Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1065 ggr
[Diddit]
2015-05-05 09:59

Tappat motivationen till skolan.

Hejsan! är 16 år och går på gymnasiet, innan gymnasiet kämpade jag arslet av mig, blev fri från droger i 9 an och var skitstolt över att jag kom in på gymnasiet det halvåret som jag gick där, jag missade aldrig hemuppgifter, jag gjorde alla uppgifter flera veckor innan det skulle bli inlämnat, jag jobbade över i skolan, fick ofta b++ på mina uppgifter i svenskan och andra ämnen.

Men nu, de bytte ut två av mina favoritlärare, och jag blev rasande, speciellt när de provanställde en man som hela tiden försökte få ut mig i bilen, följde efter mig när jag var arg och försökte röra mig osv. nu sitter jag här, går kanske i skolan 2-3 dag i veckan och jobbar inte speciellt mycket, jag känner ingen lust för att jaga efter en praktikplats, jag är frustrerad och tar ut det över familjen, jag är frustrerad för att jag inte fixar skolan. jag tycker om att jobba och sånt i vanliga fall, men att ständigt höra jobbiga lärare orkar jag inte. vad ska jag göra ? för att få tillbaka motivationen ? jag får verkligen inte sumpa detta för då kommer jag förmodligen hamna i drogtrasket eller liknande igen :/

Annons:
mikkan01
2015-05-05 10:12
#1

Det går bara att tänka framåt, se det positiva i det du får ut av att gå i skolan och försöka bortse från folk man inte tycker om. Gymnasietiden är relativt kort och det är bara för ens egen skull man går den, så det är bara att kämpa på egentligen. 
Jag hade också några lärare jag inte trivdes med, hamnade på praktikplatser jag ogillade och jag var väldigt skoltrött men idag är jag så sjukt glad över att jag faktiskt tog mig dit och gjorde det jag skulle. Man får lön för mödan till slut. 🙂

~mikkan

[134643]
2015-05-05 10:16
#2

Det är inte så att det finns möjlighet för dig att jobba mer hemma, eller på annan plats i skolan? På vår skola har vi oftast så att vi får en uppgift eller liknande och sen har vi några veckor på oss att göra klart den, och då struntar lärarna i ifall man gör det hemma eller i skolan bara det blir gjort. Då slipper du vara så mycket med lärarna du inte tycker om tänker jag :)

Upp till toppen
Annons: