Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 485 ggr
DjurSlottet
2015-04-14 10:33

Min första blogg

Hej nu är det så att jag börjat skriva en blogg, har aldrig gjort det tidigare så hade varit kul om man kunde få lite tips och ideer utav er som bloggat mycket.

http://steffcha.blogg.se/

Kram

Annons:
Niniz
2015-04-14 10:54
#1

Vad roligt! Jag  har bloggat i 2 (?) år nu :) Eftersom jag bloggar mest för min egen skull (för att jag tyker det är roligt!) och inte för att få många läsare så är jag inte så någa med mina uppdateringar.  Vissa dagar uppdaterar jag fem ggr dan, vissa veckor inget alls. Men i gensosnitt uppdtaerarjag minst 2 ggr/veckan. Här kommer några av mina tips!

1. Vill du ha många läsare- uppdatera ofta, flera gånger dagligen, Jag bryr mig inte så mycket om hur många som läser min blogg utan fokuserar mer på kvalitet framför mängd.

2. Jag skulle rekommendera att du inte blev för personlig. samtidigt måste du dela med dig lite av dig själv för att bloggen inte ska bli kall och tråkig. Vill du ha en dagboksliknade blogg där du är väldigt personlig- ha lösenord på den så bara dina närmaste kan läsa!

3. Mycket bilder, gärna i bra kvalitée burkar jag själv gilla när jag läser bloggar. Så ha många bilder med i den blogg! En bild säger mer än tusen ord!

4. Välj inrikting om du vill. Vill du blogga om skönhetstips? Bakning? Djur? Mode? eller bara om din vardag? Jag har en vardagsblogg men slänger i lite olika tips och recept då och då eftersom det ofta är många som är intresserade av det!

5. Jag letar ständigt efter ny musik, så jag tycker det är kul att ha med lite musik tips i bloggen. Även saker som "dagens citat" eller "dagens outfit" brukar vara uppskattat

6. Viktigaste- bloggningen  är för din skull, så lägg inte mer tid på den än vad du tycker är roligt :) Blogga om det DU tycker är kul!

7. Jag skulle nog rekommendera för de flesta att de håller en lätt och positiv stämning på bloggen- om du skriver om djupa ämnen så hamnar man ofta i diskussioner och får hat kommentarer… Om du är egagerad i något ovh vill förändra människors åsikter är dock det ett jättebra sätt att nå ut- men då får du vara redo på "konsekvenserna"

8. Framför allt- ha ett bra utseende på din blogg! För min del, när jag klickar mig in på en blogg, så är det ofta de första sekundera som jag bestämmer om jag ska läsa vidare eller inte. Utseendet spelar jättestor roll! Ha ett personligt utseende på din blogg som du trivs i, så gör säkert andra det oxå :)

9. Ha inte för långa stycken text, människor tappar intresset fort . varva med bilder, musik och text :)

10. Kommentera på andras bloggar och lämna  din bloggadress för fler läsare!

Lycka till med din blogg! :D Kom ihåg att det är viktigare att du gillar den än att andra gör det. Ju längre du bloggar och ju oftare du uppdaterar desto fler läsare får du. Du kommer inte få massa läsare på en gång.  Jag har runt 10-20 läsare per dag och det tog några månaders bloggande att få det :)

DjurSlottet
2015-04-14 11:06
#2

#1 Tack så mycket!😃

Niniz
2015-04-14 11:09
#3

:D

Upp till toppen
Annons: