Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 2644 ggr
lillpanda
2015-05-07 18:39

Usch vad äckligt

Är det någon mer som tycker det är äckligt med sex? När jag ser ett kärlekspar så kan jag bara tänka på att dom sätter på varandra. Det är superäckligt att folk håller på å suger och slickar och guppar runt, och typ även på offentliga platser. Alltså folk håller ju typ på och snuskar sig mer än vad man kan tro, och det är det som äcklar mig. Själva grejen att dom stönar, sprider vätskor och ligger och njuter. Usch! Det som också känns lite stört är att typ alla människor sätter på varandra, men sen ska dom låtsas som ingenting när dom typ går på stan eller nåt. Okej, vad ska dom göra då? Nej men hela grejen bara äcklar mig. Jag vet liksom att mina lärare är gifta och jag vet att dom typ låg med varann i helgen och då ska jag låtsas som ingenting när den läraren ska hjälpa mig med ett mattetal? Fy. Ännu vidrigare är folk som är gravida. Jag kan inte bli glad för gravidas skull, jag blir äcklad. Och om en gravid eller nån med en nyfödd går förbi mig så håller jag andan.

Annons:
Fridaaaa
2015-05-07 18:42
#1

Sex är något naturligt
Föda barn är naturligt
Vara gravid är naturligt

Men ja jag anser att man inte ska ha sex där andra vistas dvs på offentliga platser.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2015-05-07 18:44
#2

Jag har aldrig känt så, tvärtom så har jag alltid varit fascinerad av kärlek och sex och anser att det är något fint och vackert (i alla fall i rätt situation).

Men det är ju inget fel med att du tycker som du tycker, däremot ska du kanske undvika att kalla gravida för äckliga eller vidriga, det är inte speciellt trevligt.


//Jessie

Scorpio97
2015-05-07 18:48
#3

Om jag får vara nyfiken, tycker du lika om det är du som ska kyssa någon eller ligga med någon? Eller kan du tända på andra människor och vilja ha sex?

Om inte, så kanske du är asexuell? Man kan även ha sexualskräck. Bara några funderingar.


//Jessie

ChristineL
2015-05-07 18:50
#4

Ärligt talat, du vet ingenting om "folks" sexliv ;) Det låter som att du bara sett en massa porrfilmer och tar för givet att sådan är verkligheten.

Man behöver inte tycka om att ha sex, det går jättebra att avstå, inget konstigt med det.

Vad med gravida eller bebisar är det du tycker är äckligt?

Maria
2015-05-07 18:52
#5

Jag blir mest fundersam över hur du ser på dig själv och hur du själv har "blivit till" både via samlag och en förlossning.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Myrra
2015-05-07 18:52
#6

Varför ägnar du så mycket av din tid på att tänka på sånt som du tycker är så "vidrigt och äckligt"?

Sex är helt normalt mellan människor och förbaskat trevligt/mysigt.

Har du blivit utsatt för nåt övergrepp  eftersom du känner sånt äckel?🤔

Annons:
Aleya
2015-05-07 18:53
#7

Har du ens testat att göra det du beskriver? Om du inte gjort det så pröva. Är detta en fobi du har eller vad? Tänkte då du inte ens kan se en nyfödd bäbis. Jag respekterar det du säger, själv tycker jag dock att livet skulle bli ganska tråkigt utan den intima stunden som jag delar med min partner. Man får som en samhörighet känner jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Outlawly]
2015-05-07 19:45
#8

Hahaha, ursäkta men jag tyckte detta va hysteriskt kul att läsa x)

De flesta har sex och så är det och det är helt normalt, så man vet att folk ligger, men mer än så behöver man inte tänka.

Kan det vara att du är avundsjuk, eller bara för ung för att förstå dig på.

Men du kan ju bara tänka på alla möbler i ditt hem eller i folks hem du besöker där det har legat en massa nakna kroppar på, hohohooo….

lillpanda
2015-05-07 19:54
#9

#1 Ja det är klar att det är naturligt, men det är ändå inte fräscht. Att bajsa är naturligt också.

#3 Jag har aldrig gjort något av det så jag vet inte. Men tanken av det äcklar mig faktiskt.

#4 Nej jag har inte sett en massa porrfilmer. Har däremot hört massa människor prata om deras sexliv så jag har en ganska bra uppfattning.

Ang gravida: Jag tycker hela grejen är äcklig bara. Att det växer i magen och det blir en stor bula och liksom naveln sticker ut. Sen själva förlossningen är äcklig med blod, navelsträng, moderkaka. Och jag gillar ej barn.

#5 Jag förstår ju hur det har gått till och vill inte tänka på det för jag bli förskräckligt äcklad. Det är liksom mina föräldrar och det är värre än andra.

#6 Jag ägnar tid åt det för att jag inte kan undvika det. Nej jag har inte blivit utsatt för nåt övergrepp.

#7 Nej jag har inte "testat" och planerar inte heller.

Fridaaaa
2015-05-07 19:55
#10

#9 Man kan ju inte jämföra att bajsa med att ha sex, extremt skilda saker (om man inte ha sex i rumpan då såklart).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillpanda
2015-05-07 20:01
#11

#8 Avundsjuk? Nej. För ung? Jag är 18, avgör själv.

lillpanda
2015-05-07 20:03
#12

Jag tycker förövrigt att det inte är äckligt med djur som har sex. Dom gör det inte för nöjets skull på samma sätt, och inte lika ofta (eller aldrig till och med.) Kan också ha å göra med att jag gillar djur mer än människor.

Fridaaaa
2015-05-07 20:04
#13

#12 Människor är också djur.
Finns andra djurslag än människor (t.ex vissa apor) som gör det för njutning ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2015-05-07 20:05
#14

Menar du på allvar att du tänker på att din mattelärare kanske haft sex i helgen när han/hon hjälper dig med ett tal?

Det känns som du skulle behöva hjälp med dina märkliga tankar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
2015-05-07 20:10
#15

#9 - Alla får inte stor bula som gravida, alla får inte "knappnavel", utan navelsträng och moderkaka skulle du inte finnas till.

Och du har definitivt pratat med fel människor om sex, antagligen ungdomar som skryter om det men inte vet så mycket själva.

#12 - Människor, delfiner, apor är exempel på djurslag som har sex för nöjets skull.

[HundochKatt]
2015-05-07 20:43
#16

Jag tycker att det verkar som att du skulle behöva bearbeta detta tillsammans med en psykolog. Att bli äcklad av något som i det här fallet dessutom är helt naturligt som graviditet är ju inte helt normalt. Att dessutom gå och tänka på vad läraren gjort i helgen gör det ju ännu mindre normalt.  Du verkar ha en slags fobi för samlag, graviditet och barnafödsel. Ungefär som att en del har det för ormar och spindlar. Så mitt råd är att ta kontakt med en psykolog och tala om vad du har fobi för.

[pusselbit]
2015-05-07 21:03
#17

'Någon mer än jag som tycker sex är äckligt?' Japp! sex kan vara äckligt när : det sker mot någons vilja, används som maktmedel av män, när någon köper sex av en person i utsatt situation, utförs på spädbarn.  När det missbrukas helt enkelt..😕

Tycker förlossningar är rätt äckliga att se på. Måste alltid byta kanal när det är på tvn, inte precis nått man chips och dipp myser till en fredag kväll..😃

Nu vet jag att det inte var exakt det tråden handla om, bara lite tankar som kom till mig när jag satt och läste

Skogsraah
2015-05-07 21:27
#18

Du kanske är asexuell? Det är helt okej att inte tycka om sex och vilja avstå. Dock tycker jag inte det låter sunt att du funderar så mycket på vad andra gör. Om någon berättar för dig detaljrikt om sitt sexliv kan du säga vänligt men bestämt att du inte vill veta. Om du äcklar dig väldigt väldigt mycket tänker jag också att det kunde vara nyttigt för dig att prata med en kurator. Tycker inte ni andra ska göra hån av TS. Finns garanterat fler än ni tror som äcklas av sex och inte riktigt vet hur en ska hantera tankarna. Hjälper väl inte direkt att säga att det är naturligt med sex, det tror jag hen förstår…

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Maria
2015-05-07 21:31
#19

#18 Det är väl ingen som hånar TS.

Det hon själv gör är ju att tycka andra är äckliga som har sex och tankarna på det äcklar henne. Att de går på stan och låtsas som ingenting???

TS får äcklas så mycket hon vill men inte av andra för då är det ett problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skogsraah
2015-05-07 21:39
#20

#19 En kommentar skrattar och vissa andra dumförklarar, tycker det är ett slags hån. Klart det är ett problem att äcklas av andra. Att söka hjälp tror jag skulle vara jättebra! Hen är nog inte den första som blir äcklad av andra människor. Alla tankar kan en inte hjälpa, tyvärr. Hör kanske inte till normen att äcklas av just detta, men alla är olika. Det är ju inte nyttigt att vara så äcklad av ens omgivning, så hjälp vore klart bra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Rumblebee
2015-05-08 10:57
#21

Fast är det verkligen ett problem om man äcklas av andra? Det beror väl helt och hållet på hur man själv reagerar när man blir äcklad. Det blir väl bara problematiskt om man direkt sårar någon genom att öppet uttrycka att denna är äcklig. Men håller med om att det kan vara lämpligt att TS får hjälp att bearbeta sin fobi, speciellt om det är så att fobin påverkar hennes vardag för mycket eller att h*n beter sig oförskämt.

Skogsraah
2015-05-08 11:22
#22

#21 Håller med dig, ser inte problemet för andra om TS äcklas av dem. Vitt jag förstår är det något hen tänker och inte häver ur sig.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

MaxFlickan
2015-05-08 11:29
#23

Alla så äcklas vi av något. Jag kan inte duscha i någon annans dusch.

Men om du spenderar en stor del av din tid med att tänka på, och äcklas av, sex, gravida människor and the like, så kanske det skulle vara en bra ide att söka hjälp, för din egen skull. Kan inte vara lätt att gå runt med dessa tankar, och känslor, dagligen.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Tilde]
2015-05-08 14:44
#24

Graviditet är ju det vackraste som finns! Finns inget coolare än att det faktiskt skapas en liten människa inuti en kvinnas kropp! Hur awesome är inte det egentligen?! ☝️ 

Förstår inte hur du kan tycka att andra människors sexliv angår dig..? De går ju inte runt och har kroppsvätskor på sig på stan (förhoppningsvis, haha) eller "smutsar ner" dig bara för de har en pojk/flickvän som de myser med hemma. Du borde nog sluta tänka på sånt och bara se dem som människor istället. 🙂 Gissa var du själv kom ifrån liksom ;) Du kan ju inte bli äcklad av dina föräldrar för de hade sex för att skapa dig och att din mamma har varit gravid. 

Kanske vore det bäst att prata med någon för att få hjälp med hur du ska hantera det du tänker och känner inför sex och graviditet, osv.

[MikeW]
2015-05-08 14:52
#25

Just live with it.. Liksom det är helt tydligt klart att du är asexuell men liksom, vad gör det att tänka på det hela tiden och klaga på det? för det första inte alla människor har sex, och inte så ofta som du kanske tror. Och det är inte direkt så äckligt som du beskriver det, ofc det beror på vad man gör med sin partner/whatevs. För mig brukar det oftast vara romantiskt och en underbar upplevelse, det är ett sätt att få kontakt med den jag älskar. Don't hate on the sex. Sex is life.. Bokstavligen.

Upp till toppen
Annons: