Annons:
Etikettfamiljen
Läst 858 ggr
PoroMadoro
2015-04-11 19:35

Kopierar mitt liv

Hej jag har en lillebror som är 6 år… Så jag gick på en förskola vi kallar snobben sen när jag får min lillebror så senare börjar han på mitt dagis också jag var 9 och gick på skola när han börja på dagis sen nu går jag på vi säger en skola så börjAr min lille bror på samma skola som jag "gick på" och sen börja han på samma simning som mig "jag har gått på 2 simnings "företag" eller vad man ska säga han har gått på båda sen nu så gick jag i ett fotbolls lag nu ska min lillebror börja på det fotbolls laget och exakt samma hall … Han är 6 år jag är 13 Vet att det är knäppt men känner mig irriterad för det han copy mitt hela liv …!!

Annons:
Mysan_
2015-04-11 19:43
#1

Det är väl bara kul att han ser upp till dig och vill göra lika som du? Ta det som att han tycker du är en förebild! 🙂

Calcifer
2015-04-11 19:43
#2

Han ser väl upp till dig? Eller ser att det du gjort har varit jätteroligt så han vill också prova på? Du äger ju knappast copyright till simning eller fotboll, så jag förstår inte att det är något att hänga upp sig på. Dessutom är det knappast hela ditt liv han kopierat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

viktoria91
2015-04-11 19:45
#3

Barn brukar faktiskt gå på samma förskola/skola som sina syskon. är lite lättare för föräldrarna då. Jag och min bror har gått samma skolor/förskolor.

JonnaCecilia
2015-04-11 19:45
#4

Fast det är ju rätt naturligt att syskon går på samma dagis och skola eftersom man får plats i den skolan som är närmst såvida inte föräldrarna väljer nåt annat de tycker är bättre och då vill de ju det bästa för båda/alla barnen. Samma med fotboll, är det sporten en är intresserad av är det ju det lag som är närmst/har bäst tränare osv som en går hos. Plus att det blir lättare för era föräldrar om de kan hämta och lämna er på samma plats och inte åka kors och tvärs över hela stan. Säkert många i din klass/lag som är i samma situation? Sen om din lillebror "härmar" dig i fler saker är det säkert för att han ser upp till dig och vill vara som dig, så se det som en komplimang! :)

*~HamsterHamster~*
2015-04-11 19:46
#5

Haha jag vet hur det känns, som äldre syskon är man ofta en inspiration för sina småsyskon.  De vill göra det du gör och vill bli bra på det(ofta vill de göra så), eller ibland så vill de gå en helt annan väg. 

Han kanske tycker att det du gör är intressant och han kanske ser upp till dig också om småsyskon ofta är retsamma, extra frustrerande blir det när ens småsyskon blir bättre än en själv på vissa saker man gjort längre än de gjort😂.

 Ofta lär småsyskonen sig saker från de "stora". Efter ett tag får du se, kommer ni troligtvis gå olika vägar ändå, men som liten är det ibland svårt att få inspiration utav andra som är längre bort. Så du får kanske se det som att din lillebror ser upp till dig också om han är irriterande och om det troligen också blir bråkigt och stökigt ibland. Han är i den åldern, från och med 10 års åldern så brukar det gå väldigt olika, men det måste inte göra det.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Tilde]
2015-04-11 20:31
#6

Då skulle min syster rivit ur sig håret om hon blev irriterad på hur jag "härmat" henne. 😂 Det skiljer bara drygt ett år mellan oss så inte nog med att vi gått på samma dagis och skolor (grundskola, högskola OCH gymnasium), jag fick ju ärva mycket av hennes kläder som liten. Sen ser man ju upp till sina storasyskon och vill gärna lyssna på samma musik och gilla samma filmer, osv. Istället för att vara irriterad kunde du ta det som en komplimang och hjälpa honom med simning/fotboll vad det nu är. :)

Annons:
PoroMadoro
2015-04-12 08:39
#7

Okej tack för alla svar tänker på det ni skriver det är sant :)) tack för hjälpen det är lättare att tänka så som ni flesta skrev

Upp till toppen
Annons: