Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1838 ggr
kajsa01
5/9/15, 7:34 PM

vad har ni för klädstil?

Som det står i rubriken, skulle vara kul att veta :) Själv klär jag mig ganska rockigt.

Annons:
Fridaaaa
5/9/15, 7:35 PM
#1

Min egna - dvs ingen speciell stil. Men gillar mycket munktröjor och linnen, även lite mer "rockigt" överlag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
5/9/15, 7:39 PM
#2

Ingen egentligen, jag klär mig i det som är bekvämt. Använder mest t-shirts med tryck, och tajts/mjukisbyxor/haremsbyxor. 

Är dock intresserad av rockabilly och pinup-stil, men har inte hittat några butiker här i närheten (och är inte helt säker på att jag skulle passa i det).


//Jessie

SmillaM
5/9/15, 7:40 PM
#3

Vet inte vad jag skulle kalla stilen, kanske som #1. Jeans (blå!), randiga, helfärgade eller annat ''enkelt''. Inget speciellt märke, bryr mej  ej om det. ''fake-coverse''/sneakers.

Aktiv på kanin.ifokus.se

Ravynsfair
5/9/15, 7:57 PM
#4

Hahah…. det varierar så in åt helskotta! 
Kan se ut som en lolitaprinsessa ena dagen, hippie nästa och 90-tals grunge den tredje :P
Beror heeelt på vad jag känner för!
Oftast linne och haremsbyxor av bekvämlighet dock :P

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

mikkan01
5/9/15, 8:03 PM
#5

Varierar här med, kör på det jag tycker är bekvämt. Snortajta jeans med oversize tröja eller joggers och snortajt tröja kör jag oftast. Mycket streetwear blandat med basickläder. Mycket svart och vitt. Alltid vita sneakers 🤪

~mikkan

thea_thea
5/9/15, 8:11 PM
#6

Bekvämt och i färger där smutsen inte syns ;) Men hundförarbyxor och en tre storlekar för stor kofta eller hundförarväst är min "signarturlook". Lägg till bajspåsar överallt och diverse godis och leksaker så är du perfekt! Mina timberlandkängor är dock för varma så här års så det blir ett par svarta promenadskor. Ska köpa ett par sommarkängor snart!

Annons:
fuzzie
5/9/15, 8:42 PM
#7

Jag har en lite egen stil med inslag av både street och skate men även hippie och festivalinslag ;) men oftast har jag på mig en pösig tisha/hoodie med ett par tajta leggings eller en tajt crop top/annan tajt tröja med ett par pösigare brallor/kjol ^^ och självklart har jag ett par sneakers på mig till varje outfit! ;D Men jag följer ingen av stilarna slaviskt utan jag tar på mig det jag känner för när jag vaknar liksom ^^

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[134643]
5/9/15, 9:18 PM
#8

Det varierar väldigt mycket, beroende på om jag känner mig mer "killig" eller "tjejig". Men det jag varierar mellan är nog svarta tighta jeans och något linne eller t-shirt, söndriga ljusblåa jeans med linne/T-shirt/crop top, kjol med hög midja med något till eller klänning. Så det varierar en del. Vissa toppar är ljusa, blommiga eller liknande medan andra är mer 'rockiga' med olika tryck. Som sagt, beror på hur jag känner mig ;3

Ellys
5/9/15, 9:31 PM
#9

Jag har nog ingen speciell stil, i sådana fall en tråkig och ganska main stream. Jag mår väldigt dåligt just nu ( troligtvis depression) och det sägs ju att man klär sig efter hur man mår, därför vågar jag inte sticka ut eller vara mig själv, så jag jobbar på det :) Till er med inslag av streetwear: jag måste byta ut min garderob snart och vill ha den stilen lite, men vart hittar man sådana kläder som inte är jättedyra? :)

fuzzie
5/9/15, 9:54 PM
#10

#9 oftast så kostar streetkläder rätt mycket kan jag tycka, men det går ju att handla på rea på tex. Junkyard :) Annars har jag en till salu tråd här inne där jag säljer lite "gamla" streetkläder :) det kan hända att jag går ner lite i pris på dem med om någon är intresserad av vissa plagg. Sorry för OT ^^ Edit: jag brukar handla på HM och andra liknande butiker där man faktiskt kan hitta billiga plagg med att matcha med men då får man ju inte tag på märken som sweet, criminal damage, eivy, femi pleasure, galagowear, neff och andra trevliga märken ^^

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Tuulikki]
5/9/15, 9:55 PM
#11

Tighta jeans, söt blus/topp/linne/tröja och en gosig kofta över. Flickigt och sött, basic. Och absolut inte för skrikiga färger!

axa
5/9/15, 10:04 PM
#12

Modern eller något, vet inte. Allt som passar från Hollister går ner i min garderob.

mikkan01
5/9/15, 10:06 PM
#13

#9 Köper oftast på junkyard och caliroots men det mesta går att hitta i vilken affär som helst bara man vet hur man matchar det 🙂

~mikkan

Annons:
Halcyon
5/10/15, 12:32 AM
#14

Svarta eller ljusblåa tighta jeans och nån fin topp/tröja till. Kanske några ringar och en klocka. Skinnjacka eller kappa. Nikeskor eller converse. Typ så :)

we're always chasing that paradise

Birkis
5/10/15, 10:42 AM
#15

Jag har en blandning mellan goth och emo när jag är i skolan eller ute på anant. Hemma är det mer praktiska kläder efter som jag är i skogen och grejar mycket.

// Birkis

[ThisIsWheels]
5/10/15, 10:58 AM
#16

Jag klär mig rockigt och har alltid skinnjacka och Converse. Jag gillar fluffiga kjolar och tighta jeans :D

Afturelding
5/10/15, 3:41 PM
#17

Det går väl enklast att sammanfatta det till "fina klänningar". Men ibland har jag kjol också 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Inaarah
5/10/15, 3:57 PM
#18

Oj, svårt att säga någon speciell stil… Klär mig ganska basic; blå eller svarta jeans med toppar eller tröjor till. Ofta enfärgat (eller randigt) i vitt/grått/svart/blått typ. Mycket stilrena och enkla silversmycken. Ofta lite "finare" men kan ibland bli lite streetigt. ;) Till det brukar jag ha trenchcoat och converse.

ElsaN.01
5/10/15, 8:53 PM
#19

Jag klär mig i allt jag tycker är snyggt vilket gör att jag har en väldigt varierad garderob, jag är lite som #4 , ena dagen kommer jag i super flickigt (rosa spetslinne och tighta vita jeans typ) och nästa i en av mina gothiska klänningar eller byxor som går långt upp på revbenen. Men till mina favoritplagg tillhör klänningar, skjortor och högmidjade jeans. När det gäller skor så går jag helst i högklackat, men eftersom att det inte alltid är jätte-praktiskt så har jag typ sneakers i någon skrikig färg i skolan. Jag får ganska mycket kommentarer i skolan om hur jag klär mig men jag bryr mig inte riktigt, jag känner mig fin och det är ju inte som att jag tvingar någon att gå klädd som jag :)

Hoseok
5/13/15, 5:59 PM
#20

Blir kallad hipster hela tiden, hahaha. Men jag har mest svart. Höga kjolar. Tighta jeans.

Annons:
01jmjm4
5/19/15, 5:39 PM
#21

Tighta jeans (blå eller svarta), något linne eller någon t-shirt (oftast enfärgade) och någon hoodie. Tycker min stil är sjukt tråkig och vill klä mig lite mer rockigt eller något åt det hållet. Dock tillåter inte min mamma mig att ha slitna jeans eller liksom något sånt alls. "Jag vill kunna se dig utan att skämmas" säger hon bara -.-

Nian97
8/2/15, 8:35 PM
#22

Har en ganska vuxen stil, när jag väl är "civilt" klädd 😂
Då blir det oftast någon skir blus i vitt/puderrosa, alt. blå/kritstrecksrandig skjorta på överkroppen. Beroende på humör och temperatur har jag antingen en "salt och peppar"-kofta eller kavaj i mörk färg över. På underkroppen har jag ett par slacks-byxor i antingen grått eller marint. Håret uppsatt i en knut, pärlörhängen och petrolblå Marc by Marc Jacobs klocka när det kommer till accessoarer/hår. 

Fast oftast blir det pyjamas, ridkläder eller linne/arbetsbyxor 😃

Tessan01
8/2/15, 8:58 PM
#23

Min egen (alltså ingen stil). Brukar variera lite :) Mest pösiga svarta byxor med antingen svart / vit linne / t-shirt och någon scarf. Eller så mina stora pösiga svart / vit mönstrade byxor med svart överdel, med scarf.

hahael
8/2/15, 9:45 PM
#24

Grunge :)
Sök på det på tumblr så kommer du hitta massor fint

Klart att laxen ska ha en jolle

Tokyo
8/3/15, 1:35 AM
#25

Jag klär mig i det jag tycker är snyggt, kan ibland få för mig att köpa klänningar och kjolar (som jag antagligen aldrig kommer använda ändå) eftersom jag helt plötsligt känner för att vara lite mer "tjejig" av någon anledning. Köpte nyligen en beige urringad spetstopp och en mörkgrå pennkjol som jag ska bära tillsammans med en svart kavaj på ett dop (vilket vanligtvis inte alls är min stil), men jag känner mig faktiskt väldigt fin och sofistikerad i outfiten, haha. Känner mig som en riktig business woman. Annars bär jag väldigt mycket svart och älskar även mörkgrått, vilket är lite ironiskt med tanke på att jag precis har köpt den här toppen med matchande leggings, som jag har på mig på min Avatar här på iFokus

Kort sagt varierar det i princip från dag till dag, klär mig oftast i lite "grunge"-aktiga kläder, men kan även älska tjejiga bohemian clothes (även fast jag sällan bär dom själv, så jag vet inte om man kan säga att det är MIN stil) samt lite udda coola kläder, gillar Monki's kläder till exempel. Det är så svårt att förklara, min stil passar inte in i en enda kategori iallafall, det är det enda jag kan säga.

Wenniz
8/3/15, 7:42 AM
#26

Jag har nog ingen "stil", jag tar på mig det jag gillar och trivs i.  Hel och ren stilen kan man kanske kalla min stil?

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Tokyo
8/3/15, 2:33 PM
#27

Måste bara tillägga att jag syftar mest på 90's grunge, typ stora skjortor och bandtshirtar, boyfriend jeans och Dr Martens. Jag bär mina svarta Dr Martens så fort det blir lite kallare. Gillar också lite 80-talsstil, mom jeans och stora vintage jeansjackor etc. Har även märkt att det finns mycket klädaffärer som har börjat sälja 70-talskläder, ser bootcut jeans och virkade croptops i varje affär jag går in i. Tycker det är rätt snyggt också, faktiskt.

Skulle kunna fylla 10 A4-papper bara genom att skriva ner vad jag gillar för kläder, är rätt intresserad av sådant och kan typ inte sluta skriva. Men jag tror jag sätter punkt här, ingen kommer orka läsa allt ändå.

Annons:
ostbollen
8/3/15, 2:35 PM
#28

Jag har en ganska basic och enkel klädstil :) Det är det jag känner mig mest bekväm i.

Jojaton
8/3/15, 3:16 PM
#29

I mitt huvud är min klädstil typ en blandning av Fanny Lyckman, Kylie Jenner, Claire Underwood (från tv-serien House of Cards) och Amrezy. I verkligheten är den rätt basic med höga jeans/shorts matchat med oversize tshirts, skjortor eller crop tops.

Johanna - Instagram

Jessiegirl1811
8/5/15, 3:39 PM
#30

Varierar så oerhört mycket ena dagen så blir det mycket flickigt med spets och volanger och andra dagen så är det mer tuffa kläder. Sen så älskar jag urringade tröjor så går oftast med en tight urringad tröja och tighta jeans eller leggings när jag är lat haha

http://ask.fm/JessicaReips



Upp till toppen
Annons: