Annons:
Etikettfamiljen
Läst 895 ggr
[Simossonna]
2015-05-04 18:44

Svårt hemma.

Idag så sa pappa att någon av jag och min syster ( mina systrar har väldigt svårt för att sammarbeta ) skulle laga mat idag. Någon av oss skulle laga fläskpannkaka. Jag har aldrig lagat den maträtten och min syster är super bra på det. Hon lagar alltid god fläskpannkaka men hon har typ ADHD så hon blev super arg. Sedan ringde min pappa från kontoret och sa att jag skulle gå ut men en sak till honom. När jag skulle göra det så skulle jag hämta mina skor som låg i köket. Min syster var ju såklart där. Och rätt var det var så började hon skrika och slå mig. Sedan när jag stod vid dörren så kastade hon såklart det hon höll i handen. Ett hårt flytande smör paket. Min hund stod ju med där så jag vet inte om den träffade hunden men hunden blev ju såklart vettskrämd. Då sprang jag ut till pappa och berättade vad som hade hänt. Då blev han arg på mig och sa att jag inte får bo kvar här om jag inte arbetar.

Jaha, så jag arbetar inte. Så vi har inte 4 hundar och höns som bara jag tar hand om… Igår till exempel rensade jag i min systers land och odlade potatis. Jag har också odlat med vilja i mitt egna land som jag har.

I alla fall, han skrek att om jag inte arbetar får jag inte bo kvar här. Min mamma är alltid borta och pappa bryr sig inte om henne så han sa att jag måste flytta till henne om jag inget gör.

Javisst jag kan flytta. Han skulle inte klara sig en månad utan mig. Jag är den ända som hjälper honom i familjen och de andra hjälper inte honom utom bara sig själva. Jag vill inte flytta till mamma. Jag kan flytta men bara jag får ha kvar mina vänner. De är de enda jag har.

Jag mår värkligen inte bra av detta. Snälla kan någon hjälpa mig.

Vi har stöd av socialen men det hjälper ju värkligen…

Annons:
_Fisken
2015-05-04 18:51
#1

Jag kan tänka mig att din pappa blir frustrerad över bråket/bråken och han har svårt att handskas med det.  Det ursäktar givetvis inte hans beteende och utbrott. Vad ser du för lösning då?

[Simossonna]
2015-05-04 20:16
#2

Allt löser sig ju alltid så nu har vi i familjen försökt reda ut detta.

_Fisken
2015-05-04 21:01
#3

Klokt! Lycka till.

Upp till toppen
Annons: