Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1228 ggr
Vevvis
4/27/15, 7:29 AM

köpa inlines?

Hej! Jag är en tjej som fyller 15 år i höst och jag har blivit sugen på att lära mig åka inlines/ rullskridskor. Jag har aldrig åkt förut men det verkar kul och jag tror att det skulle passa mig. Dock har jag inga planer på att åka i ramper och sånt, utan mer snabbt och långt. Är det nån som kan lite om sånt? Vad ska jag tänka på? Vilka inlines bör jag skaffa? Vad är bra för nybörjare? Har ni några bra tips? Vad bör jag veta?

Annons:
Nelley
4/27/15, 11:23 AM
#1

Öh, köp ett par långfärds inlines från blocket och träna träna 8) Skydd är definitivt bra att ha. Du vill väl inte dö, antar jag. ;)

Vevvis
4/27/15, 4:45 PM
#2

Tänkte mig nog att jag skulle köpa ett par nya. Siktar på att jag ska åka ett tag

Ellys
4/27/15, 7:48 PM
#3

Åh, när jag var liten åkte jag alltid inlines, när jag blev äldre (typ runt 11-12) hade jag ett par i bra kvalité. Dem gick att snöra + kardborreband (ej rullskridskor)

Åker man mycket (och fort som jag gjorde antar jag) måste man hitta några som verkligen passar ens fötter, annars kan man få ont och det kan skava och hålla på.

Jag vet inte så mycket om inlines och hur det är idag. Är det något man tävlar i eller bara åker för skojs skull? Det här med skydd kan också vara bra, åk alltid med hjälm. Köpa begagnat på blocket kanske är en bra idé om du inte har provåkt innan. Sen kanske du kan byta upp dig när du verkligen vill fortsätta. Vet som sagt inte vad ett par kan kosta :)

Upp till toppen
Annons: