Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1218 ggr
ljungensjenka
5/4/15, 9:41 PM

Förvirrad

Okej, så jag har börjat jobba som vaktmästare vid tennisbanorna i byn precis som förra året. Förra året hade kag mer eller mindre april-september själv men i år så ska jag dela det med en kille. För ett tag sedan så jade vi ett möte där vi bestämde vem som tar vilka veckor och sånt. Sen idag så skulle vi hjälpas åt att städa för jag skulle visa honom allt eftersom jag är van vid alla grejer och vet var de finns. Så till problemet. Han är skitsnygg. Riktigt förtrollande skitsnygg. Innan gick vi på samma skola men så började han gymnasiet i höstas så inte sett honom på typ ett år. Självklart vetat vem han är tidigare men aldrig lagt märke till honom förrän nu. Tror helt seriöst att jag är förälskad. Inte bara i hans utseende utan även om jag inte känner honom direkt så vet jag ändå en del om honom. Han är två år äldre än mig och ja, vi har väl inte direkt något gemensamt. Vet inte vad jag ska göra… Vill typ bara kasta mig över honom nästa gång vi ses men det är ju inte direkt möjligt.. Och skulle bli fett awkvard om kag skulle börja skriva till honom på Facebook eller starta en omgång på quizkampen med honom eftersom vi knte känner varandra. Så är typ olyckligt förälskad :( Men, vet att han är singel… B)

Annons:
ChristineL
5/4/15, 9:51 PM
#1

Jösses vilket problem att ha en snygg kollega ;) Kan säga att det inte är den sista snygga kollegan du kommer ha ;)

ljungensjenka
5/5/15, 9:06 PM
#2

Men alltså jag är inte bra på det här med känslor och killar etc. Så hur gör man? Aldrig haft någon "riktig" pojkvän (är 15 år) och är helt lost när det kommer till sånt…. Men något med denna kille gör att jag typ känner att det kan bli vi två och att jag vill att det ska bli vi två men jag vet inte hur man gör :(

ChristineL
5/5/15, 9:17 PM
#3

#2 - Ingen är bra i början, och man blir nog aldrig bra heller ;)

Det jag tycker är att du absolut inte ska leta upp honom på internet. Prata face2face istället, du lär väl träffa honom fler gånger? Börja lite med att fråga vilken skola/linje han går på, trivs han, vad han ska göra i helgen, har han sett den eller den filmen vad tyckte han i så fall, var ärlig med dina åsikter även om ni tycker olika, det kan bli en intressant diskussion. Då lär du också känna honom mer, ytan är bara ett skal.

[Tilde]
5/6/15, 11:07 AM
#4

Kan ni inte bara börja prata lite på jobbet? :)

ljungensjenka
5/6/15, 11:41 AM
#5

#3 #4 Tack men vi kommer ha två veckor i taget var och inte träffas direkt :( Städade tillsammans i måndags och ska ha något möte på typ söndag men förutom det så kommer vi inte träffas :( Men tack ändå :)

Upp till toppen
Annons: