Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 1505 ggr
123mandy
4/11/15, 11:14 PM

Sex

Hej jag är 14 år. Jag har en pojkvän i samma ålder. Vi har varit tillsammans i ett år. Igår hade vi sex för första gången, det var helt fantastisk. Jag ångrar det inte alls, men, jag har frågor. 1. Borde jag berätta för mina föräldrar? Det är pinsamt ju, jag var ju bara 14 men borde jag berätta? 2. Ska man gå till någon gynekolog nu efter man efter man haft sex första gången?

Annons:
Duvethon
4/11/15, 11:18 PM
#1

1. Du behöver inte berätta för dina föräldrar om du inte vill, om ni är väldigt öppna med varandra så är det inget fel att berätta. Jag personligen ser ingen anledning med att berätta det, jag skulle aldrig berättat de för mina föräldrar, just för att jag som person tycker att det är irrelevant. :)

2. Det kan alltid vara bra att testa sig, om ni inte har gjort det tidigare.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

123mandy
4/11/15, 11:22 PM
#2

Men är det konstigt att ha sex såhär tidigt? Tycker du det? #1

Duvethon
4/11/15, 11:23 PM
#3

#2 Om ni båda tyckte att det kändes rätt och mår bra av det så tycker jag verkligen inte att det är fel. Varje människa har rätt att bestämma över sin kropp. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Scorpio97
4/11/15, 11:25 PM
#4

#2 Så länge ni båda var med på det, använde skydd och är medveten om riskerna så är det inget konstigt eller fel med att ni är fjorton år och har sex.


//Jessie

stephanie22
4/11/15, 11:31 PM
#5

Det är inget fel med att ni har haft sex om ni båda var redo! Själv förlorade jag min oskuld när jag var 14.

fridarebecka
4/11/15, 11:44 PM
#6

#0 Du behöver inte berätta det för dina föräldrar om du inte vill, och så länge ni skyddade er så behöver du inte gå till gynekologen :)

#2 jag har några kompisar som hade sex när dom var 14 och några som väntade till dom var 18-19. Det är helt individuellt när man är redo :)

Annons:
Nirvana_Ophelia
4/13/15, 7:25 PM
#7

Jag anser inte att du behöver berätta för dina föräldrar om du varit med din kille…så länge ni skyddade er behöver du inte oroa dig, annars gå till gyn. Själv väntade jag tills jag var 19. med sex.

Upp till toppen
Annons: