huvudtaget med att man har sex när man är ung sålänge båda parterna är med på det och att man litar på varandra osv. Men jag är orolig då han betett sig som en idiot mot henne. Jag är rädd att hon kommer ångra sig grovt efteråt.

Vet att detta egentligen inte är min sak men vill bara henne väl.

Har vänner samt jag, som sagt detta och hon har sagt att hon inte vill eller kommer ha sex än. Men hon verkar typ ångra sig eller så. För nu är de troligt vis så att de ska ha sex. Är så rädd att hon gör något hon kommer ångra med tanke på hur han beter sig. Hon är oskuld och tror att  första samlaget är ganska stort för henne och att hon gått lite fort fram. Vad tycker ni jag ska göra? Hon är hos honom nu och får inte tag på henne.

Ska ja bara låta henne vara eller kan jag göra något ?

snälla hjälp

Annons:
AnneN
4/7/15, 11:09 PM
#1

Då det gäller så pass unga personer så undrar jag om tjejens föräldrar vet om detta? Om inte så bör de få veta vad som händer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Linneahorse12
4/7/15, 11:13 PM
#2

De vet om att hon är ihop med honom och så. Men mer tror jag inte dem vet om tyvärr.  De var lite skeptiska i början och så. Skulle det få veta så tror jag inte de skulle tillåta att hon träffar honom mer vilket skulle förstöra henne, hon är ju totalt förälskad i denne kille.Skall nog berätta för hennes föräldrar ändå. Funderat på detta men tror hon inte skulle lita på mig längre då. Men för hennes eget bästa

AnneN
4/7/15, 11:16 PM
#3

Om han är så elak och kontrollerande över henne som jag tolkar din text så vore det bättre för henne att föräldrarna inte tillåter dem vara tillsammans längre för det han pysslar med är psykisk misshandel. 
Hon kanske är arg på dig och föräldrarna ett tag men tror nog att hon när hon fått tid att tänka efter ordentligt inser att ni bara vill hennes bästa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Linneahorse12
4/7/15, 11:24 PM
#4

Ja. Känns lite som hon gör allt för att ha honom kvar. Detta är hennes första seriösa förhållande och med tanke på hennes unga ålder och att de faktiskt inte verkar lita 100 på varandra kanske det är bäst? Men vet inte riktigt hur jag ska berätta för hennes föräldrar. Hon ser ju inte allt dåligt han gör eftersom hon är så galet förälskad. Får lite smått panik när jag tänker på vad som kan hända. Men hon smsade precis att hon inte kommer ångra sig. Men det är väll lätt att säga nu liksom..

Nelley
4/8/15, 1:45 PM
#5

Mejla/smsa detta till någon förälder. :)

Upp till toppen
Annons: