Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 843 ggr
michancomm
2015-05-01 15:24

vara kär i vem man vill?

Hej jag är 16 vintrar och är otroligt jävla kär i en kille som är 19 vintrar jag pratade med han igår och mor frågade vem det var, jag sa att det varen kille och hon undrade hur gammal han är och jag sa 19. Hon sa att jag inte ska bli tsm med han för att han har 'andra tankar' att jag skulle glömma han o så. då kommer min fråga: får jag va tsm med vem jag vill? Än vad mina föräldrar säger?:) om do säger att jag inte får va tsm med han o så, gäller det eller kan jag skita i de o va tsm ändå?

Annons:
crimson
2015-05-01 15:29
#1

Det är klart du får bestämma det själv, däremot kan föräldrar göra det svårare för er att träffas och umgås osv. Speciellt när man är omyndig och bor med sina föräldrar/förmyndare.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[awo]
2015-05-01 15:35
#2

Det svåra är att du har all rätt att vara tillsammans med vem du vill. Detta är en laglig rätt. Men dina päron föräldra har ett ansvar mot dig till du blir myndig dvs 18 år

Jonniis
2015-05-01 15:37
#3

Såklart du får vara tillsammans med vem du vill! Men jag förstår dina föräldrar, du borde ha i åtanke att han är 3 år äldre än vad du är! Men som sagt, det är självklart att du bestämmer vem du vill vara med och inte dina föräldrar, men, dom har fortfarande ansvar för dig eftersom du ännu inte fyllt 18, & som personen ovan sa kan dom göra det svårare för er att träffas. Men som svar på din fråga; ja du får självfallet vara tillsammans med vem du vill och det är inget någon annan kan bestämma över.


zakkris
2015-05-01 15:55
#4

Sen så att tillägga att det enligt lag inte är tillåtet för er att ha sex, eftersom han är myndig och inte du trots att du är byxmyndig. Det är få som vet om det dessvärre.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Scorpio97
2015-05-01 16:00
#5

#4 Jo, det är det väl? Det är bara olagligt om den minderåriga är i beroendeställning till den äldre. Är det ingen beroendeställning, så är den femton år som är gränsen.


//Jessie

[awo]
2015-05-01 16:01
#6

5 så tolka jag lagen med

Annons:
zakkris
2015-05-01 16:03
#7

Mitt fel, de hade tydligen ändrat på de :P Läste igenom massa nu, de har ändrat de så de är bara 15 som är gränsen

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

crimson
2015-05-01 16:51
#8

Jag tycker inte att 3 år är särskilt stor skillnad, speciellt med tanke på att åldersskillnaden blir mindre och mindre ju äldre man blir, så det är bara att köra, enligt mig :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

zakkris
2015-05-01 17:30
#9

Försök prata med dina föräldrar och se vad exakt de är de inte gillar med förhållandet. Försök förhandla om du får reda på vad som är problemet. Föräldrar brukar kunna ändra sig ganska ofta om man bara visar vad man verkligen känner och tycker.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: