Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 770 ggr
[KB46ghx]
4/22/15, 7:08 PM

Gymnasie kompisar

Det är så att jag är sjukt peppad på att dra till Stockholm och bo i studentlägenhet samtidigt som jag börjar gymnasiet. Stormtrivs i Stockholm (bor i Gbg för tillfället) det enda jag ör spänd för är hur folk kommer reagera. Jag är inte blyg och pratar på så det är inga problem men tänker mest jag ör ju göteborgare kommer folk mobba mig för det? (Tänkte gå inne i stan)

Annons:
[134643]
4/22/15, 7:12 PM
#1

Haha nä, det tror jag verkligen inte! Har aldrig varit med om att någon blivit mobbad för att vara göteborgare, däremot kommer du kanske få höra lite dåliga skämt och att folk kallar dig Glen, men är du inte bekväm med det heller så är det bara att säga ifrån. Jag skulle köra, låt inte att du är göteborgare stoppa dig! :3

[Murvel]
4/22/15, 7:19 PM
#2

Hehe, det är många göteborgare respektive stockholmare som pluggar i den "andra staden". Många nere i Lund också. 

För det första är det betydligt mer ovanligt med mobbing överlag på högskolan, eftersom folk har vuxit upp. (Inte sagt att alla är vänner med alla, men du fattar.) För det andra är dialekt sällan något någon mobbas för när man är över 12 år gammal. Som #1 sa - kanske att någon kallar dig för Glen och frågar om du är go eller 😛

Sugar Mist
4/22/15, 9:33 PM
#3

Själv göteborgare som flyttade för utbildning(dock till karlstadsområdet) och fick bättre vänner än vad jag någonsin haft, så det ska du inte vara orolig för.

Har ju blivit kallad Glen men tar ju inte illa upp då jag själv kallar mig glennare per automatik🙂

-

[Murvel]
4/22/15, 10:49 PM
#4

Jag såg nu att jag läste för snabbt och trodde att du talade om universitet. Det var ju gymnasie. Nåja. Det är lite ovanligare att folk flyttar hemifrån under gymnasietiden så jag tror snarare att du får positiv uppmärksamhet för det.

[KB46ghx]
4/24/15, 12:15 PM
#5

tack så mycket för alla svar :)

Upp till toppen
Annons: