Annons:
Etikettövrigt
Läst 942 ggr
[Lollo 97]
2015-04-14 19:27

Kan inte äta i skolmatsalen

Jag kan inte äta när jag sitter i matsalen i skolan. Det är väldigt högljutt och stökigt.
Jag är inte stressad eller något vad jag vet.

Det brukar sluta med att jag inte äter någonting. Jag får gå hungrig fram till 13:50 eller 15:20.

Vet inte vad jag ska göra snart.

Annons:
Scorpio97
2015-04-14 19:30
#1

Prata med en lärare och kolla om du kan få sitta i något klassrum eller grupprum istället, det har i alla fall jag fått erbjudande om när jag klagade på hur pratigt det är i matsalen (jag har dock inget behov av att äta lunch, så jag skippar den istället).


//Jessie

[AnimalLover1]
2015-04-14 19:31
#2

Varför kan du inte äta när det är stökigt? :) Fråga läraren om du får äta någon annanstans.

Storip
2015-04-14 19:34
#3

Har ni mackor? Ifall du kan ta en macka är det bättre än ingenting. Eller om du kan ta med dig något hemifrån och äta i korridoren/på skolgården?

(Jag äter inte heller lunch i skolan)

Hoppas det löser sig! ❤️

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


smellcaramell
2015-04-14 21:25
#4

lyxproblem,  nä skämt å sido men när jag gick i grundskolan brukade maten vara slut, man blandade ut såsen med vatten(brunsås till köttbullar) vi fick rester som värmdes för tredjegången om vi ens fick mat, och när maten faktiskt inte var slut var det ofta "köttsörja" som man kunde hitta det som vi kallade för "lungrör" i, alltså nån form av "rör" gjord av brosk.. inte så mys…. åt lunch typ 5 gånger på 4 år… :/

Men är matsalen alltid full? Ofta brukar det vara mindre folk innan de stänger så finns det ingen möjlighet att du kan äta då eller kanske som andra redan nämnt, äta någon annanstans? Lärarna brukar ju ha någonstans där de kan äta till exempel, och likaså brukar "mattanterna" äta innan/efter eleverna :)

Whippetgerbilen
2015-04-15 13:48
#5

Samma här, jag brukar gå hem och äta, men jag har ju ganska nära hem från skolan.

Dogs is my world ♥

Upp till toppen
Annons: