Annons:
Etikettövrigt
Läst 808 ggr
ak1895
4/27/15, 7:56 PM

Sommarjobbar ni i år??

Har ni sökt sommarjobb i år? Isåfall vartdå och hur fick ni idén/tipset att söka just dit?

Annons:
Scorpio97
4/27/15, 7:59 PM
#1

Sökt hos kommunen, i första hand på biblioteket eller lönekontoret. Har dock inte fått svar än, man får veta i maj. Sökte där främst för att det här är sista sommaren jag kan få sommarjobb hos kommunen samt för att det är enklare än att söka privat.

Blir första året jag sommarjobbar i så fall. Förra året hade jag reklamutdelning som helgjobb, så då tog jag inget vanligt sommarjobb. Vill mest ha det för att det ser bra ut på framtida CV:n.


//Jessie

[eevie Z]
4/27/15, 8:15 PM
#2

Önskar jag visste det nu :/ jag söktevia kommunen, men har inte fått reda på något ännu

hannaj98
4/27/15, 8:18 PM
#3

Sökt några stycken men har inte fått något svar än så det ser inte så ljust ut 😕

H_T
4/27/15, 9:34 PM
#4

Jag fick sommarjobb till gården jag e på mycket. Ändå är jag för ung så kommer bli kul att bossa över dom som är 3 år äldre haha

A crazy little bitch! 👍

Naathaliiiie
4/27/15, 10:42 PM
#5

sökte jobb via kommunen och har fått jobb på en second hand butik :) förra året var jag på ett äldreboende.


[134643]
4/28/15, 10:59 AM
#6

Jag ska jobba som museivärd på ett friluftsmuseum, så jag ska dramatisera och rollspela halva sommaren! ^_^

Annons:
stinakrok
4/28/15, 11:10 AM
#7

Ska sommarjobba i en skog där jag sköter om träden 🙂Min dröm har äntligen gått i uppfyllelse! Kommer t.o.m få betalt!! :D

[MARWAKE]
4/28/15, 3:56 PM
#8

#7 Hur lyckades du få betalt för det får jag bara fråga? Nej inget sommarjobb för mig, eller lite utav ett sommarjobb (får inte betalt). Men jag kommer vara med som statist/amatörskådespelare på en större teater (midsommarnattsdröm) som äger rum i sommar. Premiären är den 4:e Juli och så håller det på nästan varje dag till 1:a augusti! Roligt men jobbigt.

stinakrok
4/28/15, 6:38 PM
#9

#8 Det var en person här på iFokus som kontaktade mig via mail och nu har vi snackat om det och så :) Hon tror också på att träd har känslor och därför tycker hon att mitt yrkesförslag är en bra grej.

Jag kommer få 45 kr/timmen, vilket jag tycker är jättebra :D

smellcaramell
4/28/15, 7:38 PM
#10

Sökt två sommarjobb i år, båda på industriområdet där min far jobbar, ett där man jobbar i produktionen och ett där man har hand om områdesskötsel (klipper gräs, kör trimmer o.s.v.)

Fick det sistnämnda direkt, det första fick jag inte då det var runt 300 sökande på 30 platser och många sökanden studerade/hade studerat på högskola/universitet vilket gjorde det rätt kört för mig.

Däremot blev jag uppringd och ska jobba på äldreboende 6 veckor också, skulle egentligen jobba 7 men sista veckan ska jag jobba på min fars jobb så då går det inte.

Hade även kunnat få jobba på bageri om jag inte fått tag i nåt jobb då det finns ett bageri i stan som behöver hjälp, plus ett travstall.. Aldrig förstått det där med att folk tycker det är svårt att få jobb egentligen.. allt handlar om att visa upp sig och vara framåt och trevlig. Om man dessutom börjar på ett "dåligt" jobb så skaffar man meriter som gör det lättare att få jobb senare. Har till och med blivit erbjuden en tjänst när jag hade praktik, dock var jag alldeles för ung för att jobba där då.(var typ 13-14 och man var tvungen att va 18 för att få stå i kassan).

ak1895
5/6/15, 4:04 PM
#11

Gud vad roliga jobb! Alltid kul att höra lite runtomkring och få tips och idéer på platser man kanske själv kan tänka sig arbeta på! Just nu ska jag först jobba som Simskoleinstruktör 2 veckor i min klubb (simmar själv alltså) sen parkarbete via kommunen 2 veckor! Har dessutom nyss sökt och fått praktik på ett stall, hur länge vet jag inte än men är sjukt pepp då jag förmodligen ska åka med en av mina bästa vänner, ridning dagen låång :D

Jetaime
5/7/15, 9:50 AM
#12

Jag har fast jobb så kommer jobba större delen av sommaren, men fösta året som jag liksom kommer ha "riktig" semester :)

Tidigare år har jag alltid jobbat som mest på sommaren.

Rheen
5/7/15, 2:22 PM
#13

Inget sommarjobb här inte. Har varit helt slut och lidit av migrän samt hård huvudvärk senaste månaderna, jag behöver verkligen vila ut så mycket som möjligt under sommaren. Angående pengar så kommer jag säkerligen klara mig på det jag får när jag sköter om våra hundar, klipper gräset hemma, samt hos farmor, och så får jag in lite fickpengar via YouTube. Får bli en lite mer chillsommar i år, var ändå helt skörd efter förra sommarlovet. Tog hand om familjens hundvalp, och det var banne mig inte enkelt att försöka tämja en galen, bitande, loppa som inte förstod att när man var kokande arg och sa med skarp röst; sluta, så menade man sluta. Ojdå, ja, nu yttrade jag verkligen mina känslor i ett allt för långt inlägg. Lycka till ni som har sommararbeten iallafall! Hehe.

~ Rheen.

Annons:
[pusselbit]
5/7/15, 9:12 PM
#14

Sök inte genom kommunen, det är sämre betalt! Sökte genom skolan istället  och fick då 80 kr timmen, kommunens var 45 kr timmen :/  I sommar jobbar jag inom vården :)

Upp till toppen
Annons: