Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2026 ggr
Emilia_1
4/29/15, 7:46 PM

hår på armarna?

Hej,

Jag har rakat armarna typ 3 - 4 gånger eftersom jag fått många kommentarer om att jag har håriga armar. Problemet är det att jag ångrar mig sjukt mycket, kommer jag någonsin få vanligt hår på armarna igen?

Annons:
RobinEH
4/29/15, 7:48 PM
#1

Ja.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Snuttefia
4/29/15, 7:48 PM
#2

Snälla lilla du, varför ska du bry dig om andras åsikter?

M.V.H Snuttefia

[LoveUnite]1
4/29/15, 7:50 PM
#3

Jag gjorde samma misstag när jag var yngre, började typ raka armarna runt 10 års åldern. Jag är mörkhårig och hårig hihi.

Ett tips, vilket jag gjorde några år senare, köp en epilator som rycker ut håren (som pincette du vet) låt håret växa ut och använd sedan enbart epilator.

Fördelar, efter en tids använding kommer inte lika mkt hår ut och det tar längre tid för håret att växa ut, samt att håren med tiden blir tunna och mjuka igen =)

Emilia_1
4/29/15, 7:52 PM
#4

#2 Jo det var ganska dumt gjort och som sagt ångrar jag mig jättemycket!

#3 Alltså en vanlig pincett? Eller var kan man köpa en epilator?

Snuttefia
4/29/15, 7:53 PM
#5

#4 Bry dig då inte om att raka armarna nå mer alls, problemet löst!

M.V.H Snuttefia

Emilia_1
4/29/15, 7:55 PM
#6

#4 Jo det ska jag sluta med men tänkte bara att många säger att håret blir mörkare och grövre så om det gick att få det vanligt igen.. :)

Annons:
Anna O.
4/29/15, 7:56 PM
#7

Raka inte armarna! Det blir bara mörkare och mer. Man lär sig av sina misstag! :) Dessutom ska du inte bry dig om vad andra säger, hår är naturligt att ha :-)

Snuttefia
4/29/15, 7:56 PM
#8

#6 Tycker du bara ska låta din kropp vara din kropp. Försök inte rätta till något låt det bra vara :)

M.V.H Snuttefia

[134643]
4/29/15, 7:57 PM
#9

#6 Det kan upplevas som mörkare och grövre i början eftersom håret inte solblekts eller slitits något, men du får absolut tillbaka ditt vanliga hår! 😃

Snuttefia
4/29/15, 7:57 PM
#10

Lyssna på mig och Anna nu! :) Finns bara en person som har din kropp ju.
Försök inte ändra något som är naturligt :)

M.V.H Snuttefia

Emilia_1
4/29/15, 7:58 PM
#11

Tack för alla svar! Jo det var sista gången jag rakade armarna! :)

Snuttefia
4/29/15, 7:59 PM
#12

#11 Så lite! Lägg den tiden du rakar armarna på att göra något annat skoj! :)

M.V.H Snuttefia

[LoveUnite]1
4/29/15, 8:00 PM
#13

Nej, en epilator men den drar ur håren från roten, kan göra lite ont innan man blir van, jag använder min på låren också, min syrra använder den enbart till armarna, min mamma använder den också till enbart armarna, är bara jag som klarar av att använda den på låren verkar det som hehe.

Googla på epilator så kommer många exempel fram, men det är viktigt att det är en som rycker ur håren.

Den jag har rycker ut håren samt är en rakmaskin. 
Så den är både och.

Finns många olika i olika pris klasser.
Kolla med din mamma om hon har en… De flesta kvinnor brukar ha en.

Annons:
Nelley
4/29/15, 8:00 PM
#14

#7 Det är en myt!

[134643]
4/29/15, 8:01 PM
#15

#10, #7 Det är dock helt okej att raka armarna, benen eller vad man nu vill raka, om man själv vill det. Jag tycker att ni låter lite väl dömande mot de som faktiskt trivs bättre rakade! 😕

Snuttefia
4/29/15, 8:02 PM
#16

#15 Låter dock inte som TS ville utan gjorde det för att andra ville.

M.V.H Snuttefia

IceTee
4/29/15, 10:06 PM
#17

Ja, du kommer få tillbaka ditt hår på armarna. Även om det skulle vara sant att det blir grövre (vilket jag inte ser någon logisk förklarning till alls…) så händer det inte på en gång. Ta ett djupt andetag och gör det inte igen om du inte vill. Eller gör det igen om du vill! Gör precis som du vill!

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
4/29/15, 10:15 PM
#18

#16 Jag tycker att det låter dom att ts ville testa, och ångrade sig sedan. Text går att tolka på flera olika sätt, men oavsett är det inte så schysst att döma folk för deras handlingar, även om det inte var ts ni var hårda mot

[Outlawly]
4/30/15, 7:13 AM
#19

Hår på armarna är fint tycker jag :) hade en i min klass som hade såå mjuka armar och ludna. Och om det kommer naturligt så får det finnas :)

[Tilde]
4/30/15, 12:44 PM
#20

#17 Det kan upplevas som grövre eftersom hårstråna är tunnare i toppen och denna topp då kapas av. Typ som när man klipper gräset så ser grässtråna trubbiga och tjocka upp för den smalare toppen inte är kvar. Men de har ju samma storlek de alltid har haft. 👍

TS, gör ingenting du inte vill göra! Folk får acceptera dig för den du är :)

Annons:
IceTee
4/30/15, 5:06 PM
#21

#20 det finns så många människor som är säkra på att håret blir tjockare om man rakar det att jag inte lägre vågar säga att det inte är så, men jag ser ingen logisk förklaring alls… Precis som med gräset! Eller om man klipper håret, det blir ju inte tjockare, det är bara de tunna ändarna man klipper bort vilket får det att upplevas tjockare liksom

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
4/30/15, 5:12 PM
#22

#21 Exakt! Det blir väl en illusion helt enkelt.

IceTee
4/30/15, 5:55 PM
#23

#22 ja, precis! Annars hade man väl bara kunnat klippa håret och så blev det helt plötsligt tjockare? Hahaha

Medarbetare på Skor iFokus

[Tilde]
5/1/15, 9:19 AM
#24

#23 Haha det vore något! 😃 Inte för att jag är tunnhårig, men blondiner har alltid tunnare hårstrån än brunetter, etc. så det verkar oftast inte lika tjockt. ><

Upp till toppen
Annons: