Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 526 ggr
Lillyhed
2015-04-13 08:51

Sjuk konstant, missar mitt liv

Hej! Jag har sedan jag var runt 6-7 år haft olika besvär med min mage och blivit diagnosernad med IBS, detta har gjort att jag i omgångar missat rätt mycket skola. De senaste två åren har det blivit mycket bättre med magen men problemet har istället blivit att jag är förkyld och sjuk konstant nästan hela året om. Jag har märkt att jag mår mycket bättre på lov så stress är en antagligen en av anledningarna till att jag blir sjuk. Jag får allt från influensa, halsfluss, lunginflammation, små förkyldningar osv. Såfort jag blir hyffsat frisk försöker jag vara ute i solen så mycket som möjligt, tränar och allt sånt men blir ändå alltid sjuk igen! Har kollat upp mig hos doktorn flera gånger och har normala värden, sover långa nätter, äter bra mat och vitaminer men ändå blir det aldrig bättre! Detta gör att jag missar massa skola och när jag är i skolan är jag ändå bara halvt närvarande för att jag mår så konstigt. Har som tur är ändå ganska lätt för mig så har lyckats hålla uppe betygen hyffsat bra men missar ju ändå kvalitetstid med både kompisar och av lektioner. Någon som har haft det liknande eller ver vad jag kan göra för att må bättre? Kram

Annons:
OlgaMaria
2015-04-13 08:59
#1

Probiotika och aloe-veradestillat tror jag du kan må bättre av. Båda är bra för magen och för immunförsvaret. D-vitamin i bra dos också för immunförsvaret.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gahella
2015-04-13 09:07
#2

Låter jättejobbigt, men det är jättebra att du tänker på vad du äter. Och det låter som du behöver stärka ditt immunförsvar när det är så, och då är mitt bästa tips mjölksyretabletter som innehåller massor av goda bakterier för tarmen för det är den som oftast sjukdomar har sitt ursprung.

Man kan köpa mjölksyrad vitkål och morötter, och man kan även göra det för det är hur lätt som helst, eller så kan man köpa tabletter.

Här kan du läsa mer om det http://www.halsosidorna.se/Probiotika.htm

Men även stressen är viktigt att du tar tag i på något sätt för den kan ge dig stora skador i hela systemet och det bränner massor av ork och även vitaminer. Har själv bränt ut mig och det var ingen hit. Att äta magnesium och b-komplex under en tid kan hjälpa dig men även att ta itu med själva grundproblemet är oerhört viktigt. Finns tips på stresshantering om du googlar.

Hoppas något av detta kan hjälpa dig och önskar dig varmt lycka till 🙂

[Tilde]
2015-04-13 11:09
#3

Jag förstår precis vad du går igenom! Har alltid haft halvdåligt immunförsvar och drar lätt på mig förkylningar och influensa. Sen har jag i några år haft problem med leder och muskler och fick i september förra året en svullnad vid ryggraden. Denna svullnad har gjort att jag har haft problem att sova och röra på mig. Jag har missat mycket i skolan och det känns som jag inte bara missar själva skolarbetena utan även det sociala med klasskompisarna. 😕 Nu har jag inte IBS, men det enda man kan göra i övrigt är såklart att kämpa vidare och göra så gott man kan. 

Att äta bra och dricka mycket vatten brukar hjälpa immunförsvaret. Många är ju känsliga mot t.ex. gluten utan att veta om det.Jag öser på med D-vitamin, magnesium och har även börjat ta något som heter MSM.

Upp till toppen
Annons: