Övrigt

Sätta i SD-kort på iPhone

2015-05-01 20:42 #0 av: [AnimalLover1]

Hur öppnar man SD-kortplatsen på en iPhone? Och vart sitter den haha? Aldrig haft nån förr.

Tack :)

Anmäl
2015-05-01 20:47 #1 av: 134643

På långsidan till höger ser du ett litet hål, peta in något litet där, typ en nål eller om du har pinnen kvar man fick från början, och så öppnas det :3

She needed a hero, so that's what she became. Sajtvärd på tonåringar och medarbetare på RåttorSkrattarRegnbåge

Anmäl
2015-05-01 20:47 #2 av: [AnimalLover1]

Tack :) ny fråga

Mitt SD-kort till min samsung är ganska stort, ifall man klipper det kommer det knappt vara nåt kvar ju? För kortplatsen är så liten ? Kommer det fungera ändå? :)

Anmäl
2015-05-01 20:49 #3 av: Tipsi3

Om jag vet vad du menar sitter den (åtminstone för iPhone 4 och iPhone 5) på den högra långsidan, och om du tittar på den finns det ett litet hål där. Man öppnar luckan genom att använda ett litet verktyg i metall som finns i mobilförpackningen, om du öppnar förpackningen finns den där i. Bifogar två bilder :) Man tar alltså det lilla verktyget, trycker in piggen i hålet och vrider om, och sedan kan man dra ut den :D

Anmäl
2015-05-01 20:55 #4 av: kissidor

Jag hoppas det är sim-kort ni menar :). Och ja, ett nano-sim är väldigt litet, det är i princip bara den metalliska kontaktytan som ska vara kvar. Det går att klippa med sax, men är säkrare med sim-klippare, eller att man får hjälp där man köpte telefonen om det var i fysisk butik, eller att man beställer ett nytt i rätt format från sin operatör :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2015-05-01 22:57 #5 av: [Tuulikki]

SIM-kortet sätter man i på sidan av telefonen.

SD-kort (minneskort) finns inte till iPhone, minnet är inbyggt i telefonen redan :)

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2015-05-02 06:29 #6 av: [AnimalLover1]

Tack alla, aha okej då menar jag simkort :)

Anmäl
2015-05-02 15:09 #7 av: cookies

Det kan vara så att SIM-kortet är en annan modell än en som får plats i iPhone. Senaste jag fick, så fick jag ett vanligt sim, MEN man kunde trycka  ut det så det blev ett mini-sim. Så kolla med din operatör om du kan få ett nytt.

Trodde först att detta skulle vara en bild på någon SD-politiker som bakgrund eller nåt x)

Anmäl
2015-05-02 17:45 #8 av: Rumblebee

Innan du börjar klippa i sim-kortet så kolla att det inte är för tjockt. Min pojkvän gjorde misstaget att försöka klippa till ett simkort så att det skulle passa i min Iphone. Men när han hade klippt klart så visade det sig att kortet var för tjockt.

Anmäl
2015-05-03 11:26 #9 av: lollynonna

Gå till en butik,då får man ett nytt kort helt gratis:) De hjälper även med att stoppa in det,det kostar 50 kr. Du har samma nummer osv,bara att du byter ditt gamla mot ett litet:) Iaf så är det så här där jag bor :P Vilken iPhone är det?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.