Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1465 ggr
[Lollo 97]
2015-04-27 15:25

Ignorerad

Jag har haft ont i lederna i ett par månader nu då jag har en ledsjukdom typ. (Har haft ont i 3 år men varit värst det senaste halvåret) Jag orkar inte lika mycket som de andra i klasserna. Så jag sitter ofta själv på rasten. Jag har varit osynlig för vissa personer förut, men nu är jag typ osynlig för alla. På maten är det ingen som pratar med mig utan de kör sina egna samtal typ 5-8 stycken och de ignorerar mig totalt. Så nu på senaste tiden har min bästa kompis börjat ignorera mig också och vi har typ gjort allt tillsammans tills jag började få värk som mest för ett par månader sedan. Alla lärare bara går förbi mig och frågar inte varför jag sitter själv på rasten eller så. I och för sig vet de att jag har ont men på varje rast typ. Borde de inte märka att något annat inte är riktigt rätt.
 Jag känner mig så himla värdelös :(

Annons:
Valkyrija
2015-04-27 15:28
#1

Du är INTE värdelös! Det är jättekonstigt att lärarna inte säger någonting… Verkligen inte okej.

Har du testat att prata med folk själv? Alltså när folk sitter och pratar under lunchen, brukar du flika in saker? Vad tror du att du får för respons om du skulle göra det? Testa att ta kontakt med folk i din klass via facebook eller något och försök inleda ett samtal med någon där. Det kan kännas lättare att göra det istället för att gå fram till ett gäng människor och bara börja prata :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Lollo 97]
2015-04-27 15:35
#2

#1 Har testat att prata med kompisarna men det verkar som om de inte lyssnar på mig. För de svarar mig inte  o.s.v

Valkyrija
2015-04-27 15:36
#3

Har du testat att tala om hur du känner och upplever deras agerande?

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Lollo 97]
2015-04-27 15:38
#4

#3 Nej det har jag inte testat. Kanske ska försöka berätta det för dom imorgon.

Valkyrija
2015-04-27 15:39
#5

Det tycker jag absolut att du ska göra :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Scorpio97
2015-04-27 15:40
#6

Har du pratat med din bästa vän om det, att du tycker hon ignorerar dig?

Jag har också ont, i mitt fall är det dock huvudvärk (daglig samt kronisk). Och jag är också ofta själv på rasterna. Men i mitt fall beror det på att folk märker att jag har ont, och därför vill lämna mig i fred. Jag tycker nämligen ibland att det är väldigt jobbigt att vara social pga min smärta, och även om jag aldrig sagt det rakt ut så är det något folk märker. Tyvärr blir det ju så att mina klasskompisar då även lämnar mig i fred dom dagar jag inte har något emot sällskap, bara för att jag vissa dagar tycker det är jobbigt. Så för mig är det ofta så att folk helt enkelt försöker vara snälla och visa hänsyn, eller inte vet hur dom ska hantera situationen och därför lämnar mig i fred. Jag har dessutom en ganska "kall" utstrålning när jag är bland folk jag inte känner så väl, vilket såklart bidrar.

Oftast är det inget som stör mig, för jag har egentligen inget större behov av att vara social på rasterna. Men dom dagar jag vill prata med någon, så gör jag det. Jag kan ju inte sitta och förvänta mig att folk på något magiskt sätt vet när jag har för ont eller inte, utan jag får helt enkelt vara tydlig och gå och sätta mig med dom personerna jag vill umgås med, eller starta ett samtal. Har du försökt det?

Jag har även märkt att många tycker det är jobbigt om man tar upp sitt tillstånd. Även om jag aldrig direkt klagar över att jag har ont (för det förstår man ju själv, det är jobbigt att umgås med någon som alltid klagar), så blir folk ändå obekväm ibland när jag pratar om det, för att dom inte vet vad dom ska göra. Jag tar därför inte upp min huvudvärk om ingen frågar.


//Jessie

Annons:
[Lollo 97]
2015-04-27 15:51
#7

#6  Vill också vara själv på vissa raster för att jag tycker det är jobbigt. Jag har igentligen inget jätte stort behov av att vara social på rasterna jag heller men ibland vill jag vara med någon/prata med någon.

Har försökt starta något samtal någon gång. Men efter kanske 2 minuter går dom bara ifrån mig. Jag förstår inte vad det är jag gör för fel.  Är jag tråkig eller nåt tänker jag.

Scorpio97
2015-04-27 16:12
#8

#7 Då tycker jag att du ska ta upp det med dom. Ibland tänker inte folk på andras känslor, och då kan man vara tvungen att förklara hur man känner för att dom ska förstå. 

Du är absolut inte tråkig eller värdelös!


//Jessie

Anonym_Girl
2015-04-28 17:27
#9

Springer alla i din klass och kör spring lekar på rasterna? Eller är det några som sitter stilla och pratar?

[Lollo 97]
2015-04-28 17:30
#10

#9 De flesta sitter vid sina mobiler och är inte värst sociala. Inte många som är ute på rasterna.

Upp till toppen
Annons: