Annons:
Etikettövrigt
Läst 5467 ggr
[AnimalLover1]
5/1/15, 8:42 PM

Sätta i SD-kort på iPhone

Hur öppnar man SD-kortplatsen på en iPhone? Och vart sitter den haha? Aldrig haft nån förr.

Tack :)

Annons:
[134643]
5/1/15, 8:47 PM
#1

På långsidan till höger ser du ett litet hål, peta in något litet där, typ en nål eller om du har pinnen kvar man fick från början, och så öppnas det :3

[AnimalLover1]
5/1/15, 8:47 PM
#2

Tack :) ny fråga

Mitt SD-kort till min samsung är ganska stort, ifall man klipper det kommer det knappt vara nåt kvar ju? För kortplatsen är så liten ? Kommer det fungera ändå? :)

Tipsi3
5/1/15, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Om jag vet vad du menar sitter den (åtminstone för iPhone 4 och iPhone 5) på den högra långsidan, och om du tittar på den finns det ett litet hål där. Man öppnar luckan genom att använda ett litet verktyg i metall som finns i mobilförpackningen, om du öppnar förpackningen finns den där i. Bifogar två bilder :) Man tar alltså det lilla verktyget, trycker in piggen i hålet och vrider om, och sedan kan man dra ut den :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

kissidor
5/1/15, 8:55 PM
#4

Jag hoppas det är sim-kort ni menar :). Och ja, ett nano-sim är väldigt litet, det är i princip bara den metalliska kontaktytan som ska vara kvar. Det går att klippa med sax, men är säkrare med sim-klippare, eller att man får hjälp där man köpte telefonen om det var i fysisk butik, eller att man beställer ett nytt i rätt format från sin operatör :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
5/1/15, 10:57 PM
#5

SIM-kortet sätter man i på sidan av telefonen.

SD-kort (minneskort) finns inte till iPhone, minnet är inbyggt i telefonen redan :)

[AnimalLover1]
5/2/15, 6:29 AM
#6

Tack alla, aha okej då menar jag simkort :)

Annons:
cookies
5/2/15, 3:09 PM
#7

Det kan vara så att SIM-kortet är en annan modell än en som får plats i iPhone. Senaste jag fick, så fick jag ett vanligt sim, MEN man kunde trycka  ut det så det blev ett mini-sim. Så kolla med din operatör om du kan få ett nytt.

Trodde först att detta skulle vara en bild på någon SD-politiker som bakgrund eller nåt x)

Rumblebee
5/2/15, 5:45 PM
#8

Innan du börjar klippa i sim-kortet så kolla att det inte är för tjockt. Min pojkvän gjorde misstaget att försöka klippa till ett simkort så att det skulle passa i min Iphone. Men när han hade klippt klart så visade det sig att kortet var för tjockt.

lollynonna
5/3/15, 11:26 AM
#9

Gå till en butik,då får man ett nytt kort helt gratis:) De hjälper även med att stoppa in det,det kostar 50 kr. Du har samma nummer osv,bara att du byter ditt gamla mot ett litet:) Iaf så är det så här där jag bor :P Vilken iPhone är det?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[AnimalLover1]
5/3/15, 11:37 AM
#10

5s :)

Upp till toppen
Annons: