Hobby och fritid

Sommarjobb

2015-05-05 21:00 #0 av: Halcyon

Jag har precis fått mitt första sommarjobb, woho! Det blev på en djurgård där de har olika djur och även ett litet café. :) Ska få utfodra och ta hand om djuren, visa besökare runt, göra smörgåsar och baka och även servera fika och sälja glass. Jag var där själv jättemycket som liten och tyckte det var jätteroligt. Så det ska bli så kul! Jag är jättetaggad. "Jobbet" är i tre veckor, dvs 15 arbetsdagar. Lagom för ett första sommarjobb tycker jag. :)

Ni som har fått ett sommarjobb, vad ska ni jobba med?

Anmäl
2015-05-05 21:04 #1 av: Scorpio97

Fick sommarjobb hos kommunen, på lönekontoret. Vet inte riktigt exakt vad jag kommer få göra. 

Fem timmar per dag, tre veckor. Får totalt 4500 kr (:

//Jessie

Anmäl
2015-05-05 21:13 #2 av: [Túrwen]

När jag var tonåring brukade jag göra extra sysslor hemma och jobba extra på mina föräldrars jobb. I nuläget studerar jag och är sedan ett bra tag inte tonåring längre.. Det är värt det att titta på arbetsförmedlingens platsbank och sedan ringa runt lite. Jag har två eventuella erbjudanden än så länge och hoppas på att hitta något. Se till att få arbetsintyg från era arbetsgivare det kan vara mycket värdefullt i framtiden! 

Anmäl
2015-05-05 21:25 #3 av: LitenEstelle

Wow.. det låter som drömjobbet ju! För mig blir det troligen sommarjobb inom äldrevården. 

Anmäl
2015-05-05 22:27 #4 av: 134643

#1 Oj, det var dåligt betalt? Jag ska också jobba för kommunen men jag får 70 (eller om det var 75?) kronor i timmen.

Jag ska jobba som museivärd på ett friluftsmuseum, så jag ska rollspela hur det var att leva och bo på typ 1800-talet ish :3

She needed a hero, so that's what she became. Sajtvärd på tonåringar och medarbetare på RåttorSkrattarRegnbåge

Anmäl
2015-05-06 00:17 #5 av: Jazmin1e

Jag har sökt sommarjobb, men istället har jag fått jobb! Superglad för har inte ens fått sommarjobb innan. Hoppas få jobba riktigt mycket nu i sommar. Jag ska jobba med utskick av varor och diverse uppgifter. :)

Anmäl
2015-05-06 16:28 #6 av: Naathaliiiie

#41 oj, du tjänar bra! själv får jag bara 41 kronor  timmen..

Anmäl
2015-05-06 19:06 #7 av: Halcyon

Jag tjänar också 41 kronor i timmen tror jag. Kommer få totalt ~4500kr. Men det känns helt okej, jag menar, jag gör det inte så mycket för pengarnas skull. Det är en bra erfarenhet och en bra grej att ha på sitt CV! :)

Anmäl
2015-05-06 20:20 #8 av: Nelley

#4 Satan vad roligt! :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.