Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 926 ggr
Gambino19
2015-04-29 20:23

gillar hon mig?

Hej!jag har nyss blivit ihop med en tjej, men hon säger att jag inte får berätta för någon..jag menar om vi är ihop så ska man väl inte hålla de hemligt eller vad tycker nu?

Annons:
Snuttefia
2015-04-29 20:25
#1

Självklart ska man inte varken hålla det hemligt eller sprida det. Man ska bara låta det vara och låta folk få komma på det. Om det inte finns någon riktigt bra anledning så fattar jag inte varför man ska ha det hemligt?

M.V.H Snuttefia

ChristineL
2015-04-29 20:27
#2

Varför får du inte berätta för någon? Klart man vill berätta om man har hittat en partner, då ska man ju vara kär och lycklig!

Bellet
2015-04-29 20:28
#3

Det beror väl på varför hon ville det, sa hon varför? Kan ju bero på massa saker så bara sådär så tror jag inte det är nåt konstigt.

Fridaaaa
2015-04-29 20:29
#4

Såg att du med är tjej, är det därför kanske? Att hon inte vill gå ut med sin läggning ännu? Ni är unga också, kanske extra "känsligt"?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2015-04-29 20:29
#5

Fråga varför hon känner så.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snuttefia
2015-04-29 20:30
#6

Egentligen, har du pratat med personen det berör?
Det MÅSTE man göra innan man pratar med random folk på internet.
Kan ju hända att din partner ser det som att du snackar skit och tar illa upp.

M.V.H Snuttefia

Annons:
Anna O.
2015-04-29 20:41
#7

Hoppas du får reda på Varför hon inte vill att du ska berätta det till folk, får du berätta det till dina föräldrar då? Hoppas det löser sig

Gambino19
2015-04-29 20:52
#8

Ja, hon säger att alla kommer reta henne.. men jag säger bara att de som retar dig är ju helt koko..kan dom inte fatta att man kan bli kär i vem som helst!:(

Snuttefia
2015-04-29 20:54
#9

Men säg till henne att hon inte ska bry sig.

M.V.H Snuttefia

Anna O.
2015-04-29 20:58
#10

självklart får hon vara orolig över det. Men om hon har blivit kär i någon så ska hon ju inte behöva skämmas över det. Du kanske ska låta henne få "komma" in i ert förhållande innan ni börjar prata om detta. Sedan tror jag nog att ingen kommer reta henne bara för att man gillar någon med samma kön, antagligen så accepterar dom er. Alla är ju olika!

Bellet
2015-04-29 20:59
#11

#9 Men det är väl nånting hon själv måste komma fram till? Man blir inte modigare för nån annan säger att man ska vara det. TS, är det väldigt viktigt för dig att folk ska veta? Min råd skulle nog vara att bara vänta ut det, inte trycka henne till nånting hon inte vill göra, men sen kan man ju också sitta ner och diskutera det om det är nåt som stör dig väldigt mycket. Din bekvämhet (?) är lika viktig som hennes.

Snuttefia
2015-04-29 21:01
#12

#11 Nej tycker man att en person inte ska bry sig så säger man väl det, man ska vara öppen framförallt i ett förhållande..

M.V.H Snuttefia

Bellet
2015-04-29 21:09
#13

#12 Ja, men det betyder inte inte att personen ifråga kommer lyssna på det. Jag tycker inte man ska pusha för hårt på någon som är rädd för nånting likt det här, att säga att hon inte ska bry sig kan få henne att känna pressad och eventuellt löjlig för arr hon är rädd för just det hon är rädd för, vilket inte är en särskilt trevlig känsla. Som sagt, man kan diskutera det och förklara sin egen syn på saken, men ibland måste man också acceptera att personen tycker som den tycker.

Annons:
Snuttefia
2015-04-29 21:11
#14

#13 Tycker jag att en person inte ska bry sig så säger jag det. Men om man behöver så kan man även förklara för personen att hen får ta tid på sig.

M.V.H Snuttefia

Bellet
2015-04-29 21:14
#15

#14 Du kan ju säga det allt du vill men det betyder inte att det skulle göra nånting för situationen.

Snuttefia
2015-04-29 21:15
#16

#15 Helt sant! Men det behöver det inte heller men det är viktigt att båda parter är öppna med vad de tycker och känner sen kvittar det om det betyder något eller leder någonstans.

M.V.H Snuttefia

ChristineL
2015-04-29 21:16
#17

TS - Det verkar inte som att hon riktigt accepterat sig själv än, frågan är då om det är en bra idé att gå in i ett förhållande…

[134643]
2015-04-29 21:21
#18

Jag förstår din flickväns rädsla, och den är ofta berättigad. Vi lever tyvärr i en värld där människor som inte är heterosexuella löper stor risk för att bli skadade av andra människor som inte förstår innebörden av att kärlek är kärlek oavsett vad man har mellan benen.

Jag skulle inte pusha din flickvän. Stötta henne. Det är inte lätt att vara ensam med en sådan rädsla. Berätta självklart för henne hur du känner, och tänk efter själv hur långt du är villig att gå med förhållandet om du inte får berätta för någon om det, och försök att komma fram till en lösning.

IceTee
2015-04-29 22:04
#19

Jag tycker att du ska ge henne lite tid, stötta henne! Det är stort att gå ut som bi/homosexuell, hon måste få ta det i sin takt. Är du okej med att vänta? 
Om hon kan lova att ni ska berätta så tycker jag att du ska avvakta ett litet tag och bara finnas där

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: