Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 2901 ggr
michancomm
4/29/15, 10:18 PM

dricka och är sjuk..

hej ska dricka imorgon och är sjuk. har spytt och fått feber ca 40 grader.. ( tog tre 150 mg tradolon) och vi ska dricka imorgon men en vän säger till mig att det är farligt för att då kommer jag att få mer feber o så.. har läst att vissa blir frisk efter man har druckit och några blir sjukare, 

vad tror ni?

Annons:
Calcifer
4/29/15, 10:23 PM
#1

Om du spytt utan att blanda in alkohol i bilden lär du spy som en gris om du dricker. Varför måste du ens dricka?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
4/29/15, 10:23 PM
#2

Är det Tradolan du menar så ska man inte ta mer än 400 mg per dygn och du ska absolut inte dricka för jag antar att du menar alkohol.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RobinEH
4/29/15, 10:24 PM
#3

Tradolon existerar inte. Tramadol/Tradolan är en opioid och är inte febernedsättande.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

michancomm
4/29/15, 10:29 PM
#4

skrev fel tog tradolan retard förrgår natt för att bli glad o de blev jag, igår spydde jag men har inte gjort det idag, idag har jag bara haft feber o ont i huvudet som det stog att biverkningarna kunde va,

[SisselaJ]
4/29/15, 10:34 PM
#5

Stanna hemma och krya på dig stället, det kommer du må mycket bättre av.

Sugar Mist
4/29/15, 10:35 PM
#6

Att dricka när man mår dåligt lär öka ditt illamående, kommer från en som testat- inte roligt alls. Stanna hemma och bli frisk istället.

-

Annons:
[Udoon]
4/29/15, 10:36 PM
#7

vad är en tradolan-retard? stolpiller?😃

IceTee
4/29/15, 10:39 PM
#8

Du kommer bli sämre och börja kräkas, låt bli.

Medarbetare på Skor iFokus

RobinEH
4/29/15, 10:43 PM
#9

Ett tips är att lägga ner med narkotikan. Såvida det inte ordinerats av en läkare förstås, men det tvekar jag på med tanke på dosen och vad du använder det för.

Att ploppa i sig 450mg Tramadol kan definitivt ge dig illamående och kräkningar samt huvudvärk. Feber har jag inte hört att man får som biverkan, för inte äter du väl antidepressiva?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

michancomm
4/29/15, 10:49 PM
#10

tog de för att kunna slappna av och det var en engångs händelse så det är lungt :) 

har väntat på att det ska bli 30 så att jag får dricka. har svårt att skaffa ut o hittat en nu så har köpt o allt.

Cireea
4/29/15, 10:52 PM
#11

Jag tycker det låter som att du redan bestämt dig för att dricka imorgon oavsett vad någon här inne säger.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

michancomm
4/29/15, 10:52 PM
#12

detta hände för att jag hade så jävla tråkigt o behöver göra nått för annars så tar jag ut de på mina vänner :) och hade inte rört på mig tillräckligt då och har inte rört på mig nått nu men är så utmattad av febern så :)

Nelley
4/29/15, 10:55 PM
#13

#10 Så du får bara dricka den 30? Va?🤔

Annons:
IceTee
4/29/15, 10:55 PM
#14

Det låter som att du är minderårig, vilket gör det olagligt att ge dig alkohol och för dig att ha alkohol, tänk på det.

Dessutom har du ju bestämt dig, så varför fråga? Ja, du KOMMER att bli mer sjuk. När man vaknar dagen efter med en rejäl baksmälla är det för att kroppen tagit stryk och är svag (pga vätskebrist bland annat), tror du inte att infektionen passar på? Du lär vara nockad i flera dagar sen. Och de där bakfyllan hade jag undvikt så mycket jag kan faktiskt, lagom kul att ligga och spy hela dagen…

Medarbetare på Skor iFokus

[Outlawly]
4/30/15, 7:11 AM
#15

Annars kan du ju ta det lugnt och spara drickan till en annan gång då du mår bra. du kan ha kul nog att bara titta på alla andra

Fridaaaa
4/30/15, 9:03 AM
#16

Skippa alkoholen, bara onödigt att dricka speciellt när man inte mår bra

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mathildaqdt]
4/30/15, 2:59 PM
#17

Jag tycker det verkar onödigt men du gör som du vill

Aleya
5/2/15, 8:45 AM
#18

Jag tycker du dels ska sluta "pigga upp dig" med medicin som klassas som narkotika. Sen att dricka för att du har tråkigt, låter inte heller så prima. Nu har du säkert redan supit, men man bör inte dricka då man är sjuk. Då det dels tar längre tid att bli frisk, sen kan man bli sjukare av att vara ute eller att man kanske däckar på något olämpligt ställe. Plus att det inte är så bra att blanda alkohol och febernedsättande. Man kan få allvarliga leverskador av det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

michancomm
5/4/15, 11:03 PM
#19

jag blev faktiskt frisk efter!:) vi däckade vid en skola men på nått sätt kom jag hem :)

Nelley
5/4/15, 11:05 PM
#20

Suck…

Annons:
Duvethon
5/4/15, 11:34 PM
#21

Det är 18-årsgräns på alkohol just för att unga i synnerhet inte kan hantera alkohol (vilket många vuxna inte heller kan för den delen.) tycker att det är värt att tänka på. Kan man inte hantera alkohol, bör man inte dricka.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Aleya
5/5/15, 5:53 AM
#22

#19 och du är stolt över det? Ursäkta om jag säger det, men jag tycker du verkar som en person som kan ha lätt för att bli beroende av saker. Så mitt råd är att undvika festa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
5/5/15, 1:47 PM
#23

#19 Något att vara glad över? :S Vad som helst hade kunnat hända.

Kan man inte ha koll när man dricker ska man inte dricka eller och man ska aldrig dricka sig så pass full att man inte har koll på vad man gör, enligt mig

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
5/5/15, 4:56 PM
#24

Åh jag blir så ledsen vid hur du behandlar dig själv! Däcka vid en skola och du minns inte hur du kom hem? Du va helt borta! Vem vet vad som kunnat hända? Våldtagen misshandlad eller kanske till och med fångad mot din vilja. Läste senast för någon vecka sedan om ett hus någon använt som rena rama tortyrkammaren för sina sjuka idéer. Var försiktig med dig! 

Avstå om du vill leva ett långt lyckligt liv. 

Söka hjälp hos en kurator eller psykolog skulle nog inte häller vara helt fel då det du gör mot dig själv skadar dig.

michancomm
5/26/15, 1:15 AM
#25

jag blir inte beroende av saker! :) 

och behöver inte leva ett långt lyckligt liv så :)

Aleya
5/26/15, 6:32 AM
#26

#25 det är vad du tror. Men det är väl bättre att ha en vettig grund att stå på än att resonera som du gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: