Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 947 ggr
dansafastingenser
2015-04-14 21:01

Jag vill försvinna.

Jag har ätit 1300kalorier idag. 300kalorier för mycket. Men åh! Glöm inte glasspaketet på 0,75liter och sirapen till.. Säkert 3000kalorier idag då. Skoj. Klocka är tjugo i nio, jag sover inte längre och jag vill inte äta mer så jag skriver det här. Jag vill inte sån här uppmärksamhet, sympati av fel sort. Enligt mig själv skriver man bara sådana inlägg när man är desperat efter uppmärksamhet, men just nu är det uppmärksamhet som jag inte vill åt utan lyssnare. Inga kommentarer, inga förslag av något slag och inget alls förutom läsande. Jag vill lära er, att även den gladaste mår så jävla ruttet. Jag är en glad människa. Musik, mina hundar, vega*nism och härliga människor runr om mig stärker min självförtroende. Tack vare allt det ger mig självförtroendet att verkligen synas i min skola då alla är likadana och om man syns för mycket blir man utstött. Jag är inte en såndär äcklig brud som lägger upp bilder på instagram för nära brösten eller snabba bilder på snapchat story-inte alls. Jag är en såndär brud som citerar Håkan och Lana apropå ingenting. Jag är en såndär som skriver jackorna fulla av dessa citat, jag är en sån som ibland gråter för att jag lever, jag är en sådan som skurit armarna fulla av larver och jag är en sådan som älskar regnet men hatar solen-vissa dar. Depressing, I know. Men jag är en genuint snäll människa. Jag analyserar allt, älskar för mycket och ber om ursäkt för fort. Men nu går det utför. Håkan har minskat i hörlurarna, BD och Nirvana har tagit plats och min kajal har aldrig varit så kort. Närmare emo än vad jag är nu blir det inte. Och ja, mitt hår är blått. Jag vet inte vart jag vill komma, men det jag vet är att regnets små droppar som studsar på balkongräcket, iron&wine och att skriva en massa skit om mig själv är en underbar kombination. Det här blir konstigt, så jag kan förklara för er hur äckligt mitt underbara liv blivit. Jag går inte till gymmet mer för att jag får för många blickar på mina armar. Jag har spytt upp maten jag ätit, nästan kvävt mig själv. Dragit rakbladet mot armen, dagligen. Svätlit mig själv i en vecka och älskat livet-sedan har jag börjat äta igen och blivit mer och mer fetare. I januari det här året, första januari 2015, var det första jag tänkte på att jag skulle väga mig. Jag var hos några vänner under nyår och vaknade på deras madrass. Jag gick och vägde mig och det stod '73kg'. Jag; 14 år & 73kg. Jag är 173cm. "Idag börjar mitt nya liv" tänkte jag barnsligt och tackade nej till mer vitt bröd men överkompenserade detta med att äta godis på kvällen. Jag laddade ner 'Fitness Pal' och satte ett krav på kalorier. 2000kanske? Jag har svaltit, ätit för mycket om och om igen men i Fredags när jag vägde mig stod det 66kg. 10kg på fyra månader. Förstår ni? Det är nästan ingenting. 2,5kg på en månad!! Så jag behöver 2500kalorier varje dag men om jag bara äter 1000kcal/dag så väger jag 57 i Juni. Nästan 10kg på 2månader!! Det är drömmen. Jag vet inte varför jag skriver det här för er. Det är också so damn messy. Jag skrev tidigare för att jag inte vill äta mer, att det här är en distraction', men det är det inte. Jag vill nog ha er uppmärksamhet, men inte med kommenterar. Jag har hört redan. En massa. Åh, jag glömde nämna att alla mina vänner i skolan har gjort mig suicidal igen. Har pratat om musiken som ska spelas på min begravning så ofta att alla kan de utantill. Jag har, av misstag, hört skitsnack som talats om vem jag är. Inte mina handlingar utan om vem jag är. "Vi kan ju hålla oss undan ju" hörde jag också. Mina vänner, i ett och ett halvt år, talar så om mig bakom min rygg. Förstår ni? Mina klasskamrater. Alla jag umgås med i klassen. 7 personer. Jag förstår fan inte vad jag gjort. De talar om mig som om jag vore ett djur och jag ska nog gå och spy upp glassen. Jag orkar inte mer. Inte igen.

/äckligt anonym.

Annons:
SaraU
2015-04-14 21:14
#1

Du ville inte ha kommentarer men du får en i alla fall. Jag vet hur det känns, inte hur du känner exakt men hur det känns att vara i den där jobbiga spiralen som bara går neråt.

the esthetic grown up is the child who survived

Stephanie
2015-04-14 21:16
#2

Det finns ingen som mår bra av 1000kcal om dagen. Det får bara kroppen att må dåligt och kan även hindra viktnedgång. Bättre att äta lite mer och gå ner på ett sundare sätt. Prata med skolans sjuksyster så kan han/hon hjälpa dig att hitta ett hälsosamt sätt att gå ner i vikt på 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

jossan...
2015-04-14 22:26
#3

Har du sett thinspiration ts?

Admins kommentar: Här är en länk till filmen så ingen tror att det faktiskt är ett tips om själva "thinspiration". Filmen kallas även Starving in suburbia och handlar om en 17-årig dansare som dras in i den mörka världen av självvald svält och anorexia.

Gud vad bra jag stavar…

Stephanie
2015-04-14 23:18
#4

#3 Verkligen inte en bra sak att tipsa om till någon som har problem med maten. Eller någon alls över huvud taget! 😡

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Majbot]
2015-04-15 00:07
#5

SKAFFA HJÄLP! Du skadar din kropp av att leva på så lite energi! Dina organ kräver mer energi bara för att överleva! Jag försöker inte vara taskig på något vis utan jag säger det för att jag bryr mig! Det är ett enormt varningstecken att man svälter sig, äter så pass lite som du gör och dessutom spyr upp maten!!!!!

[Majbot]
2015-04-15 00:09
#6

#3 JAG HOPPAS DU SKÄMS! Blir fly förbannad på människor som tipsar om något så komplett värdelöst och skadande som thinspiration! Vill du önska anorexia eller bulimi på någon? Fy fan!

Annons:
jossan...
2015-04-15 07:40
#7

#4 & 6 förlåt, den filmen fick mig att må sp dåligt så jag trodde bara att den skulle hjälpa ts att tänka över saken…

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
2015-04-15 16:37
#8

Vill bara säga att jag inte visste att sidan faktiskt existerade, menade absolut inte att försöka förvärra saker…

Gud vad bra jag stavar…

[Majbot]
2015-04-15 16:58
#9

#8 Trodde först du tipsade om thinspiration som fenomen till TS, därav min förbannade reaktion, men den filmen är absolut en ögonöppnare, men hur bra den är för någon som redan är i farozonen kan jag inte uttala mig om. Jag får ursäkta! :(

jossan...
2015-04-15 18:46
#10

#9 Det är lugnt! jag skulle ha reagerat på precis samma sätt i det läget.

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: