Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 14320 ggr
Awoma
5/1/15, 10:40 PM

Högt snett öga? PAANIK

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte på det för några månader sedan men sedan tänkte jag att jag är född såhär inget jag kan ändra på. Men nu gråter jag över det jag får panik, jag vet inte vad jag ska jag göra. Det räcker inte med att jag ser ut som ett anorexia fall och inte kan gå i kläder jag vill ha på mig. 

Kan jag operera ner det eller något?  denna bild är dock något år gammalt och det ser värre ut idag.. gillar ena sidan att mitt face men andra ser inte ut som mig själv.

Annons:
Oliviahack
5/1/15, 10:46 PM
#1

Jag är likadan och jag har inte heller tyckt om det men jag tänker inte på det längre. Jag är iof trygg i mig själv, det kan hjälpa. Jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig.

Awoma
5/1/15, 10:51 PM
#2

Så extremt att ditt ena öga sitter över det andra? Kan man operera det tror du? :'(

Oliviahack
5/1/15, 11:00 PM
#3

Dom är i olika höjd och storlek. Svårt att operera just ögon. Är ögonhålorna olika i storlek och höjd kan man inte göra nåt åt det. Det är ju ben!

Awoma
5/1/15, 11:03 PM
#4

Försöker få ut att det är unikt, men orkar inte vill bara se normal ut

Michiis
5/1/15, 11:04 PM
#5

jag tycker inte ens det ser så märkbart ut på bilden, det är ju inget man tänker på eller ens lägger märke till om inte man verkligen sitter å tittar . Man är ju dessutom olika på var sida, som att tex en tutte är större än den andra osv. Man får ju bara lära sig att leva med det och älska sig själv hur man än ser ut, annars blir det bara jobbigt.

// Michis

Awoma
5/1/15, 11:07 PM
#6

SKOJAR DU? Man ser det hur väl som helst, dom är ju FÖFAN diagonala.

:((((((((((((((((((((((

Annons:
Oliviahack
5/1/15, 11:11 PM
#7

Hur gammal är du? :)

Awoma
5/1/15, 11:13 PM
#8

15, jag får panik attacker och kan knappt andas. Hjälper inte att jag börjar 9:an nästa år och har typ F i 5 ämnen :((

Oliviahack
5/1/15, 11:25 PM
#9

Jag tyckte också det var jobbigast i din ålder, är 22 nu. Jag kom över det, för andra tänker inte på det. Det är du själv som ser alla brister. Tro mig, hade du inte sagt något om sneda ögon så hade man inte tänkt på det 🙂(Och det säger jag inte för att va snäll utan för att det är sant)

Awoma
5/1/15, 11:31 PM
#10

Men du har säkert inte så extremt, då märket man det inte. Men jag har diagonala ögon.. och folk bara vad har hänt med dig? Ja jag föddes så här tack för komplimangen

Idakarrlsson
5/2/15, 11:05 PM
#11

Du är lika gammal som mig. Och jag förstår dig, inte för att jag är oroad över mina ögon utan för jag är i samma ålder som dig och upplever nu livet som tonåring, vilket kan vara sådär roligt ibland. Känslor går upp och ner, hormoner ändras, din kropp utvecklas. Om tio år kommer du skratta över mkt du tänkte och funderade över dina ögon, även fast du möjligtvis inte tror det nu. Men lovar dig. För det andra så tycker jag inte dina ögon ser så värst "snea" ut. Säger inte så bara för att vara snäll utan för att det är sant. Tycker du borde ta ett djupt andetag och landa. Och du ska inte behöva oroa dig om att det bara är du som tänker och funderar mkt över saker och ting. Det gör jag också, och alla andra tonåringar. Lycka till, kram.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Awoma
5/2/15, 11:14 PM
#12

Jo, men jag bryr mig inte att dom är sneda det är att det ena öga sitter över det andra. Jag bryr mig egentligen inte hur jag ser ut och vad andra tänker. Men detta gör mig verkligen frustrerad :OO

Jag vill bara att den ''normala'' sidan ska vara så på andra sidan av mitt face också.

Tack.

Inkanyezi
5/2/15, 11:31 PM
#13

Dysmorfofobi är namnet på den störning som du beskriver. Du inbillar dig att det är något fel på ditt utseende, och att det främst är att dina ögon inte sitter lika högt. Du är antagligen inte medveten om att det är mycket ovanligt att båda ögonen sitter på precis samma höjd, och att du förmodligen lutade huvudet när du tog bilden, för att visa på den "defekt" som du inbillar dig att du har.

Mer oroande är nog att din skeva kroppsuppfattning också kan ha andra och mer skadliga effekter, då du säger att du "ser ut som ett anorexia fall"

Jag misstänker att du skulle kunna få hjälp med problemen via ungdomsmottagning eller skolsköterska. Det är inte lätt att ta sig ur det själv om man väl har börjat, och din beskrivning av hur du känner inför det, gråter och får panik. Det är alltså inte ögonen det är fel på, inte utseendet, utan din panik, din reaktion inför någonting som du tror är en defekt, men som är fullständigt normalt.

Så du behöver antagligen hjälp, inte operation eller någonting för att ändra ditt utseende, utan psykologisk hjälp att komma över dina irrationella tankar kring hur du ser ut. 

Du kan prova att göra det här testet:
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/0009/05/biff.html

Annons:
Awoma
5/2/15, 11:57 PM
#14

#13 nej, jag hat tagit 11384723743 bilder på mig själv och dom sitter i olika höjder.

Folk påpekar ju vad som har hänt med mig!? tro fan att dom ser det då.. ursäkta men jo det gör dom.

Det ena ögat är över det andra, och om jag säger det till någon ser dom det direkt och börjar skratta..

Inkanyezi
5/3/15, 12:08 AM
#15

Om du inte bara trollar här, bör du nog söka hjälp. Jag tvivlar på dina många bilder, eftersom du inte har visat en enda. Men alla har faktiskt lite olika höjd på ögonen, oftast ganska lite, men de brukar inte sitta precis lika. Ansiktet är asymmetriskt, om än i ganska liten grad, mer hos en del.

När man ser en bild på sig själv, blir asymmetrin tvärtom mot vad man ser i spegeln, och det är ganska förvirrande om man har märkbar asymmetri i ansiktet. Man ser helt annorlunda ut på bilder än i spegeln då.

Awoma
5/3/15, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag trollar absolut inte, vill du se en till bild hur missbildade mina ögon är varsågod Jag har filmat med och då se det likadant ut som om någon skulle se mig framifrån

Inkanyezi
5/3/15, 9:42 AM
#17

Nej, du trollar inte, och det är inget fel med höjden på dina ögon.

Däremot kan det ligga en sanning i det där med anorexi, och jag är helt övertygad om att du bör söka hjälp för din skeva kroppsuppfattning.

Nelley
5/3/15, 10:49 AM
#18

#13 Dysmorfofobi är inte att man inbillar att en defekt utan den kan faktiskt vara där. Det är att man hetsar över den och fokuserar på den så mycket att den går ut på sitt övriga liv negativt. Tex så man går i slöja eller inte vill gå ut eftersom folk kan se den, ja eller gråter över den(eller bara mår väldigt dåligt över den såklart). Visst att de har lite olika höga ögon eller vad det är, precis som jag har lite olika stora bröst. Men det har jag accepterat, och det är det som är problemet. Annars har du rätt, låter som hen har bdd. :-) (body dysmorphic disorder)

Inkanyezi
5/3/15, 11:06 AM
#19

#18 Jag har nog inte sagt att ögonen inte sitter olika högt. Rent faktiskt är det ju så för i stort sett alla. Mina ögon sitter exempelvis betydligt mer olika högt än TS ögon, men jag har under närmare sjuttio år aldrig haft något problem med det, och ingen har någonsin kommenterat det.

Inbillningen gäller att det skulle vara ett fel, eller att det skulle se konstigt ut. Det är fullständigt normalt, och alla, eller praktiskt taget alla, har asymmetriska ansikten. Full symmetri är mycket ovanligt. Så jag behöver inte ens titta på bilden för att vara klar över att ögonen sitter på lite olika höjd; det är närmast självklart. Om man vill veta hur mycket olika det är, överlagrar man en spegelvänd bild på en rättvänd, och då syns det hur stor skillnaden är. Man kan inte se det på en enskild bild, och särskilt inte när huvudet lutar på bilden. 

Men om man vill hitta fel, vilket är vad dysmorfobi innebär, så kommer man att göra det, hur normalt det än är.

Jag skulle, om jag vore förälder till TS, oroa mig allvarligt för problemen som TS beskriver här. De är allvarliga, och de kan leda till livslångt lidande, som kanske inte ens blir särskilt långt.

Så det är rimligt att TS söker professionell hjälp för sina problem, som inte har ett dugg med ögonens höjd att göra. Det är främst psykologiskt, och det rör den totala kroppsuppfattningen. Hur man ska lösa det ligger långt utanför vad vi kan göra via ett socialt webbforum, men frågorna som har ställts, som bland annat gäller operativa ingrepp, är mycket oroande. Det har gått långt, och jag tycker att TS borde tala med sjukvårdspersonal om sina problem.

Så Awoma, du har inte något fel på höjden på ögonen, men du har en rejält skev kroppsuppfattning, som genom det du gör kan orsaka fler och värre skador än de som du redan har fått. Den senaste bilden du lade upp säger mer än den tidigare, eftersom man också ser dina händer och lite av armen. 

Du bör absolut söka hjälp.

Awoma
5/3/15, 11:21 AM
#20

Jag har mitt huvud så rakt jag kan, nej jag lider inte av en vad ni nu kallar det :) 

Jag äter men  kan inte gå upp, därför ser jag ut som jag gör. Har redan varit hos skolsköterskan & doktor dom säger inget. 

Det är inte höjden jag bryr mig om, det är att det andra ögat är över det andra ögat förstår ni? vill liksom att dom ska vara något lika,men det är helt över det andra ögat. Och nej jag inbillar mig inte det, för andra ser det mycket tydligt :) Och det är liksom inte lite snett eller lite högre än det andra. Det är verkligen ÖVER det andra ögat :)

Annons:
Inkanyezi
5/3/15, 11:41 AM
#21

Du har visat två bilder där dina ögon sitter ett till höger och ett till vänster, och inget av dem sitter över det andra.

Och jo, du inbillar dig att det skulle vara något problem, men det är det inte. Problemet sitter inte utanpå, utan någonstans inuti dej, och du bör ta itu med det verkliga problemet, inte påhittade, som det där med ögonen. Det är inget fel med dina ögon, och att du ens nämner operation som ett medel att "korrigera" det som inte alls är något fel, är mycket oroväckande.

Din kroppsuppfattning är skev, och du borde ta itu med det. Det kan bli mycket värre, och det händer faktiskt att folk får allvarliga skador, eller att de till och med dör, där huvudorsaken är att de försöker anpassa sig till sin skeva kroppsuppfattning. Problemet du har är allvarligt, och det du har beskrivit här är ett symptom. Dina ögon är helt okej. Det ena ska helt enkelt sitta lite högre än det andra, det gör så på praktiskt taget alla människor. Det är inget konstigt alls.

Däremot är det väldigt konstigt att tro att det skulle vara fel, eller att man skulle bli hjälpt av att göra något åt höjden på ögonen. Ögonens höjd är inte ett problem, utan det är din uppfattning om att det skulle kunna vara ett problem som är problemet här. Förmodligen är det mer komplext än så, och det du nämner och visar om vad som kan tolkas som anorexi är klart oroande.

Dina ögon är fullständigt okej, de är inte snedare än andras, ditt ena öga sitter inte över det andra som du säger, utan det är någonting som du tycks tro, och som du tycks tro är ett problem. Du ser helt normal ut i ansiktet, men du har alldeles för lite kött på dina ben. Kanske du skulle kunna få hjälp av sjukvården, men jag tror inte att ett webbforum kan hjälpa dig längre, då du trots att jag har talat om det för dig flera gånger, vägrar erkänna att det inte är något problem med ögonen.

Awoma
5/3/15, 11:56 AM
#22

Jo, jag vet att smal men inget jag kan göra åt det.. 

Men om jag nu inbillar mig det hur kan andra se det då ? Det syns extra mycket i spegeln, och på foton.  Jag har kollat på alla bilder sedan jag va typ 2 år, och det ser lika dant ut bara inte alls lika mycket. När jag va två syntes det knappt. 

Du ser inte att det är över det andra ögat på den andra bilden blev på fel hål, men om du vänder på datorn ser du.

Inkanyezi
5/3/15, 12:45 PM
#23

Om jag vänder datorn ser jag baksidan på den, och det gör inte någon skillnad alls på bilden. Visst sitter dina ögon på lite olika höjd, men det är faktiskt inte något problem och det ser inte det minsta konstigt ut.

Hela problemet är att du hänger upp dig på det.

Och du är inte bara smal, utan du ser faktiskt ut att vara undernärd. Det är inte att "vara smal" när dina fingrar ser ut som de gör. Du har ett allvarligt och livshotande problem, och det är inte dina ögon, utan din skeva kroppsuppfattning. Du mår helt enkelt inte bra. Problemet är din "panik" över vad som inte är något problem överhuvudtaget, medan du förringar det verkliga problem du har.

Antagligen har dina föräldrar redan pratat med dig om det, men du behöver göra någonting ordentligt åt det innan det blir värre. Det kanske fortfarande går att göra någonting åt. Du borde söka hjälp.

Awoma
5/3/15, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här har du en bild, nej det är inte livshotade har varit undernärd sedan 5:an kanske? 

Började bli det när puberteten startade, innan det såg jag ''normal'' ut.

Och det blir såhär på bild, jag ritade av ett foto jag tog. Inte så vackert men man ser ju.

Sara:)
5/3/15, 10:16 PM
#25

Har också snea ögon elr vad man ska säga, men det syns inte när man tar spegelvända bilder, men liksom IRL är ju inte spegelvänd så :/ Och förlåt men vad elakt o komma in o bara "du har anorexia sök hjälp" hon kunde väl inte hjälpa det som jag förstod? Alla som är smala har inte anorexia…

Inkanyezi
5/3/15, 11:28 PM
#26

Sara, om du inte har någonting vettigt att säga, kan du åtminstone låta bli att hitta på att någon skulle ha sagt någonting som inte är sagt.

Jag är helt medveten om att alla som är smala inte har anorexia, men Awoma är inte bara smal, utan det är någonting mycket värre. Det finns all orsak att ta det på allvar och inte sopa det under mattan. Hon har redovisat ett "skönhetsfel" som hon har antytt att hon hoppas att det skulle kunna opereras, men det är inget fel alls, och finns ingen orsak att hetsa upp sig över.

Om hennes undernäring beror på anorexi kan hon kanske själv reda ut, men det som hennes händer och underarm och sättet att klä sig för bilden visar är tecken som tyder på att det skulle kunna vara det. Helt oavsett vad det är, så mår Awoma inte bra, vilket hon tydligt har visat här, och hon borde söka hjälp för sina problem - och problemet är inte att ögonen sitter olika högt i ansiktet. 

Så det råd jag ger till Awoma är att strunta i ögonen, som är helt som dom ska, men ta itu med den skeva kroppsuppfattningen, och se till att äta ordentligt, så att det blir lite kött på benen. Det handlar inte om utseende, utan det är mycket viktigare än så.

[134643]
5/4/15, 12:03 AM
#27

#26 jag vet inte om du läser in för mycket i ts inlägg eller om jag läser in för lite. Man kan vara underviktig och äta mycket bra och nyttig mat, jag har en kompis som är levande bevis för det. Jag tycker heller inte att ts anser att hennes ena öga sitter högra upp än det andra visar på en skrev kroppsuppfattning. Sen att hon borde jobba på att acceptera sig själv och sitt utseende är en annan sak, men komplex och liknande är något så gott som alla har. Jag tycker att Saras inlägg var väldigt vettigt.

Annons:
Sara:)
5/4/15, 7:50 AM
#28

#26 ts skrev från första början att hon är underviktig, vilket betyder att hon är medveten om det, hade hon skrivit att hon tyckte att hon var tjock och såg ut så så hade det ju varit en annan sak. Anorexia är ju att man tror att man är tjockare än vad man är och därför försöker svälta sig själv. Det är en sjukdom och det är ganska förolämpande att säga till någon att dom har en sjukdom bara för att dom är smala

Awoma
5/4/15, 7:58 AM
#29

Jo, jag vet mycket väl att jag är underviktig och kämpar med att bli tjockare. Har gjort det i flera år men det händer inte så mycket. Tiden får väl utvisa..

fsigge
5/4/15, 8:05 AM
#30

Jag vet precis hur det känns… Min näsa lutar åt ena hållet. Det gör då att jag bara kan andas med ena näsborren. Det ser så sjukt fult ut och vill aldrig var med på bilder för min näsa. Du kan se med båda dina ögon. Om jag bara får andas som en normal människa så kommer jag vara sjukt tacksam ändå om inte operationen kommer göra min näsa rak igen. Jag har också ett "för" kort ringfinger på min vänsterhand. Den är i princip lika kort som mitt lillfinger. Tänk om jag ska gifta mig, haha. Man får bara leva med det och inte tycka så synd om sig själv. Finns ju folk som har väldigt allvarliga sjukdomar och så slösar man sin tid på att tänka på att ett finger är för kort. Jag ser inte ens vilken sida som du tycker att ditt öga sitter för långt upp. Ögonbrynen kan faktiskt påverka ögonen mer än vad man tror, då kan det se ut som att öga är högre än det andra

Frida

Awoma
5/4/15, 8:10 AM
#31

Det vänstra… jag vill absolut inte vara med på bild det ser helt konstigt ut.

Delfinen02
5/4/15, 6:36 PM
#32

Jag tycker inte att det är något konstigt med dina ögon. På bilden är dom helt vanliga

Imasy
5/4/15, 8:34 PM
#33

Jag har tittat på bilden både länga och väl, och undrar vart du menar att felet ska sitta? Ser ett par fullt normalt och fint placerade ögon :)

Awoma
5/4/15, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här ser ni, det syns mer tydligt idag

Annons:
Imasy
5/4/15, 8:52 PM
#35

#34

Jaa, me dels så ser det ju ut som att du lutar huvudet lite,  och drar du lika dana streck under båda ögonen så ser du att de blir likadana :)

Awoma
5/4/15, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Här

Awoma
5/4/15, 8:55 PM
#37

Och nej, jag snedar inte på huvudet.

Imasy
5/4/15, 9:19 PM
#38

Jag kan ändå inte tycka att det ä något som ser konstigt ut och skillnaden är minimal. Tror inte någon lägger märke till det förutom du.

Awoma
5/12/15, 5:50 PM
#39

Fast problemet är ju att ögat är snett,  annars skulle jag ju inte haft något problem? 

#30 skulle gärna byta ut mitt öga mot din nästa.. det syns inte på bild.. och absolut inget man märker i irl: //

Nelley
5/12/15, 5:58 PM
#40

Wooh! Bra profilbild😎

Men ska en vara lite seriös så borde du nog försöka skaffa hjälp.🌺

#39 Problemet är hur du mår över att ögat är snett.☀️

Awoma
5/12/15, 6:01 PM
#41

Det är bara att det syns så tydligt, och det frustrerar mig mer att jag har sett några som har LITE snett öga och dom klagar..

Men mina är diagonala + att det ena är mycket större, och alla frågar vad som har hänt..får inte bättre självförtroende för det.

Annons:
[AmandaBorg]
5/14/15, 8:44 PM
#42

Min sambo (som är skitsnygg) har en sned näsa. Man ser det, men det förändrar inte hans utseende till det sämre.
Mina öron är olika, de sitter olika högt upp på huvudet och det vänstra är mer "böjt/vikt" upptill. Jag har dessutom ganska små öron. När jag var i din ålder vågade jag inte ha uppsatt hår så att öronen syntes, jag skämdes alldeles för mycket. Men nu bryr jag mig inte. Jag kommenterade mina öron inför min mamma för några dagar sen när hon var och hälsade på, och hon bad att få se mina olika öron, så jag visade henne. "Men vad gulligt" sa hon då. 
Ja, TS, dina ögon är olika. Jag ser att de sitter något olika högt. Men, jag ser ingenting annat än en söt tjej på bilderna. Det är inga som helst fel med dina ögon. Att inte vara helt symmetrisk är mänskligt och ger karaktär. Jag tycker du är vacker, och en av sakerna som gör dig vacker är just dina ögon.

Cazzos
5/15/15, 8:11 AM
#43

Jag tycker att du är jättefin! Men om du verkligen mår dåligt över det så kan du t.ex. ha frisyrer som lägger tyngd på ena sidan av huvudet (ha snedbena på sidan som ögat är högre på) så att det ger en illusion att ögonen är i samma höjd. Men att skapa en illusion på sin egen kropp är endast för andras ögon.

Jag vet att när jag var i din ålder så märkte jag också saker på mig själv och blev nojig och höll på. Men sånt försvinner med tiden och jag lovar dig att ju äldre du blir, desto mer kommer du att acceptera dig själv för den du är 🙂


Whippet
5/16/15, 7:25 PM
#44

Ts du kan ju prova detta

Har du tejp som man brukar dra ihop sår med? sätt det så att ögat ''dras'' rätt med det andra, och ha kvar, har aldrig provat detta eller något sånt men värt att testa kanske? Sätt det varje natt om du inte vill ha det på dagen

I'm out Vilar huvudet i handen

Nelley
5/16/15, 11:28 PM
#45

#44 Jättedum idé, varför skulle strips funka? Ögonens plats sitter med benen och det kan du inte ändra med lite tejp.

setrin
5/17/15, 11:43 AM
#46

#44 & #45 Tror mer hon menade det som en teori? 🤔 Hon visste ju inte helt säkert om de skulle funka eller ej.

Awoma
5/19/15, 1:44 PM
#47

Min pupill är mycket högre upp och går inte operera, det sitter med skelettet som #45 skrev tyvärr..

Jag hade inte brytt mig om min ena sida såg likadan ut, MEN jag ser ut som en helt annan person (kolla den vänstra sidan)  Jag är inte van att se mig sådan, när jag va yngre hade jag  lika ansikte.. det blev snedare och snedare med åren..(ögat) 

Det ända jag är nöjd med på min kropp är min tunga..låter löjligt men sant:/

Cazzos
5/22/15, 5:52 PM
#48

#47 Du är fortfarande ung, som jag sa tidigare, de flesta går igenom en fas när de är i din ålder och är osäkra på sina kroppar, man växer ifrån det men nu i stunden kan det kännas jobbigt.

Använder du smink?


Annons:
Godisburk
5/22/15, 6:47 PM
#49

Jag tycker du är sjukt fin, om jag ska vara helt ärlig. Du har perfekta läppar och en superfin näsa och ögonen är helt fantastiska. Det är bara du själv så inbillar dig, jag tycker som exempel att min näsa är superful. Att min näsa är stor och konstig, men jag kan inte göra något åt det, det är så jag ser ut. Så lägg din tid på annat istället för att bry dig om det, för enligt mig så är dina ögon superfina, stora, ser så levande ut och så himla fin ögonfärg! 😍🙂

Awoma
5/22/15, 10:41 PM
#50

#48 jag försöker för att få det att bli en illusion neråt.. men fungerar väl inte så väl..

Men äch.. inget att klaga på, finns värre saker..

claravincent
6/2/15, 11:17 AM
#51

För det första så tycker jag (helt ärligt) att dina ögon ser ut som vems som helst.:) För det andra, jag skulle gärna ta ditt problem för det finns så mycket värre saker att bry sig om. Andra har sjukdomar som de dör av och du sitter och bryr dig om hur dina ögon sitter? Visst alla får ha sina problem och vara ledsna över de, men tänk en gång till vad du faktiskt bryr dig om :). (Som du sa i inlägget innan)


Awoma
6/18/15, 8:10 PM
#52

Dessutom är det mycket mindre än det andra, jag inbillar mig inte.. alla påpekar ju det :(

[Horse24]
6/19/15, 1:50 PM
#53

Folk tänker inte innan de öppnar munnen alltså. Varför känner de sig tvungna att påpeka att du, TS, har sneda ögon? De är inte ens sneda! Jag hatar när folk ska kommentera allt man gör. De tänker inte ens på att det kan såra personen, de känner sig bara tvungna att påpeka minsta lilla grej. Suck. Om du mår dåligt över detta borde du prata med någon du litar på, oavsett om det är en vuxen eller en kompis. Och ja, såklart kan man tänka att det finns värre saker, men om man mår dåligt över någonting så hjälper det inte alltid att tänka så, utan man behöver ta problemet på allvar. Alla mår vi dåligt ibland, men om det håller i sig måste man få stöd från någon annan, eller hitta ett sätt att lösa det på, på egen hand.

Awoma
6/21/15, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hittade en bra bild där man ser. Det är inte bara extremt snett och högre än det andra, det är mycket större också:/ Har inte sett någon med ett sån extremt öga som min det ser ut som ett helt annat ansikte://

[AmandaBorg]
6/21/15, 10:22 PM
#55

#54 Inget av det du skriver spelar någon roll, för du är vacker ändå!

Annons:
Flöffo
6/22/15, 12:38 AM
#56

Jag tycker det bara syns om man kollar rickigt, riktigt noga, särskilt med tanke på att dina ögonbryn ser ut att vara i exakt samma höjd. Jag tycker du är väldigt vacker oavsett, det tyckte jag redan i början! Dessutom har du fina ögon :)

//Flöffo

Rheen
6/22/15, 10:16 AM
#57

Du, du är otroligt vacker. Ja, jag kan se att dina ögon inte är symmetriska, och det är precis det som gör ditt utseende fint. Mina ögon sitter inte heller på exakt samma 'linje', och mitt ena öga är också en aning större än det andra, men det finns nog ingen med precis likadana ansiktshalvor. Det finns mycket med min kropp jag inte gillar, och som jag helst bara skulle vilja byta ut. Men det är just mina underliga komplex som gör mig till den jag är. Visst, jag avskyr det, men på samma gång måste jag acceptera mig själv, fastän det är nästan är omöjligt i vissa sammanhang. Alla har saker de inte gillar med sig själva, och du har hakat upp dig på dina ögon, som är fantastiskt fina. Du kanske inte ser det vi andra ser, men jag kan åtminstone lova dig, det är inget fel med ditt utseende.

~ Rheen.

Achatina
6/27/15, 3:11 AM
#58

"Att va söta men lika som bär va é det att ha? Lite annolunda är inget fel att va!"

Seriöst, ALLA har det så. Sluta tänk på det så försvinner problemet. Min näsa sitter några millimeter längre in mot ena ögat kontra det andra ögat. Man ser det bara om man kollar på det, och tänker på det. Gör man det ser det jättemongo ut. Tänker man inte på det så tänker ingen annan heller på det. Om du tycker att sneda ögon ser fel ut tänk bara på Tom Curise.

Fast hans är nog självförvållat.

Awoma
6/27/15, 11:54 AM
#59

Men WOW någon millimeter mina sitter några CENTIMETER  ://

Biancaa
6/27/15, 12:01 PM
#60

#59 det jag ser på bilden ser knappt ut som en centimeter, men visst kanske skillnaden ser större ut i verkligheten

Achatina
6/28/15, 1:08 AM
#61

So what, du har i alla fall inte en centrerad tand. Ingen har ett helt symetriskt ansikte/kropp, om man inte plastikat sig till det. Det är onaturligt att vara helt symetrisk. Lär dig dra nytt av det istället för att se det som ett problem. Det är ju svårt att göra något åt det även om det kanske inte är omöjligt.

[AmandaBorg]
6/28/15, 3:19 PM
#62

På tal om Tom Cruise så har jag också en framtand som är i mitten, det är dock i underkäken så det är inget som syns så fort jag ler. 😃

Annons:
Awoma
6/28/15, 8:24 PM
#63

#61 hur vet du att jag inte har en sån tand? Har jag visat mina tänder på någon utav bilderna? Nej, det har jag inte.

Majsor01
6/28/15, 9:50 PM
#64

#63 Men vad dryg du är! #61 försöker ju bara muntra upp dig…

fsigge
6/28/15, 10:04 PM
#65

#64 jag tror inte hon blir gladare av att du säger så. Det är inte så kul att inte vara nöjd med sin kropp, och väldigt svårt att acceptera den.

Frida

Majsor01
6/28/15, 10:09 PM
#66

#65 Det förstår jag att det inte är, fast det betyder inte att man ska vara otrevlig för det!  Aja glöm vad jag skrev! Sorry om du tog illa upp ts🙂

Inkanyezi
7/26/15, 2:08 PM
#67

#54 av: Awoma

  • "Hittade en bra bild där man ser. Det är inte bara extremt snett och högre än det andra, det är mycket större också:/_
    Har inte sett någon med ett sån extremt öga som min det ser ut som ett helt annat ansikte://"_

Nej Awoma, det där är inte alls en bra bild. Det är egentligen en rätt dålig bild, av flera olika skäl, och det som gäller just ögat beror på att ögat du ser som högre ligger långt ut mot bildens hörn jämfört med det andra, och att ansiktet faktiskt är vridet mot kameran, så att det ögat också är närmre kameran. Det är optiska egenskaper hos kameran som överdriver ögats storlek och också får det att se ut att sitta högre än det i verkligheten gör. Bilden är förvrängd, genom den ganska stora bildvinkeln.

Så ditt öga ser inte så extremt ut som på den bilden, utan det sitter både lägre och är mindre än vad det ser ut att göra på bilden. Bilden är inte bra, den är rent ut sagt skitdålig. Jag skulle kunna ta ett snyggt porträtt på dig där man inte alls ser något högt och stort vänsteröga, eftersom effekten som finns på bilden du visar beror på att den helt enkelt är väldigt illa tagen.

Jag vet att det inte har mycket med ditt problem att göra, men om du verkligen vill ha en bra porträttbild, ställer jag gärna upp och gör en åt dig.

Awoma
7/26/15, 7:43 PM
#68

#67 Ursäkta, men jag tror jag själv vet hur jag ser ut. Jag tror inte du har sett mig IRL, right?   Vill inte verka dryg men blir fett pist off på sånt här. Att du påstår veta hur jag ser ut?  

Ska jag visa dig alla foton som alla fotografer har tagit igenom åren? Ser lika dant ut där. Och om du nu skulle ta en bild på mitt face utan mitt  snea öga skulle det inte vara jag. För jag har ett snett öga/ större och jag vet om det.  Inte så mycket att göra åt det… 

Att jag försöker göra en bra profilbild? Nejtack. Om jag ska ha en profil bild ska det va jag, inte någon vinkel som gör att mitt snea öga ser rakt ut. 

Och hela mitt ansikte är snett.. kan inte hålla det rakt. Liksom den saken under hakan den hålan vid halsen? Den är typ några centimeter jämte min hakas linje. Alltså inte under. 

B.t.w Jag sa att det va en bra bild där man (ser) Inte att det va en bra bild..

Cazzos
7/26/15, 7:54 PM
#69

Inga dryga toner här tack! TS nu tycker jag att du verkar istället ta illa upp av det alla säger, varför blev du plötsligt så defensiv? Jag kan instämma att #67 var ganska hård framåt, samt att personen i fråga hänger på fel forum, MEN om du börjar ta illa upp så tycker jag att du ska säga det istället för att vara dryg mot alla som skriver. :) Isåfall vad var poängen med ditt inlägg från första början om du bara blir otrevlig?


Annons:
Inkanyezi
7/26/15, 8:29 PM
#70

#68 Nu får du hejda dig lite. Jag har inte alls påstått att jag vet hur du ser ut, jag har bara talat om att bilden som du visar inte är rättvisande, och genom min kunskap om fotografering vet jag också hur avbildningsfelet uppstår. Jag är helt övertygad om att bilden överdriver det som du anser vara en defekt, och jag erbjuder mig att göra ett bättre porträtt av dig - om du vill också ett som visar asymmetrin i ditt ansikte.

Men asymmetri är fullständigt normalt. Alla människor har asymmetriska ansikten, och mina ögon sitter också olika högt; öronen också. Det är alldeles normalt och inte alls något fel, och det är ingen som lägger märke till det. Däremot ser man det själv rätt tydligt på bilder, av det simpla skälet att man är van att se sitt ansikte spegelvänt, men på en bild blir det rättvänt.

Så bilden du har visat överdriver det som du hänger upp dig på och som du skapade den här tråden för. Det går att ta bilder som ger en mer rättvisande bild, och man kan ta bilder som minskar intrycket också. Det handlar om hur man lägger ljuset, och i vilken vinkel man tar bilden.

Jag har aldrig påstått att dina ögon sitter lika högt eller är lika stora. Det enda jag hävdar om det där med ögonen är att det är helt normalt och att alla andra också har ögonen på lite olika höjd. Det är helt enkelt inget att hänga upp sig på.

Awoma
1/11/18, 7:20 PM
#71

#70 Hej, " Jag skulle kunna ta ett snyggt porträtt på dig där man inte alls ser något högt stort vänsteröga" ja du får gärna ta en bild på mig med dina kunskaper så kan du se med egna ögon att det faktiskt är så extremt som jag påstår.

Äppelsnäckan
1/11/18, 9:48 PM
#72

Läst igenom hela tråden nu. Tycker faktiskt många har gått emot TS och totalt förnekat att hon skulle ha någon som helst asymmetri i ansiktet. Jag vet inte om ni bara säger så eller vad det är. Jag är ärlig och säger att jag ser att det finns en olikhet, men du är fin ändå, och helt ärligt så är den din personlighet som spelar SÅ otroligt mycket mer roll än ditt utseende. Om det finns en olikhet, jahapp, okej, men det är ingenting som spelar roll i slutändan. Folk väljer dig som vän för att du är du. Speciellt när man är ung kan man råka skratta vid fel tillfälle, för man har inte lärt sig att personen kan ta illa vid sig. Det hade kunnat vara så mycket värre, och det finns nog väldigt många som lätt skulle byta med dig. Det kanske inte är till så stor tröst, för jag vet, man stirrar sig blind på vissa saker ibland och det blir inte bättre vad än folk säger…

Hur känner du idag TS? Är du starkare i dig själv?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Galenidjur
1/11/18, 10:11 PM
#73

Jag är född med ett öga som är betydligt mindre än det andra (pga en fysisk defekt innuti ögat) + att ena ögonlocket hänger ner jättemycket på det ögat, så är det något jag vet hur det känns så är det att vara osäker över sina ögon.  Jag började tänka på det här när jag var 14, nu är det nästan tio år senare och jag kan fortfarande inte se mig själv i spegeln utan att tycka att jag ser deformerad ut.  Och att ta bild där ögat syns är absolut uteslutet.  Jag har därför snedlugg så jag alltid kan ha luggen för så fort jag ska vara med på bild. 

Detta säger jag inte för att få dig att må sämre nu ts. Absolut inte.  Jag säger det bara för att säga att jag förstår hur du känner dig.

 Dock finns det absolut ingenting alls man kan göra åt saken. Tyvärr.  Är ditt ena öga större än det andra , och din ena ögonhåla placerad högre upp än den andra så är det så och det är något du måste lära dig att acceptera. Jag önskar jag kunde berätta hur man går till väga, men det kan jag inte. Det enda jag kan säga är att alla människor har inte "perfekta" utseenden, och jag hoppas att du kan komma över detta. Att få panik över det kommer inte förändra ditt utseende.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Halvdansken
1/14/18, 9:37 PM
#74

Forrest Whitaker har väldigt olika ögon, och det har ju gått bra för honom.
https://img.cinemablend.com/quill/d/5/6/f/8/f/d56f8fe0e9d228765d4e8508cf52fc2ba16b868b.jpg

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Loka03
1/17/18, 2:13 PM
#75

Hej! Jag håller helt med #72! Lyssna på henne, hon är en jättebra tjej!:) Du är väldigt fin! Kom ihåg det. Och du har jättevackra ögon! Jag vet att livet kan vara jobbigt, speciellt i tonåren, är själv 14 år och vet hur det känns. Men som #72 an säger så är det personligheten som räknas så otroligt mycket! Men om du verkligen mår så dåligt så tycker jag att du borde prata med någon som förstår:) För att här verkar diskutionen bara bli missförstånd och oklarheter. Men kom ihåg du är jättefin, jag tycker det och är helt ärlig. Jag tänkte inte ens på dina ögon, bara att dom var i en jättefin färg! Det är det du måste ta åt dig att alla ser dig på olika sett ifrån vad du själv ser! Jag länkar ett youtubeklipp där det är folk som beskriver sig själva om deras utseende framför en spegel, men bakom spegeln så finns det helt främmande personer som beskriver personen helt annorlunda än vad personen tänker https://m.youtube.com/watch?v=jg-O7f_1Ngc Hoppas ditt självförtroende blir bättre med tiden och ta hand om dig!:)❤️

Are humans real?👽👽👽

[Devya]
1/18/18, 11:40 AM
#76

Visst, dina ögon tycks inte sitta på exakt samma nivå om man börjar verkligen stirra på de där bilderna men det var inte det jag blev att titta på, utan det faktum hur vackert ditt ansikte är. Du är faktiskt väldigt vacker.

Jag själv har en knöl på min näsa som har fått människor och fråga om jag har varit med om en olycka. Människor har faktiskt frågat om de får röra  min näsa, och då menar jag främmande människor som jag träffat på stan, i matbutiken osv. Min mamma frågade mig då jag var 14 år om jag ville genomgå en operation för att fila ner den där "knölen", men jag tackade nej. Med tanke på allt jag har fått höra så borde man kanske tro att jag har stora komplex för min stora, knöliga näsa som alla människor ska kommentera, men nej. Jag har lärt mig att leva med min knasiga näsa.

Om du har så pass stort komplex för dina ögon så är lösningen att acceptera att det är så här du ser ut. Du kanske behöver dock hjälp av en psykolog för att nå det målet. Oberoende så ska du ju inte behöva gå omkring och må dåligt över något som du inte kan göra något åt.

Annons:
Arrowhead
1/18/18, 6:30 PM
#77

Men va satans negativ man kan vara då… 
Folk försöker få dig att må lite bättre över det här eftersom du verkar tycka det är jobbigt och du är bara dryg och bitter tillbaka.
Ja, det är olika, nej, det är inte ovanligt och som sagt så har alla något de stör sig på.. Du är inte unik när det kommer till det.
Lär dig leva med det och sluta dryga och vara otrevligt mot folk som vill vara snälla.

Äppelsnäckan
1/19/18, 12:05 PM
#78

#77 Jag förstår din poäng men jag förstår även TS frustration till 100%. Speciellt när man är ung har man inte fastställt ett bra självförtroende än, och då är man mer osäker på sig själv och vad alla andra tycker och ibland spelar det ingen roll att andra säger att man är fin osv, för det känns som folk bara säger så för att man inte ska må dåligt. Det är inget konstigt eller fel med att vara osäker på sig själv när man är ung det utan så är det bara. Det är otroligt vanligt, den som aldrig varit osäker på sig själv finns nog inte. Vet att du TS säkert känner att detta suger men jag är ganska säker på att det kommer kännas bättre med tiden.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Halvdansken
1/21/18, 2:17 PM
#79

TS - men vad ska du göra åt det då? Du kan inte göra något. 
Grejen är att du ser det, men andra gör det inte. Det är faktiskt bara att  acceptera att så ser du ut. 
Sen tycker jag inte att det är nån skillnad på storleken på ögonen, det kan vara att ögonlocken är lite olika osv. Så har jag det också. Och de flesta andra. Hela min vänstra sida är större än den högra. Väldigt vanligt sa min mamma som jobbat i skoaffär.
Hade en kompis där det skilde två storlekar mellan höger o vänster fot!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Emselie88
1/20/19, 11:34 AM
#80

Awoma Hej, jag skulle jätte gärna vilja prata med dig privat. Jag känner igen mig i det du skriver och har letat i många år efter någon som känner samma sak men aldrig hittat någon för ens idag. Är du intresserad så hör gärna av dig <3 Emselie88@hotmail.se

Herveaux
1/20/19, 11:56 AM
#81

#80 Awoma har inte varit inloggad på närmare ett år nu, tyvärr.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: